.

Beantwoord

WhatsApp gebruik in België.

  • 17 May 2017
  • 4 reacties
  • 836 Bekeken

Goede middag,

Ik ben regelmatig in België, Kon daar voorheen niet bellen. Dat gaat per 15 juni dus veranderen. Betekent dat dan ook dat ik daar voortaan makkelijker (zonder wifi gebonden te zijn) WhatsApp kan gebruiken?
icon

Beste antwoord door RicoK 17 May 2017, 14:54

Bekijk originele reactie

4 reacties

Leg eens uit.. Je kon eerst niet bellen in België dat verandert op 15 juni. :?
Friesian is me voor.. Was het eerst wat ik ook dacht. 🙂
Reputatie 7
..... Betekent dat dan ook dat ik daar voortaan makkelijker (zonder wifi gebonden te zijn) WhatsApp kan gebruiken?

Als je Simonly hebt dan kon je al makkelijk WA gebruiken hoor, maar nu krijg je daar met ingang van de volgende maand geen aanvullende rekening meer voor en gaan deze kosten vanuit de bundel in België.

Let wel, dit geldt niet als je een prepaid gebruiker bent, want prepaid gebruikers kunnen geen data gebruiken in het buitenland.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Mrs. Iny,

Welkom op het Forum!

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat je een Prepaid aansluiting hebt. Vanaf 15 juni vervallen de roamingskosten binnen de EU. Dit betekent dat je in België kunt bellen voor hetzelfde geld als in Nederland. Je betaalt dan 10 cent per minuut en sms. Internetten in het buitenland is voor Prepaid helaas niet mogelijk. Alleen Sim Only klanten kunnen in het buitenland internetten. Dit houdt in dat je met een Prepaid simkaart alleen via WhatsApp kunt bellen als je verbonden bent met een wifi verbinding. Vaak kun je op openbare plekken (zoals cafés en restaurants) gratis gebruik maken van wifi, dus dat scheelt! :D

Eerder gaf je aan dat je niet kunt bellen in het buitenland. Dit zou wel mogelijk voor je moeten zijn, omdat de optie 'Bellen in en naar het buitenland' aanstaat op Mijn Simyo. Als je de volgende keer geen netwerk kunt verkrijgen in België, dan kun je het beste controleren of (data)roaming aanstaat op je telefoon. Werkt het hierna nog steeds niet? Schakel dan je telefoon even uit en aan. Hierna kun je proberen om handmatig te zoeken naar een netwerk.

Laat je ons weten of het lukt op deze manier?

@ Friesian, Ray en RicoK, bedankt guys!

Groetjes,
Asma

Reageer