Simyo gaat de mogelijkheid om een negatief tegoed te hebben bij prepaid bellen en internetten beperken. Voortaan kun je bij de KPN-dochter maximaal vijf euro in de min staan. Dit gebeurt naar aanleiding van gesprekken met de Autoriteit Consument & Markt (ACM).
Klachten aanleiding
Aanleiding waren de klachten van consumenten bij ConsuWijzer en in een uitzending van TROS Radar.
Het is bij Simyo mogelijk om een eenmaal gestart gesprek of internetsessie af te maken nadat het beltegoed is verbruikt, waardoor klanten soms onverwacht een hoog negatief saldo* hebben.
ACM vindt dat klanten er vanuit moeten kunnen gaan dat dit bij een prepaid dienst niet mogelijk is. Ouders geven hun kinderen juist een prepaid telefoon om hun bel- en internetgebruik binnen de perken te houden, stelt de toezichthouder.
Maximaal 5 euro in de min
Simyo gaat na de gesprekken met ACM het bedrag waarvoor de consument in de min kan staan beperken tot maximaal vijf euro. Bovendien wordt de website aangepast om dit duidelijker te maken aan klanten."
We zijn nu 2016...en nog steeds kun je ineens een mailtje krijgen dat je voor 100,- euro in het rood staat !!!
Hoezo krijg je dan een gevoel dat je word opgelicht.....
Beste antwoord door Caspar
Bekijk originele reactie