.

Beantwoord

Wat kan ik nog met mijn beltegoed doen?

  • 2 December 2017
  • 2 reacties
  • 2648 Bekeken

Over 4 dagen stap ik over naar een andere provider, maar ik heb nog 13 euro beltegoed op mijn simyo prepaid. Ik wil dit zinnig besteden en zag dat het niet terug te storten was. Toen probeerde ik het naar een goed doel over te maken maar premium sms-diensten zijn dus blijkbaar geblokkeerd bij Simyo (en dus blijkbaar ook 4333 GEEF, overkoepelende SMS-dienst voor goede doelen).

Is er een manier om mijn beltegoed te doneren?

Waarom staat 4333 überhaupt op de lijst van geblokkeerde diensten. Is dat niet maatschappelijk onverantwoord van Simyo?
icon

Beste antwoord door Jihane 4 December 2017, 14:53

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Wat een sympathiek idee van jou StevenV!

Ik weet niet waarom dit nummer op de geblokkeerde lijst staat.

Bij Hollands Nieuwe stond deze ook op de geblokkeerde lijst, maar is inmiddels gedeblokkeerd. https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/hollandsnieuwe/klachten/mobiel-doneren-via-sms-4333-aan-goede-doelen-is-weer-geblokkeerd-/details?complaintId=66c04e99-abde-4964-b131-6531f11772ca

Ik hoop dat Simyo dit nummer ook snel deblokkeert.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Steven,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat lief dat je je overgebleven beltegoed wilt weggeven! De reden dat je niet kunt doneren met je Simyo nummer, is omdat service-sms'jes versturen niet mogelijk is. Dat wilt zeggen dat het niet mogelijk is om je beltegoed te gebruiken voor iets anders dan bellen, sms'en of internetten. Dit is bij alle aansluitingen zo: Prepaid en Sim Only. De lijn wordt dan moeilijk te trekken, want als je sommige diensten wel toelaat, dan moet je ook diensten die daarop lijken toelaten.

Wat kun je dan nog wel met je beltegoed? Je kunt het opmaken door te bellen, sms'en of internetten. Ook kun je het overhevelen naar een ander Simyo Prepaid nummer. Daar zitten wel administratiekosten aan vast van € 5,-. Je kunt mij een privéberichtje sturen waarin je het telefoonnummer noemt van degene die jouw beltegoed mag hebben.

Heb je hier nog vragen over?

@ Franswon, dankjewel voor je antwoord!

Groetjes,
Jihane

Reageer