.

Beantwoord

Ik wil internetten in het buitenland. Hoe doe ik dat?

  • 19 May 2017
  • 7 reacties
  • 215 Bekeken

Hoe krijg ik voor een maand in het buitenland internet met een sim only en wat zijn de kosten
icon

Beste antwoord door Asma 21 May 2017, 13:39

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey Genikebaas,

dit kan helaas nog niet in je bundel.
Echter kan je wel in het buitenland internetten voor 6 cent per MB (binnen de EU).
Zie https://www.simyo.nl/tarieven/buitenland voor meer info.

Als je nog even wacht kan je vanaf 1 juni volledig gebruik maken van je internet in je bundel in de EU. Waardoor je geen extra kosten hebt. Zie daarover meer in https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/internet-in-het-buitenland-184. onderaan

Groet Paul
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Genikebaas,

Welkom op het Forum!

Leuk dat jij met je aansluiting wilt internetten in het buitenland.

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat je op dit moment een Prepaid simkaart hebt. Met een Prepaid simkaart is het niet mogelijk om te internetten in het buitenland. Dit kan alleen met Sim Only.

Het is mogelijk om tijdelijk over te stappen naar Sim Only. Log hiervoor in op Mijn Simyo, waarna je onder het tabblad Overzicht kunt klikken op 'Stap over naar Sim Only'. Je kunt hier de gewenste maandbundels selecteren. Je Prepaid aansluiting wordt dan binnen twee werkdagen omgezet naar Sim Only abonnement.

Ik zie dat PaulH je hier goed bij heeft geholpen, want het klopt wat hij zegt. Op dit moment valt het verbruik nog buiten je bundel, maar vanaf 1 juni kun jij je bundels blijven gebruiken binnen de EU. Voor meer informatie over de tarieven die wij nu hanteren, kun je klikken op deze link.

Om internet te kunnen gebruiken in het buitenland, is het van belang dat je de optie 'Internet op je mobiel - buitenland' aanzet via Mijn Simyo onder het tabblad Instellingen > Netwerkinstellingen. Staat (data)roaming aan op je telefoon? En heb je ook de juiste internetinstellingen op je telefoon ingesteld? Dan kun je in het buitenland probleemloos internetten. :$

Zodra je weer terug wilt naar Prepaid, kun je een nieuwe Prepaid simkaart bestellen en nummerbehoud aanvragen. Je telefoonnummer kan al binnen zes werkdagen overgezet worden naar je nieuwe Prepaid simkaart, waarna je Sim Only abonnement wordt opgeheven. Klik hier voor meer informatie.

Laat je het ons weten als je hier vragen over hebt?

@ PaulH, bedankt! :D

Groetjes,
Asma

Edit 2-11-2018:
We blijven ons almaar ontwikkelen, waardoor de informatie die in dit topic staat niet helemaal meer klopt. Het is nu namelijk wel mogelijk om te internetten in het buitenland met een Prepaid aansluiting. Meer informatie daarover vind je hier.
Bedankt Ik zal dan op 1juni overgaan naar even sim only abonnement
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Genikebaas,

Graag gedaan namens mijn collega Asma en onze forumtopper PaulH 🙂 Goed om te zien dat je jouw oplossing hebt gevonden en de overstap naar Sim Only gaat maken. Mocht er toch iets niet helemaal lopen zoals verwacht, trek dan even aan de bel. We staan voor je klaar.

Groetjes,
Angela
Reputatie 5
Badge +6
`Ja fijn dat het gelukt is.
Angela, forumtopper 😃 🆒
Reputatie 7
Badge +7
Toch nog een aanvulling: Deze tijdelijke overstap naar SimOnly gaat m.i. alleen werken als je een maandabonnement neemt. Zodra een jaar abonnement betaal je minder, maar moet je wel een jaar wachten voordat je weer kan overstappen naar Prepaid.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Wim,

Je hebt gelijk 🙂 Als je een jaarabonnement neemt, dan heb je een contract voor een jaar. Als je dus van plan bent om eerder weer over te stappen op een Prepaid, dan is het niet raadzaam om een jaarcontract af te sluiten. Goede aanvulling!

@ PaulH, je bént ook een (Forum)topper :D

Groetjes,
Jihane

Reageer