.

Beantwoord

Activeren vervangende simkaart

  • 10 January 2013
  • 271 reacties
  • 26193 Bekeken

Geachte Lezer,

In het tabblad selfservice moet ik de optie activeren vervangende simkaart selecteren,
deze staat niet in mijn menu, wel staat er aanvragen vervangende simkaart.. 
Weet iemand hoe dit kan?

Groetjes Rogier
icon

Beste antwoord door Natascha 11 January 2013, 13:23

Bekijk originele reactie

271 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Maurice71,

Wat jammer om je boze reactie te lezen. Om het in perspectief te zien; er worden zo ongeveer 500-600 nieuwe simkaarten geactiveerd per dag. Het feit dat de laatste reactie in dit topic uit mei 2015 dateert, vind ik het 'baggerzooitje' wel meevallen.

Ondanks dat vind ik het wel vervelend dat het niet lukt om je simkaart te activeren, maar zie ik dat het inmiddels is opgelost door mijn zeer gewaardeerde collega van de telefonische klantenservice 🙂. Tevens heeft ze je aangeboden om abonnementskosten te vergoeden vanwege de overlast die je een paar dagen hebt gehad.

Werkt je simkaart nu wel naar behoren sinds je deze vanmiddag hebt geactiveerd?

Groetjes, Tiury
Beste medewerker,

In het menu- instellingen- simkaart is er geen 'activeersimkaart' button, toch zou ik graag mijn vervangende simkaart activeren. Groet
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Tirsa,

Er staat inderdaad iets niet goed op jouw Mijn Simyo pagina, waardoor je deze simkaart niet kunt activeren. Ik heb dit zojuist herstelt, dus zou je het nog eens willen proberen?

Groetjes, Tiury
Badge +1
Heb zojuist mijn vervangende simkaart ontvangen, had een nieuwe aangevraagd omdat de oude niet in mijn nieuwe telefoon past. Echter kan ik nergens vinden waar ik deze moet activeren?

De code die onder de streepjescode is aangegeven is; xxxxxxxx

Als iemand kan helpen, erg graag !
Reputatie 5
Badge +8
Hoi PetraHoi,

Wat onhandig dat het niet meteen lukte je vervangende simkaart te activeren.

Ik zie dat er na jouw bericht een simkaart is geactiveerd. Werkt alles nu naar behoren?

Ik heb je reactie overigens enigszins aangepast. De code die jij noemt is namelijk je simkaartnummer en het is niet verstandig om dergelijke informatie op een openbaar forum te plaatsten. Moderators hebben, indien nodig, altijd toegang tot jouw gegevens.

Groetjes,
Sean
Badge
Hallo,

Ook ik mijn nieuwe simkaart niet activeren. Ik heb deze een paar dagen geleden handmatig verstuurd gekregen, omdat mijn andere simkaart verouderd was en niet in mijn nieuwe telefoon paste.
De optie verschijnt niet onder Instellingen -> Simkaart, dus ik kan mijn simkaart niet zelf activeren.

Alvast bedankt!
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Evah,

Wat vervelend dat het niet lukt om de simkaart te activeren.

Wanneer er geen beltegoed op een Prepaid aansluiting staat, dan wordt er een zogenaamde 'Soft Block' op de simkaart geplaatst. Dit betekent dat er geen uitgaand verkeer meer mogelijk is. Helaas verdwijnt hierdoor ook de mogelijkheid om een vervangende simkaart aan te vragen/ te activeren. Ik wil je daarom vragen je beltegoed op te waarderen. Hierna zul je zien dat het wel mogelijk is je simkaart te activeren.

Laat je me weten of dit is gelukt?

Groetjes,
Sean
Badge
Hoi Sean,

Heel erg bedankt voor je hulp! Het is allemaal gelukt.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Evah,

Fijn om te horen! Trek je aan de bel als je in de toekomst nog ergens tegenaan loopt? :)

Groetjes,
Jihane
Hallo,
Jammer dat na 3 jaar nog steeds hetzelfde probleem op de site bestaat en het kopje activeer nieuwe simkaart er nog steeds niet bij staat.
Kunnen jullie ook mijn simkaart activeren.
Mijn simkaartnr. Is *******
Badge +7
Hoi Silminili,

Welkom op het Simyo forum!

Ik snap dat je het erg jammer vindt dat het probleem nog steeds bestaat. Dat deze optie er niet bij staat, kan ook komen doordat er geen beltegoed op een Prepaid aansluiting staat. Er staat dan een blokkade op je simkaart. Je kunt dan niet zelf meer bellen en sms'en, maar nog wel gebeld worden en berichtjes ontvangen. Deze blokkade zorgt er ook voor dat het kopje 'Activeer je nieuwe simkaart' er niet bij staat.

Ik raad je daarom aan je beltegoed op te waarderen. Daarna kun je gaan naar het tabblad Instellingen > Simkaart. Dan staat 'Activeer je nieuwe simkaart' er wel tussen en kun je je simkaart activeren.

Ik heb trouwens je simkaartnummer in je post verwijderd, anders blijft je simkaart nummer in het openbaar staan. Niet zo heel handig.

Laat je het weten of het gelukt is?

Groetjes,
Samantha
Hallo,

ook ik heb een vervangende simkaart besteld en kan hem niet activeren. Met de simkaart kwamen aanwijzingen aangeleverd waarop stond dat ik naar "Instellingen - Simkaart" moest gaan en "Activeer je nieuwe simkaart" moest kiezen, alleen staat deze optie er niet tussen. Zouden jullie ook mijn simkaart kunnen activeren?

Groet,
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Edger.

Welkom op het Simyo forum! Wat vreemd dat je deze optie niet ziet staan. Dit is normaal gesproken wel de manier waarop je een vervangende simkaart activeert.

Ik zet dit meteen door naar mijn collega's van de technische afdeling. Zij zullen de simkaart vandaag nog voor je activeren. Zodra dit is gebeurd, laat ik het je weten!

Groetjes,
Sean
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Edger.

De simkaart is inmiddels geactiveerd! Als jij je telefoon even uit- en weer aanzet, moet het allemaal naar behoren werken.

Laat je me weten of dit is gelukt?

Groetjes,
Sean
Het is gelukt, bedankt.
Reputatie 5
Badge +8
Super! Graag gedaan Edger.

Fijn weekend :D

Groetjes,
Sean
Hallo,

Hier hetzelfde probleem als veel andere mensen op dit forum. De vervangende simkaart heb ik, maar op mijn simyo kan ik hem nog niet activeren. Ik zou dan ook graag een oplossing hiervoor zien.

Mvg,
Joey
Inmiddels is het wel gelukt!
Reputatie 5
Badge +8
Hoi JoeyK,

Welkom op het Simyo forum.

Wat vervelend dat het niet meteen lukte om je simkaart te activeren. De activatiemogelijkheid was gistermiddag voor een aantal klanten niet zichtbaar, maar dat was gelukkig snel opgelost.

Fijn dat het inmiddels is gelukt. Bedankt voor de update en mijn excuses voor het ongemak.

Groetjes,
Sean
Beste meneer/mevrouw,
Mijn simkaart is ook handmatig aangevraagd. Hierdoor staat er bij mij ook niet de optie voor simkaart activeren. Kan u me helpen?? Ik ga morgen op vakantie. B.v.d.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi E.MacDonald,

Welkom op 't forum :)

Wat vervelend dat je je simkaart niet kunt activeren.

Ik zie dat je al contact hebt gehad met onze klantenservice. De medewerker heeft je als het goed is uitgelegd dat je eerst moet opwaarderen voor je je simkaart kunt activeren. Dit zul je dus eerst even moeten doen.

Heb je hier nog vragen over?

Verder wens ik je een hele fijne vakantie!

Groetjes,
Caspar

Reageer