.

Beantwoord

Waarom accepteert mijn toestel de pin- en pukcode niet van mijn nieuwe simkaart?

  • 29 June 2016
  • 8 reacties
  • 547 Bekeken

Na het activeren van nieuwe simkaart en invoeren van pincode krijg ik bericht SIM vergrendeld.
Ook na de procedure van foutieve pin en invoeren PUK-code en invoeren van nieuwe pincode blijft foutmelding SIM vergrendeld komen dus geen verbinding met het netwerk.
Het betreft een GSM Sagem 400V ooit van Vodafone.
Wat te doen?
icon

Beste antwoord door Ilias 30 June 2016, 16:05

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 3
Badge +5
Hoi Sjoerd Jan,

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat vervelend dat de simkaart vergrendeld lijkt en dat je niet verder komt op de GSM Sagem 400V!

Als ik je aansluiting erbij pak dan zie ik dat je een Prepaid aansluiting hebt waarvan de eerste simkaart die bij bestelling is geleverd actief staat. Er zijn geen vervangende simkaarten opgestuurd. Dit betekent dat je nooit iets hebt moeten activeren voor deze aansluiting via Mijn Simyo, omdat de Prepaid aansluiting meteen actief is.

Heb je de pin- en pukcode gebruikt die te zien zijn op Mijn Simyo onder het kopje 'Instellingen' > 'Simkaart'?

Als dat ook niet lukt, raad ik je aan om de simkaart in een ander toestel te plaatsen en het daarin te proberen. Het kan ook handig zijn als je een andere simkaart in de GSM Sagem 400V plaatst om te kijken wat het resultaat daarvan zal zijn.

Laat je het weten?

Groetjes,
Ilias
Beste Ilias,
De Simyo simkaart in een ander toestel plaatsen had helaas geen resultaat. Kwam daar ook niet verder (prepaid Samsung van Telfort). De kaart van Telfort in de Sagem 400V had ook geen verbetering want kreeg daar ook melding: SIM vergrendeld. Ligt dus niet aan de simkaart van Sinyo en dus aan het toestel. Kan ik beter naar Vodafone gaan en daar vragen deze vergrendeling op te heffen of is er ook nog andere oplossing want zal niet de enige zijn waar dat speelt?
Groet, Sjoerd Jan
Reputatie 7
Badge +7
Ik vemoed dat je toestel een simlock heeft. Net als de prepaid van Telfort.
In het algemeen zijn toestellen die je "krijgt" bij een prepaid simkaart voorzien van een
simlock. De afspraak is (of was ?) dat die er na een jaar gratis kon worden afgehaald.
Als dat het geval is, is een bezoek aan Vodafone en Telfort de oplossing.
Probleem is dat de Sagem al een wat ouder toestel is waarvan je mag hopen dat
ze de unlock codes nog kunnen opduiken. Dat wordt een pensioenado vanachter
de geraniums halen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Sjoerd Jan,

In dit geval ben ik het met Wimj12 eens. Ik ben bang dat je in het bezit bent van telefoons met een simlock 😞 Gelukkig zijn deze op te vragen bij de provider of winkel waar jij ze vandaan hebt. In sommige gevallen kun je zelfs rechtstreeks bij de fabrikant terecht.

Voor het oudere toestel, ben ik niet zo bang over het te voorschijn halen van de code. Ik maak me meer zorgen over de tijd die hierin zit. Vaak duurt het een aantal weken voordat zo'n verzoek opgepakt wordt door de fabrikanten. Wil je ons op de hoogte houden?

Je kunt voor de zekerheid de simkaart nog testen in een simlockvrije telefoon in bijvoorbeeld een winkel. Zo weet je zeker dat de simkaart de problemen niet veroorzaakt.

@Wimj12, bedankt voor je advies!

Groetjes,
Angela
Angela en Wimj12,
Ja, telefoon zat inderdaad nog op slot.
Dank voor advies.
Heb vandaag via oude provider (Vodafone) de unklockcode opgevraagd in winkel.
Dat ging daar per e-mail weg en na 18 minuten kreeg ik de code per e-mail thuis toegestuurd met instructie.
Helemaal niet slecht.
Telefoon met nieuwe simkaart hebben inmiddels contact met het net dus probleem gelukkig opgelost!
Gegroet, Sjoerd
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Sjoerd Jan,

Wat fijn om te horen dat het opgelost is! Veel plezier met je aansluiting!

Je weet ons te vinden als je nog andere vragen hebt :)

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Badge +7
Dan zou ik als ik jou was de Telfort ook laten unlocken. Kan geen kwaad, en is gratis.
Reputatie 5
Badge +8
Dat is een goede tip Wimj12, bedankt!

@Sjoerd Jan, het is altijd handig om een simlockvrije reservetelefoon te hebben 😃

Reageer