.

Beantwoord

Waarom wordt mijn beltegoed weer automatisch opgewaardeerd?

  • 5 December 2017
  • 10 reacties
  • 347 Bekeken

Badge
Heb bericht gekregen dat vannacht 0.01 uur 10 euro is afgeschreven en dat mijn saldo nu 11,93 euro is.
Morgen 6-12 wordt er dan 5 euro afgehaald voor nieuwe internet bundel.

Maar ik heb 27-11 10 euro betaald en mijn saldo is vanaf die tijd 11,93 euro. Op mijn verbruik zie ik geen bel-sms kosten staan, dus ik zou binnen 1 week 10 euro verbeld hebben, waardoor salo onder de 2,00 euro komt, zodat opgewaardeerd wordt?
Tevens heb ik op 27-11 meteen nieuwe internet bundel aangeschaft van 150 mb, waarvan ik 4-12 23.30 uur nog 126 mb over is en nog 24 dagen geldig, dus waarom een nieuwe bundel?
icon

Beste antwoord door Asma 5 December 2017, 16:13

Bekijk originele reactie

10 reacties

Badge
Heb dus voor alle zekerheid automatisch opwaarderen uitgezet.
Het is wel makkelijk zo om maar geld eraf te halen.
Beantwoorden is ook niet vlug, dus dan zelf maar iets meer tijd aan controle besteden.
Badge
Heb per slot van rekening nu nog een saldo van €11,93 dus daar kom ik dan wel het jaar mee uit.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Marjan de 1e,

Jeetje, ontzetten balen dat er zoveel onduidelijkheid is over je verbruik!

Maak je geen zorgen, ik help je hiermee. Volgens onze gegevens heb je op 5 november en internetbundel geactiveerd met automatische verlenging. Aangezien deze bundel al opraakte voor 5 december, heb je een nieuwe bundel geactiveerd. Normaal gesproken is dit niet mogelijk als je een automatische verlenging aan hebt staan. Op de één of andere manier is dit toch mogelijk geweest en gaat de verlenging langs je huidige bundel. Dit houdt dus in dat je internetbundel (bijgekocht op 28 november) geldig is tot 28 december. De automatisch verlengde bundel blijft alleen wel geldig tot 6 januari. Dat is niet erg praktisch!

Is het een idee dat ik op 6 januari een kijkje neem naar je bundel? Als je nog genoeg MB's over hebt, dan verreken ik dit naar rato. Ik vergoed dat het gedeelte waar je geen gebruik van kon maken. Let erop dat je nieuwe bundel hierna wel gewoon doorloopt op 6 januari.

Je beltegoed is vannacht weer opgewaardeerd omdat je internetbundel weer verlengd zou worden. Voor meer informatie over wat je nog meer hebt verbruikt, kun je een kijkje nemen op Mijn Simyo. Onder het tabblad Verbruik kun je precies zien wat er allemaal in rekening is gebracht van je beltegoed.

Houd er rekening mee dat je op het Forum binnen 24 uur antwoord van ons krijgt. Als je sneller geholpen wilt worden, dan kun je ons het beste even bellen naar 1200 vanaf je Simyo simkaart.

Laat je het weten als je hier meer vragen over hebt?

Groetjes,
Asma
Badge
A: het is er langs geslopen en nu moet ik betalen! Want ik heb dus nu nog 1225mb internet wat zo weg gaat omdat er bij jullie een foutje is . Volgens mij behoorlijk krom.

B; waarom weer 10 euro betalen als ik een tegoed heb van 11,93 waar dus makkelijk €5, 00 bundel van betaald kan worden.
Oh, ook weer een foutje van jullie dat er in is geslopen?

Voor je schrijft controleer eerst en neem niet altijd meteen aan dat jullie geen fouten kunnen maken.
Wat een puinhoop nu, hoe moet ik dit controleren omdat jullie van alles rotzooien.
Badge
Wat een misselijke streek om aldoor te schrijven, kijk naar mijn Simyo, daar vind je alle gegevens.
Ik doe niet anders en heb het hele jaar door gerekend maar alle betalingen klopte. Via mijn Simyo hoor, je weet wel dat goede aparaatje waar ik op moet kijken .
Mijn beltegoed is €11,93 geldig van 27 nov.9.36 uur. Nu wordt er met € 10 bijgeschreven en ja totaal saldo is € 11,93 waar zijn die €10 euro nu want volgens mij is 11,93 + 10= €21,93. Daar moet dan een internetbundel van 5 euro af, omdat er bij jullie een foutje ingeslopen is; dus zou ik een belsaldo overhouden van €16, 93 en een internet bundel van 275 mb ;125 mb die ik nu nog heb en 150 mb die jullie me nu in mijn strot douwen. Maar al die gegevens komen van MIJN SIMYO dat handige apperaatje waar je alles kan controleren!
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Marjan de 1e,

Jammer om te lezen dat je niet blij bent met ons antwoord. Ik snap dat je graag op een rijtje hebt waarom er gisteren nogmaals automatisch is opgewaardeerd.

In jouw gegevens zie ik dat er op 27 november inderdaad een automatische opwaardering heeft plaatsgevonden. Vervolgens is er op 28 november en 5 december een internetbundel geactiveerd waarvoor 2x €5,- met je beltegoed is verrekend. Hierna was je beltegoed dus weer onder de €2,- gezakt, waardoor er na het activeren van de tweede bundel een nieuwe opwaardering is uitgevoerd. Kort gezegd, na je eerdere opwaardering is er tussen 27 november en 5 december iets meer dan €10,- verbruikt, onder meer door de aanschaf van twee internetbundels, waardoor er een nieuwe opwaardering heeft plaatsgevonden. Snap je?

Inmiddels zie ik dat je automatisch opwaarderen hebt uitgezet. Als je wilt dat je internetbundel wel automatisch kan worden blijven verlengd, houd er dan rekening mee dat je op tijd je beltegoed zelf opwaardeert via Mijn Simyo.

Omdat de aanschaf van de tweede internetbundel eigenlijk niet mogelijk zou moeten zijn, heeft mijn collega in haar eerdere reactie al aangegeven de kosten naar rato te vergoeden op 6 januari voor de MB's die dan nog over zijn van je internetbundel.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Els
Badge
Ik heb dus prepaid zoals regelmatige bezoekers van het Forum wel weten.
Nu blijkt dat dat internetbundels niet alleen van je beltegoed af kunnen gaan.
Dan moet je verbruik wel op 0 staan, wil je nieuwe bundel kennen activeren.
Maar Simyo kan dus gewoon internetbundels activeren en schrijft dan gewoon het geld van je rekening.
Ik heb dus nu 3!!!! internetbundels lopen die in bijna 1 maand op moeten.

Maar heelaas zie je die 3 bundels niet terug op je overzicht, heb nu dus de 1e bundel die ik zelf geactiveerd heb van mijn beltegoed en de 2 andere staan dus in de wacht en als ik dus veel internet kan ik die mischien opmaken, maar zoals ik al schreef, je moet weten wanneer je verlies moet nemen.

Mischien erg onlogisch maar heb wel de automatische machtiging ingetrokken. Hoewel dat natuurlijk niets uit maakt, als computer zegt daar moeten nog paar internet bundels bij moet je betalen, want computer heeft gelijk!
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Marjan,

Ik heb je aansluiting er nogmaals bekeken en zie geen derde internetbundel staan. De situatie is qua bundels nog steeds hetzelfde als hierboven besproken is. De reden dat je beltegoed gisteren met tien euro in mindering is gebracht, komt doordat je de automatische incasso van je automatische opwaardering hebt ingetrokken. Zodra je beltegoed onder de €2- komt, wordt er opgewaardeerd als je de optie voor Automatisch Opwaarderen aan hebt staan. Dit beltegoed wordt direct bijgeschreven. Op het moment dat je die automatische incasso weer terughaalt, dan heb je dus geen recht op het beltegoed dat we hebben bijgeschreven. Je hebt immers niet betaald. Om deze reden hebben we dat bedrag weer van je beltegoed afgehaald.

Je hebt nu de optie voor Automatisch Opwaarderen inderdaad uit staan. Indien je volgende maand een nieuwe internetbundel wilt aanschaffen, dan heb je uiteraard wel beltegoed nodig om deze aan te schaffen. Opwaarderen kun je dan handmatig doen via Mijn Simyo.

Ik zie dat je gisteren ook telefonisch contact hebt gehad met mijn collega. Heb je naar aanleiding van dat gesprek nog vragen?

Groetjes,
Els
Badge
Raar dat jullie maar op 2 bundels komen. Daardoor blijft er nog een verschil van € 5,-- over.

Maar om kort verhaal lang te maken: op maandag 27 november om 9.36 uur met een beltegoed van €7,03 stuur ik een smsje waardoor mijn saldo van beltegoed € 6,93 wordt.
Meteen hierna koop ik een databundel en mijn saldo wordt dan juist €1,93.
Nog steeds 27 november om 10.54 uur geeft het overzicht op mijn mobiel aan dat het saldo automatisch verhoogd is met €10,-- en mijn bel tegoed wordt €11,93 en een databundel van 150 mb. ( de betaling van die €10,-- wordt 29 november van mijn rekening gehaald.
Klopt nog steeds, Beltegoed van €11,93 en databundel van 140 mb dan.
Dat beltegoed van € 11,93 staat 6 december ook op nog op mijn mobielscherm en in het overzicht van Simyo op de laptop.
Dan geeft U Dinsdag 5 december aan dat hoewel er nog € 11,93 aan beltegoed is mijn beltegoed opgewaardeerd wordt met €10,-- maar mijn beltegoed blijft €11,93!

Nu hebben jullie het erover dat de databundel van 27 november niet met mijn beltegoed is betaald. Maar waar is die €5 euro dan gebleven?
Zo komen jullie op 2 bundels en ik op 3.
Dus dan graag een bewijs waarom mijn saldo beltegoed op 27 november is verlaagd met €5 euro en er toen een automatische opdracht voor €10 euro is geweest!.
Zie dat jullie de post van verlies nemen weg hebben gehaald, maar ja , dat zal ik wel moeten mijn verlies nemen, want jullie kunnen niet bewijzen waarom er €10,-- van mijn rekening gehaald moest worden.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Marjan,

Daar tref ik je weer 🙂 Ik heb net gereageerd in een ander topic van je. Zullen we daar verder? Op die manier blijft alles overzichtelijk!

Groetjes,
Jihane

Reageer