.

Beantwoord

Welke bundel is het meest geschikt als je alleen gebruik maakt van Whatsapp?

  • 1 March 2017
  • 6 reacties
  • 1375 Bekeken

Ik heb een Simyo prepaid kaart gekocht voor mijn moeder om haar kennis te laten maken met Whats app.
Tevens kijken of ze dit leuk vind en kan met haar 86 jaar.
Nu wil ik eigenlijk alleen een data bundel zodat ze kan Whats appen aangezien ze nauwelijks belt.
Als ze nu de bundel op maakt, krijg ze dan toch nog toegang tot het internet of is ze dan helemaal internetloos?
Met mijn eigen abonnement geldt dat als de data bundel op is dat ik toch (alleen zeer traag) wel kan internetten.

Ondanks dat de nauwelijks belt of sms-t, kan ze met alleen data bundel toch nog iets bellen of zit ik dan direct aan een abonnement per maand vast.
Het zou bijv mooi zijn om te bellen/sms met Prepaid te doen of met bijv 1,- per maand abonnement en de data bundel per maand.
abonnement
Hebben jullie iets wat voor haar geschikt is?
Ik hoor t graag
Mvg
Olga
icon

Beste antwoord door Samantha 2 March 2017, 11:56

Bekijk originele reactie

6 reacties

Hoi Olga.

Wanneer je moeder een prepaid data bundel heeft kan ze toch nog data gebruiken als die op is voor WA. Heeft ze nog beltegoed dan zijn de kosten 0.10 eur per minuut en sms. Data 0.15 per MB. Ze zit dus na de internetbundel aan geen abbo maar heeft gewone tarieven zoals genoemd. Als internetbundel op is kan een nieuwe ook worden aangeschaft.

Wanneer ze alleen WA gebruikt hoofdzakelijk is het maar de vraag of een bundel wel nodig heeft. Dus, eerst zonder bundel is m.i. een goed begin. Zeker in combi met wi-fi.
Houdt er wel rekening mee om verbruik goed te monitoren. Bijvoorbeeld My data manager.
Simyo werkt met vertraging, zowel de app als Mijn Simyo.
En indien mogelijk gebruik ook Opera Max. Zodat alleen WA mobiel data kan gebruiken en andere apps geen mobiele toegang krijgen tot data.

Lees de info-link goed door !
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/prepaid-internet-120?c=397

Leuk dat je moeder dit kan gaan doen en doet, via jou ! :)

Ik wens haar heel veel succes !
Groet,
Friesian
Beste Friesian
Hartelijk dank voor je reactie.
Ze heeft inmiddels een prepaid bundel en lijkt het WA echt leuk te vinden. alleen erg moeilijk. Drukt vaak op apps (heb bijna al alles weggehaald uit het beginscherm) waar ze niets te zoeken heeft :8 Ze heeft geen WIFI dus dat is geen optie. Waar ik wel heel erg veel interesse in heb is de Opera max zodat de data alleen voor WA gebruikt kan worden.Kun je mij vertellen hoe ik dat in kan stellen?
Volgens mij heb ik wel uiteindelijk kunnen vinden waar het updaten van alle apps geblokkeerd wordt. Als dat met de Opera Max bedoelt wordt dan is dat tenminste duidelijk
Nogmaals bedankt voor de reactie.

Mijn moeder woont ver weg dus dan is het op deze maniet super handig (zonder telkens te bellen) dat ze op is en wanneer ze voor t laats op haar mobiel is geweest.
Eigenlijk direct een controle op ongevallen 😳,

Mvg
Olga
Hier heb ik het staan. Heeft ze een Android toestel?

https://forum.simyo.nl/internet-62/gebruik-alleen-whatsapp-beste-zonder-internetbundel-internetten-37382/index1.html#post155679
[....]

Volgens mij heb ik wel uiteindelijk kunnen vinden waar het updaten van alle apps geblokkeerd wordt. Als dat met de Opera Max bedoelt wordt dan is dat tenminste duidelijk

******
Opera max is daarvoor niet bedoeld, dit gebeurt bijvoorbeeld bij instellingen van Google play.

En Olga, ik begrijp je echt meer dan goed !
Graag gedaan, voor jou en je moeder !

Kleine TIP
Zorg ervoor dat mobiel data alleen aan staat als het wordt gebruikt !
Badge +7
Hoi NellaDamsma,

Welkom op het Simyo forum!

Wat leuk om te horen dat Whatsapp zo goed bevalt bij je moeder, en bij jou 🙂 Ik kan me voorstellen dat je je afvraagt welke bundels je het beste voor haar kunt aanschaffen als ze alleen Whatsapp gebruikt.

Ik zie dat ze nu een Prepaid heeft. Ik raad je aan om bij een Prepaid te blijven. Je zit dan niet aan een abonnement vast. Een Sim Only is wel een abonnement, maar dit wil je je niet aanraden. Dit kost veel meer geld voor dat kleine beetje dat je moeder verbruikt.

Bij een Prepaid heb je beltegoed. Alles wat je verbruikt, gaat van dit beltegoed af. Bellen en sms'en kost € 0,10 per minuut of per bericht, internetten kost € 0,15 per MB.

Daarnaast is het bij een Prepaid mogelijk om een internetbundel te nemen. Deze internetbundels zijn 30 dagen geldig. Als je naar de kosten per MB kijkt, is dit goedkoper dan internetten zonder bundel. Onze kleinste internetbundel is 150 MB voor € 5,00. Dit bedrag gaat van je beltegoed af. Hier zal je moeder meer dan voldoende aan hebben als ze alleen gebruik maakt van Whatsapp. Ik zie dat je moeder deze bundel nu ook heeft. Zodra deze bundel op is, gaat ze weer internetten voor € 0,15 per MB. Je kunt er ook voor kiezen om op dat moment weer een nieuwe internetbundel te nemen. Ik zie dat ze binnen twee weken 47 MB heeft verbruikt, dus ik denk dat een internetbundel wel verstandig is. Ook als je een internetbundel hebt, kun je nog sms'en en bellen voor € 0,10.

Je kunt trouwens in veel apps op je telefoon instellen dat je ze alleen kunt gebruiken als je verbonden bent met wifi. Aangezien je moeder geen wifi heeft, betekent dit dat je moeder die apps helemaal niet kan gebruiken. Je kunt hiervoor even een kijkje nemen in de instellingen van haar telefoon bij Applicatiebeheer.

Als je hier nog vragen over hebt, laat je dit dan weten?

Groetjes,
Samantha

@Friesian, Heel erg bedankt voor je goede hulp! 🙂
Samantha volgens mij kan dat niet bij applicatiebeheer tenminste niet bij alle telefoons, daarom opera Max genoemd.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Friesian,

Slim van je! Bedankt voor je reactie :D

Groetjes,
Caspar

Reageer