.

Beantwoord

Waarom kan ik zonder beltegoed niet internetten?

  • 9 January 2019
  • 12 reacties
  • 831 Bekeken

Ik heb 1gb aan data gekocht maar kan deze niet gebruikeb omdat mijn simkaart is geblokkeerd voor uitgaand verkeer. Dit klopt niet en ik zou graag weer data gebruiken.

Mvg tristan
icon

Beste antwoord door Ray 10 January 2019, 06:35

Bekijk originele reactie

12 reacties

Er is ook gewoon beltegoed nodig. Zonder beltegoed is je simkaart uitgaand geblokkeerd. Je kan immers ook op internet zonder bundel. Die bundel is er alleen dat je voor een x bedrag tegen een gereduceerd bedrag op internet kan.

Dus opwaarderen en je kan je aansluiting volledig gebruiken.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi tristanboumans,

Welkom op het Simyo Forum!

Zoals Ray al aangaf, is het inderdaad nodig om iets aan beltegoed te hebben staan. Vanaf het moment dat je beltegoed op is, staat er automatisch een uitgaande blokkade op je simkaart. Deze kan worden opgeheven door op te waarderen. Vanaf dat moment kun je ook meteen gebruik gaan maken van je internetbundel! :)

Dankjewel voor het antwoorden Ray!

Groetjes,

Kevin
Fijn dat jullie dat ook ergens duidelijk hebben staan en ook zo'n fijn business model. Dat wordt een andere provider.
Reputatie 7
Badge +9
Fijn dat jullie dat ook ergens duidelijk hebben staan
Ik ben het eigenlijk wel eens met dit punt. Ik kan met gericht zoeken het niet echt duidelijk zien staan.

Zelfs bijvoorbeeld bij de vraag: Mijn internet doet het niet onder "Internet Prepaid" staat niets over beltegoed moeten hebben. Ook hier niet. En niet hier bij de tarieven van de internet bundels. Of hier staan meestal ook wel dat soort dingen..

Welke moderator of forum expert helpt mij naar een waarschuwing hierover?!
Hier staat duidelijk dat je je gesprek, internetsessie kunt afmaken, zelfs bij het ontstaan van een negatief tegoed. Je wordt dus niet direct afgesloten.

***Bij Simyo Prepaid kun je altijd je gesprek en internetsessie afmaken, zelfs wanneer je beltegoed tijdens het gesprek of internetsessie op raakt. Je wordt dus niet direct afgesloten waardoor het mogelijk is dat je tijdelijk een negatief saldo hebt.

Let ook op deze regel...
Waardeer je beltegoed zo snel mogelijk op zodat je weer kunt bellen, sms'en en internetten op je mobiel.
***


Meerdere internetsessies na een negatief tegoed kan dus niet zelfs al heb je een bundel.

Je moet dus echt zoeken, dit kan en MOET beter worden gecommuniceerd in mijn ogen. Niet via een sluipweg. Maar volgens mij staat dit ook in de mail bij aanvang prepaid.
Reputatie 7
Badge +9
Daar lees ik niet in dat de reeds betaalde MBs (van de bundel) niet te gebruiken zijn als het beltegoed op is. Ik snap dat het logisch is dat er niet meer kosten gemaakt kunnen worden als je beltegoed op is. Daar is het prepaid voor (hoewel Simyo daar een technisch 'interessante versie' van heeft). Dat daar mijn reeds betaalde MBs en onderling bellen minuten (@Mods, waar staat die waarschuwing?) daar ook door worden geblokkeerd lijkt mij dan weer niet vanzelfsprekend en dus wel duidelijk het vermelden waard.
Hoe kun je internetten al heb je een internetbundel als je bent afgesloten vanwege een negatief tegoed?

Maar zoals gezegd, de communicatie hierover kan, mag en moet beter. (Mocht dat niet gebeuren) Bijvoorbeeld bij het bestellen van een databundel en/of bijvoorbeeld beltegoed minder dan €3,- een sms alert.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Tristanboumans, Groentjuh en Friesian,

Ik ben het helemaal met jullie eens! Deze informatie was niet goed terug te vinden op de website. Ik heb het meteen aan laten passen in dit artikel. 😃

Wat vinden jullie ervan?

In ieder geval dankjewel voor jullie feedback!

Groetjes,

Kevin
Dat is beter, al zou ik er voor een waterdichte oplossing ook voor kiezen om dit op de MijnSimyo pagina te plaatsen. Bijvoorbeeld wanneer iemand een bundel koopt.
Reputatie 7
Badge +9
Ik zou inderdaad kijken of het ook op wat andere plekken terecht kan komen.
Ik sluit me aan bij de woorden van @Ray met als toevoeging een mogelijke (?) sms-alert.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Mannen,

Op dit moment krijg je een sms wanneer je beltegoed onder de €2 is gekomen. Dat is handig maar ik zou zelf ook graag zien dat er een sms komt wanneer het beltegoed helemaal op is en er dus een blokkade op de aansluiting staat voor uitgaand verkeer (dus ook internet). Dit is natuurlijk een stuk minder makkelijk zomaar aan te passen.

Ik heb dit idee dus op de Wall of change gehangen: Melding per sms wanneer beltegoed op is + melding op Mijn Simyo dat er aan blokkade op uitgaand bellen en internetten staat.

Als ik hier reactie op heb dan laat ik het jullie natuurlijk weten!

Groetjes,

Kevin

Reageer