.

Beantwoord

Wat moet ik allemaal weten voor ik mijn prepaid kan gebruiken voor mijn iPhone?

  • 2 March 2015
  • 8 reacties
  • 387 Bekeken

Badge +1
Hallo, ik heb advies nodig (sorry, weinig tijd om uitgebreid te gaan zoeken in het forum)
Probeer specifieke vraag te formuleren:
Ik heb nu prepaid. Ik wil dit voorlopig blijven gebruiken op een iPhone. Daarvoor is sowieso een nanosim nodig. Die kan ik aanvragen voor €5,00. Tot zover snap ik het!

1. Als nieuwe sim is ontvangen, kan ik dan direct in de iPhone plaatsen en gebruiken? Of zit er een activering aan vast en hoe lang duurt dat?
2. Ik wil ook databundel gaan proberen dmv activeren op mijn profiel. Dat werkt dus blijkbaar niet buiten Nederland?
3. Zijn alle beperkingen op te lossen door over te stappen naar simonly?

Valt op zich dus nog wel mee qua vragen die nu spelen. Gaat mij erom dat ik een soepele overgang heb naar de iPhone en gewoon bereikbaar blijf. Als jullie tips hebben dan lees ik die graag!

Groet
Rudi
icon

Beste antwoord door Anonymous 2 March 2015, 21:07

Bekijk originele reactie

8 reacties

Badge +1
Hmm..blijkbaar geen behoefte hier om iets te verkopen
Hoi erkael

Ik heb het verdeelt in stukjes !


1. Als nieuwe sim is ontvangen, kan ik dan direct in de iPhone plaatsen en gebruiken? Of zit er een activering aan vast en hoe lang duurt dat?

Activeren, ja. Hoe lang duurt het? Direct na activatie.
 https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-wil-een-vervangende-simkaart-41?c=24

2. Ik wil ook databundel gaan proberen dmv activeren op mijn profiel. Dat werkt dus blijkbaar niet buiten Nederland?

Klopt bij prepaid van Simyo heb je geen mogelijkheid tot internet in het buitenland.
Dit kun je oplossen met Wi-Fi of een simkaart van een buitenlandse provider.

3. Zijn alle beperkingen op te lossen door over te stappen naar simonly? 

Ligt er aan welke beperkingen, maar wil je internetten in een ander land.
Dat kan bij Simyo maar er zijn geen buitenlandbundels, gemaakte kosten vallen buiten je bundel.
Een optie is dus een buitenlandse simkaart, let wel op welke frequentie gebruikt wordt!

Groet
Friesian
Reputatie 3
Badge +7
Hoi erkael, Wat leuk dat jij je vraag hier stelt:D

Ik zie dat Friesian je vragen al correct heeft beantwoord. Dankjewel hiervoor Friesian!

Hmm..blijkbaar geen behoefte hier om iets te verkopen
Als je hiermee bedoeld dat je nog geen reactie ontvangen had, we streven ernaar binnen 24 uur te reageren op het forum.;)

Mocht jij besluiten om jouw prepaid aansluiting om te zetten naar een Sim Only abonnement. Dan kun jij dit heel handig doen, door na het inloggen op Mijn Simyo op de knop 'stap over op sim only' te drukken.:) We zetten je aansluiting dan binnen 48 uur om.
Is alles je zo duidelijk?
Badge +1
Uhm...ja volgens mij wel duidelijk. Heb inmiddels een nanosimkaart aangevraagd. En hopelijk ging er op mijnsimyo iets fout bij het aanraken van de internetdatabundel button, want die moet nog even wachten.

Een ding snap ik niet zo...de opmerking over 'opletten welke frequentie wordt gebruikt'? Dus een buitenlandse kaart gebruikt andere frequenties en dat zou dan niet in mn telefoon passen?

Een ding snap ik niet zo...de opmerking over 'opletten welke frequentie wordt gebruikt'? Dus een buitenlandse kaart gebruikt andere frequenties en dat zou dan niet in mn telefoon passen?

Onlangs kwam nog een topic voorbij van iemand die problemen had in Argentinië. 
Er zijn delen/landen van de wereld waar andere frequenties worden gebruikt dan waar een simyo sim geschikt voor is, dit kan ook gelden voor de telefoon die je hebt.
Maar er zijn ook veel landen waar je geen problemen ervaart.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi erkael,

Je simkaart bestelling is binnengekomen 😮 Er is gelukkig geen internetbundel geactiveerd. Nadat je je nieuwe simkaart hebt geactiveerd, kun je via Mijn Simyo > tabblad Overzicht > optie Stap over naar Sim Only overstappen naar een abonnement.

Als je nog beltegoed over hebt, dan wordt dit verrekend met je eerste factuur. Ook worden er geen aansluitkosten in rekening gebracht, omdat je natuurlijk al klant bij ons bent ;)

Begrijp je met de uitleg van Friesian beter wat hij bedoelt met "opletten welke frequentie wordt gebruikt"?

De mobiele netwerken in Europa en Noord-Amerika maken gebruik van andere frequenties. Zo maken we in Europa gebruik van 900 MHz en 1800 MHz.
In Noord-Amerika wordt er gebruik gemaakt van 1900 MHz. Sommige telefoons, vooral oudere, kunnen niet via verschillende frequenties bellen. Bij veel nieuwere telefoons maakt dit niet uit. In de meeste gevallen is dit dus geen probleem :o

Is je vraag zo beantwoord?

@Friesian; bedankt voor je toevoeging 😃
Badge +1
Ahh ok, de frequentie ligt aan de telefoon en niet aan de sim ???? Dat snap ik wel.

Volgens mij komt het helemaal goed. Even op de post wachten, kaart wisselen en activeren. Zal dan vast goedkomen. Neem ik straks een maandje een internetbundel op mn prepaid om uit te proberen, kan ik altijd nog naar simonly als het bevalt. Werk nu ook ook alleen maar met wifi dus moet nog uitvinden wat de toegevoegde waarde is. Bedankt voor de support.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi erkael,

Het klopt inderdaad dat de frequenties aan je telefoon ligt in plaats van aan je simkaart. In je telefoon zit natuurlijk de ontvanger van die frequenties, dus die bepaalt of je telefoon het signaal op kan pikken of niet. Volgens mij spreek ik namens allen hier als ik zeg: alsjeblieft en mocht er iets zijn, zien we je graag terug op het Simyo forum. 😃

Reageer