.

Beantwoord

Ik ben in België en mijn telefoon geeft aan dat er geen simkaart in zit. Wat nu?

  • 12 January 2017
  • 4 reacties
  • 152 Bekeken

Beste, al twee jaar gebruik ik een prepaid simkaart van jullie in België, sinds gisteren geen ontvangst meer. Mijn telefoon (samsung duos) geeft aan dat er geen simkaart in zit, mijn Belgische simkaart doet het wel. Kan dit liggen aan het netwerk? De gebruikelijke mogelijkheden heb ik al geprobeerd: aan/uit zetten, simkaart eruit en er weer in, roaming aan en uit gezet (ik maak geen gebruik van 3G). Tot dusver heeft het helaas nog niet geholpen. Hebben jullie mogelijk een idee waar het aan kan liggen en wat ik kan doen? Groeten, Marjolein
icon

Beste antwoord door Samantha 12 January 2017, 16:55

Bekijk originele reactie

4 reacties

Badge +7
Hoi MarjoleinElferink,

Welkom op het Simyo forum! :)

Wat vervelend dat je simkaart ineens niet meer werkt! Heel goed dat je al verschillende dingen hebt geprobeerd 🙂 Ik heb voor de volledigheid je simkaart een reset gegeven. Hiermee maakt hij een nieuwe verbinding met het netwerk. Kun je de telefoon ongeveer 10 minuten uitzetten? Hopelijk werkt je simkaart hierna wel weer.

Mocht hij het nog steeds niet doen, wil je dan je simkaart in een andere telefoon plaatsen en een andere simkaart in jouw telefoon doen? Zo kunnen we zien of het probleem wordt veroorzaakt door je telefoon of door je simkaart. Dan kunnen we je daarna iets gerichter helpen.

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Samantha
Beste Samantha,

Bedankt voor de tip om eens te zien of het aan de telefoon ligt. Het ligt inderdaad, helaas, aan de telefoon. Mijn samsung duos telefoon heeft besloten om één ingang van de twee mogelijke simkaarten niet meer te laten werken. Dus dat was het probleem. Nu heb ik een andere telefoon gepakt en kan ik weer bellen met mijn simyo kaart.

Mag ik nog eens wat vragen? Ik verhuis terug naar Nederland in februari en wil daarom graag dit prepaid overzetten naar een abonnement tegen die tijd. Als ik dat aanschaf hoeveel dagen duurt het dan tot dat mijn prepaid is overgezet naar het abonnement? Dan weet ik hoeveel dagen op voorhand ik actie moet ondernemen.

Bedankt voor de snelle reactie in ieder geval, heel fijn dat er zo snel contact wordt opgenomen.

Groeten,
Marjolein
Dat omzetten duur welgeteld één werkdag.. :)

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-wil-overstappen-van-simyo-prepaid-naar-sim-4?c=4
Reputatie 6
Badge +7
Hoi MarjoleinElferink,

Wat balen dat het probleem aan je telefoon ligt. 😞 Een simkaart-probleem was namelijk goedkoper om op te lossen!

Erg spannend dat je binnenkort naar Nederland gaat verhuizen. Het klopt wat Raytje zegt, de overstap van Prepaid naar Sim Only duurt maar één werkdag. Het fijne aan de overstap vanaf Prepaid is dat je geen aansluitkosten betaalt en dat je beltegoed wordt verrekend met je eerstvolgende factuur. Dat is mooi meegenomen! :D

Laat je het ons weten als je andere vragen hebt?

@Raytje, bedankt!

Groetjes,
Asma

Reageer