.

Beantwoord

Wat is nu het Prepaid tarief?

  • 16 February 2015
  • 19 reacties
  • 647 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1
  • Actief Simyaan
  • 274 reacties
Wat is het prepaid tarief? Ik zie 10 cent per minuut staan zonder starttarief, maar voor 21s bellen moet ik 13 cent betalen. Dat is (minimaal) 3 cent meer dan ik had verwacht. Foutje, bedankt?
icon

Beste antwoord door Groentjuh 16 February 2015, 21:49

Bekijk originele reactie

19 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Mogelijk heb jij op jouw prepaid aansluiting nog een oude tariefplan. Via Mijn Simyo zou je dat moeten kunnen wijzigen!

Kijk even of je op mijn simyo, die optie kan vinden.
Reputatie 3
Badge +1
Ah, weer lekker handig. Zitten er nadelen aan het nieuwe plan?
Reputatie 3
Badge +1
Zo nee, waarom ben ik dan niet automatisch overgezet?

Nog even wat extra geld binnenharken?
Reputatie 5
Badge +11
Hoi XTF,

Jij zat inderdaad nog op het oude tariefplan, maar dat heb je inmiddels zelf al gewijzigd.
De reden dat je niet automatisch overgezet bent is niet het "extra geld binnenharken". We mógen jouw aansluiting niet zomaar veranderen.
Gelukkig is het zo geregeld :D

Groentjuh, dank je voor je antwoord!
Reputatie 3
Badge +1
De reden dat je niet automatisch overgezet bent is niet het "extra geld binnenharken". We mógen jouw aansluiting niet zomaar veranderen.

Waarom zou dat niet mogen? Volgens mij mogen strikt positieve wijzigingen best.
En jullie hadden toch op z'n minst een (grote) banner in Mijn Simyo of per email kunnen versturen waarin de nieuwe tarieven werden aangekondigd toch?
Reputatie 7
Badge +9
Ik denk dat je het zo moet zien: de tariefplannen zijn verschillende produkten en Simyo kan niet eenzijdig voor jou beslissen dat je produkt A niet meer wilt en dat je produkt B krijgt geleverd. Het was anders geweest als de levering van produkt A beeindigd zou worden maar dat is niet het geval: je kunt nog volop gebruik maken van je huidige tariefplan.

Verder denk ik dat Simyo als 100% online provider er van uit gaat dat klanten zo nu en dan de website bezoeken, en dan zien ze vanzelf wel of er interessante nieuwtjes zijn, zoals een tariefsverlaging (of verhoging) of het aanbieden van nieuwe bundels.
Reputatie 3
Badge +1
Simyo kan niet eenzijdig voor jou beslissen

Waaorm niet? Wat zouden de nadelen voor mij zijn?
Reputatie 7
Badge +9
Simyo zou dan net zo goed voor jou kunnen besluiten dat je overgezet wordt op een plan dat dubbel zo duur is terwijl jouw huidige plan voor andere bestaande klanten nog steeds beschikbaar is.
Reputatie 3
Badge +1
Hoe slim ben jij?
Bij dat soort (negatieve) wijzigingen heeft de klant het recht op te zeggen.
Reputatie 7
Badge +9
Heel slim. ;)
Maar je snapt het nog steeds niet (of wilt het niet snappen... :p  ). De prijs van het produkt wijzigt niet, het produkt ook niet, je krijgt (in dit fiktieve voorbeeld) een ander duurder produkt door je strot geduwd zonder aankondiging en zonder dat je daar zelf over beslist hebt. De zaak ligt anders als Simyo zou besluiten om helemaal en voor iedereen te stoppen met een oud tariefplan. Maar dat is (in dit voorbeeld) niet aan de orde.
Klanten hebben trouwens altijd het recht op te zeggen (als het contract dat toelaat).
Reputatie 3
Badge +1
Jouw voorbeeld is leuk bedacht maar blijkbaar kun je geen argumenten bedenken tegen het punt waar het echt om gaat.
Reputatie 7
Badge +9
Ik denk niet dat we veel verder komen met deze op zich best interessante discussie.

Simyo is er niet voor klanten die lui achterover zitten en verwachten dat alle informatie met een paplepeltje wordt toegediend, en dat ze geruisloos naar een ander pakket worden overgezet als dat naar het oordeel van Simyo voordeliger is.

Simyo klanten zijn pro-aktief, regelen zoveel mogelijk zaken zelf, en bij voorkeur on-line. Ze checken regelmatig of er geen betere deals te koop zijn, en beslissen zelf om over te stappen naar een ander produkt als dat voordeliger is. Ook houden ze hun mobiele bel- en internet verbruik scherp in de gaten en passen zonodig hun bel- en internetbundels aan. Simyo geeft haar klanten veel eigen verantwoordelijkheid, vandaar de slogan "Simyo: gewoon slim". Het blijkt dat niet iedereen hiermee uit de voeten kan...
Reputatie 5
Badge +11
Hoi XTF en Scotsman,

Scotsman heeft het helemaal bij het rechte eind met
Ik denk dat je het zo moet zien: de tariefplannen zijn verschillende produkten en Simyo kan niet eenzijdig voor jou beslissen dat je produkt A niet meer wilt en dat je produkt B krijgt geleverd. Het was anders geweest als de levering van produkt A beeindigd zou worden maar dat is niet het geval: je kunt nog volop gebruik maken van je huidige tariefplan.


Het is niet simpelweg een ander tarief van een product, maar een volledig ander product. Ook Prepaid bellen, dat dan weer wel.

Overigens is van een recht van opzeggen hier geen sprake, we hebben het over Prepaid. Overstappen mag altijd.
Reputatie 3
Badge +1
Het is niet simpelweg een ander tarief van een product, maar een volledig ander product. Ook Prepaid bellen, dat dan weer wel.

Ah, nu begrijp ik het helemaal.. Oh nee, toch niet. Wat is behalve het tarief het verschil tussen deze twee 'produkten'?

En waarom kunnen klanten niet automatisch worden overgezet naar dit nieuwe 'produkt'?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi XTF,

Ik hoop dat je begrijpt dat als je product A koopt, je niet zomaar een klant mág overzetten op product B. Dit is tegen een heleboel consumentenwetten in. Dit proberen -Ernst en Scotsman al een aantal reacties te melden. 🙂
Reputatie 3
Badge +1
Hey Tiury,

Per ongeluk mijn eerste vraag vergeten?

Gaat het hier trouwens niet om diensten i.p.v. produkten?
Reputatie 5
Badge +11
Ha XTF,

Oké, komtie:
Wat is behalve het tarief het verschil tussen deze twee 'produkten'?

Behalve het starttarief zijn er technisch veel verschillen tussen deze twee producten. Of diensten. Noem het zoals je wilt.

Er is in 2013 besloten het Prepaid van Simyo in een ander platform te gieten.
Voor klanten had het afschaffen van het starttarief het grootste effect. Vanaf een bepaald moment halverwege 2013 was dát de Prepaid die er verkocht werd op onze website.
Er werd toen ook een button gemaakt op Mijn Simyo waarmee je als 'oude 'Prepaid klant kon overstappen naar de nieuwe Prepaid.
Dit werkt ongeveer hetzelfde als de button 'stap over naar Sim Only' die je op Mijn Simyo ziet. De hele aansluiting wordt namelijk aangepast terwijl je wél hetzelfde simkaartje houdt.
Zonder meer een technisch hoogstandje.
Reputatie 3
Badge +1
Behalve het starttarief zijn er technisch veel verschillen tussen deze twee producten. Of diensten. Noem het zoals je wilt.

Hoi Ernst,

Okay, dus wat zijn deze verschillen (effectief voor de klant, behalve het starttarief)?
Reputatie 3
Badge +7
Hoi XTF,
Okay, dus wat zijn deze verschillen (effectief voor de klant, behalve het starttarief)?
Effectief voor de klant valt dit mee.

Ik weet waar je heen wilt: "Waarom zetten jullie dan niet iedereen over?". Dit mogen en doen wij nooit. De klant heeft de mogelijkheid en het recht om te kiezen. Heb je destijds de aankondiging gemist?

Reageer