.

Beantwoord

Waarom wordt mobiel internet uitgeschakeld bij geen beltegoed?

  • 2 December 2018
  • 2 reacties
  • 265 Bekeken

Ik had eerst een mobiele data bundel van 150MB aangeschaft en later mijn tegoed opgemaakt door te bellen. Nu ben ik erachter gekomen dat dit de reden is dat ik geen mobiel internet meer kan gebruiken ondanks ik nog 100MB over heb! Op mijn.simyo staat dus dat ik eerst mijn beltegoed moet opwaarderen voordat ik er weer gebruik van kan maken. Ik vind dit oplichting omdat ik van te voren het volledige bedrag van de internetbundel betaald heb voor 150MB en dat dus niet meer volledig kan gebruiken.
Ik wil of mijn €5 terug of dat er 10 dagen bij worden gezet dat ik mijn 100MB nog kan gebruiken.
icon

Beste antwoord door Ray 2 December 2018, 13:03

Bekijk originele reactie

2 reacties

Die internet bundel is er alleen maar voor dat je tegen een reduceert tarief gebruik kan maken van het internet op je mobiel. Je beltegoed is de basis en ook zonder bundel kun je internetten maar dan tegen het standaard hogere tarief. Zonder die basis (lees: beltegoed) kun je uitgaand je aansluiting niet gebruiken.

Oplichting is een vorm van bedrog, een misdrijf waarbij de dader een ander ontdoet van geld of van waardevolle goederen (artikel 326 van het Nederlandse Wetboek van Strafrecht). Oplichting is een strafbaar feit, terwijl het civiele recht mogelijkheden kent om rechtshandelingen die door middel van dwaling, misbruik van omstandigheden of bedrog tot stand gekomen zijn te vernietigen.
Oplichting valt juridisch te onderscheiden van misbruik van vertrouwen. Bij oplichting doet de fraus (Latijn voor het bedrog) zich eerst voor en wordt daarna pas het goed verkregen. Bij misbruik van vertrouwen wordt eerst het goed verkregen, waarna het bedrog gepleegd wordt. In België wordt oplichting gestraft overeenkomstig art. 496 e.v. Sw.


Kortom, er is geen sprake van oplichting. Alles staat namelijk vastgelegd op de service pagina van Simyo. Tevens ben je zelf akkoord gegaan met de voorwaarden toen je klant werd en toen je die bundel kocht van je beltegoed.

Maar het is altijd erg gemakkelijk om oplichting te roepen zonder je zelf van te voren te hebben verdiept in de voorwaarden van het product wat je afneemt.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi RRR_,

Welkom op het Forum!

Het klopt dat je zonder beltegoed niet meer kan internetten. Zoals Ray het al heeft uitgelegd, is het beltegoed je basis. Zonder dit, is je simkaart uitgaand geblokkeerd. Je kan dan niet bellen, sms'en en internetten. Dit staat ook in de voorwaarden waar jij mee akkoord bent gegaan toen je je simkaart had aangeschaft en je bundel kocht.

Je hebt inderdaad volledig voor je bundel betaald en ik snap heel goed dat je hier gebruik van wilt maken. Maar wanneer je beltegoed op is, gaat dit helaas niet. Ik raad je aan om je beltegoed weer op te waarderen. Zo kun je weer internetten, bellen en sms'en.

Laat je het weten of het lukt?

@Ray bedankt voor je antwoord!

Groetjes,
Ashweeta

Reageer