Skip to main content
Vraag

Betalen voor belminuten die ik niet kan gebruiken

• May 24, 2026
  • 9 reacties
  • 43 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Beste ,

Ik heb al jaren een abonnement waarbij ik de simkaart gebruik in een dongel voor internet op de laptop.

Hierdoor betaal ik dus voor belminuten die ik niet kan gebruiken,heb al een 2e prepaid simkaart,kunt U daar deze belminuten opzetten dan ?

Ik ga geen volledig sim-only abonnement afsluiten op de prepaid simkaart aangezien ik dus al betaal.

Als U mij tegemoet kunt komen hiermee pak ik nog een 3e simkaart op hetzelfde adres , dat zal dan prepaid zijn.

9 reacties

JanD
  • May 24, 2026

Beste ​@AP. dan ben je al jaren foutief bezig.

In een dongle voor internet op de laptop mag uitsluitend een datasim met een 097-nummer gebruikt worden.

Simyo levert die niet, maar moederbedrjf KPN wel.

Simyo gaat jou dus op geen enkele wijze tegemoetkomen.

Het tegendeel zal eerder gebeuren, dat ze jouw sim in de dongle blokkeren wegens oneigenlijk gebruik.

Zie ook onderstaande link naar de ACM die een en ander verduidelijkt:

https://www.acm.nl/nl/telefoonnummers/nummers-en-codes-voor-telecomaanbieders/06-en-0970-nummers-voor-spraak-en-data

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • May 24, 2026

Hoezo datasim ?

Ik heb een normale simkaart met 30 GB en dus 400 ongebruikte belminuten icm met kpn thuis , Ik dacht dat er geen simkaarten met alleen data door simyo aangeboden worden omdat belminuten de basis van het abonnement zijn.

Als ik een simkaart met alleen data heb is het ook goed.

JanD
  • May 24, 2026

Beste ​@AP. ik schreef ook in mijn reactie dat Simyo geen datasims heeft, maar moederbedrijf KPN wel.

Simyo levert die niet, maar moederbedrjf KPN wel.

Zo'n datasim kun je dus bij KPN als abo afnemen, zie onderstaande link:

Data only

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • May 24, 2026

Onzin ,

Iedereen die een abonnement heeft met data en belminuten gebruikt vaak alleen data , of je de simkaart nu in een telefoon/tablet of dongel steekt , ik betaal gewoon als koning klant zijnde.

Friesian
  • Forum Expert
  • May 24, 2026

Onzin ,

Iedereen die een abonnement heeft met data en belminuten gebruikt vaak alleen data , of je de simkaart nu in een telefoon/tablet of dongel steekt , ik betaal gewoon als koning klant zijnde.

No-pe, er bestaat ook zoiets als wetgeving, zoals ​@JanD  al aangaf via de desbetreffende link. En er wordt door niemand 'onzin' verteld, zo gaan we niet met elkaar om op een community/forum.

De basis is wederzijds respect. 

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • May 24, 2026

@AP. jammer maar helaas, en zoals je zelf al hebt gezien zijn datasims fors duurder. Simyo mag gebruik van een 06 sim niet toestaan in een dongel, dus erg handig is het niet om hier aandacht op te vestigen.

JanD
  • May 24, 2026

Onzin ,

Niks onzin, dan heb je de link naar de ACM zeker niet gelezen. Er staan hoge boetes op het verkeerd gebruik van 06-nummers en de simpele reden is een tekort aan 06-nummers.

Dus ik hoop van harte dat Simyo dit serieus gaat onderzoeken en passende maatregelen gaat nemen.

@AP. 

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • May 24, 2026

We hebben rond 1995 de fout gemaakt door te zeggen dat iedereen een 10 krijgt. Dat wil zeggen een 10 cijferig nummer. Operatie Decibel heette dat toen. Als we toen voor 15 hadden gekozen hadden we nu geen tekort aan 06 nummers 

En dan hadden we ook geen ellende dat mensen een tweedehands nummer krijgen met alle mogelijke issues.

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • May 24, 2026

Ik heb even gezocht, maar het staat overduidelijk in de algemene voorwaarden.

Artikel 4.1.

https://www.simyo.nl/assets/pdf/voorwaarden/algemene_voorwaarden.pdf