.

Beantwoord

Wat gebeurt er met mijn beltegoed als ik bel via Whatsapp?

  • 9 July 2016
  • 6 reacties
  • 6534 Bekeken

Badge
Als ik met mijn prepaid kaart ga bellen via whatsapp, gaat dit dan van mijn databundel af af? en als ik gewoon een whatsapp stuur gaat dit ook van mijn data af?
Ik heb nu internet uitgeschakeld, maar dan werkt whatsapp blijkbaar ook niet meer

Alvast bedankt voor een reactie
icon

Beste antwoord door wimj12 9 July 2016, 13:41

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Macel1966,

Wat een goede vraag! 🙂 Wat Wimj12 en Friesian zeggen klopt volledig: Whatsapp werkt via het internet. Als dus op wifi zit, dan gaat het niet van jouw beltegoed af. Als je niet met een wifi-netwerk verbonden bent, dan gaat het dus wel af van je mobiele data - en daarmee dus van je beltegoed, tenzij je een internetbundel hebt.

Zoals Friesian ook al aangaf, is het niet raadzaam om heel veel via Whatsapp te bellen buiten je wifi-netwerk om. Dat gaat je namelijk een heleboel MB's kosten! Als je toch af en toe wilt bellen via Whatsapp, dan raad ik je aan om een internetbundel aan te schaffen. Dat scheelt toch wel ietsjes in kosten. Het handigste blijft natuurlijk gewoon bellen op de reguliere manier ;)

@ Wimj12 en Friesian: Dank voor de reacties!

Groetjes,
Jihane
Nog een kleine opmerking. Je kunt bij instellingen van WhatsApp instellen dat bij gebruik van mobiel data geen media automatisch downloaden. Dus geen foto, video en audio.

En je kunt bij instellingen van WhatsApp datagebruik beperken bij bellen, controleer maar eens.
Suggestie. .kijk maar eens rond naar een router voor Wi-Fi als je dat niet hebt. Kan heel veel verschil maken in kostenbesparing.
Badge
Dank je voor je reactie Friesian
Een appje sturen (tekst) is slechts enkele kb's, dus voordeliger dan bellen. Foto's o.i.d. ontvangen is dan ook iets om naar te kijken. Upload en download is dan ook echt beide een controle waard, filmpjes en foto's zoals wimj12 al aangaf..

je kunt zelfs via de computer WhatsApp gebruiken. Google maar eens ! :)
Er zijn dus meerdere opties dan alleen de telefoon.
Badge
dank je voor je snelle antwoord Wimj12
Reputatie 7
Badge +7
Als je geen verbinding hebt met Wifi gaat whatsapp inderdaad van je bundel af.
Zolang je alleen tekst berichten stuurt, en niet te veel foto en video gebruikt is
dit allemaal heel betaalbaar.

Bellen via whatsapp gaat ook van je bundel af. Ik heb even een snelle google gedaan, en
daar zie ik dat je voor 1GB circa 1.5 minuut kan whatapp bellen.

Reageer