.

Beantwoord

Waarom kan ik niet opwaarderen met minder dan € 10,-?

  • 20 January 2020
  • 11 reacties
  • 1066 Bekeken

Badge

Heb mijn prepaid maar weer eens opgewaardeerd met €10,- Waarom? Omdat het NIET ANDERS SCHIJNT TE KUNNEN!

Je kunt wel kiezen voor een “ander bedrag”, maar als je daar €5,- invult, begint “het” te zeiken dat je toch écht minimaal €10,- moet invullen want anders kom je gewoon NIET verder! Hallo SIMYO!! Zoveel bel ik niet in een maand tijd hoor! WAKE UP en pas het aan naar behoefte van de KLANT en niet naar de behoefte van SIMYO! Ondernemen is risico's aanvaarden! Aanvaard ze dan ook!? En gun mij de keuze te kiezen of ik opwaardeer met 1,- of met 1000,-?!

icon

Beste antwoord door Groentjuh 20 January 2020, 12:10

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Als mede-klant wil ik het volgende hierover zeggen:

Beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je je aansluiting actief houd. Of je nou in 50 jaar (iedere 6 maanden 1 sms versturen om de aansluiting te behouden) of in enkele minuten (door gelijk ~66 MB te internetten zonder databundel) je beltegoed op maakt daarvoor niet uit.

Simyo maakt wel kosten om de betaling te ontvangen (iDeal is niet gratis voor de ontvanger!), dus ik snap best dat Simyo een minimum bedrag wil zien en dus liever 1 x 10 euro i.p.v. 10 x 1 euro ziet. Volgens mij hanteren praktisch alle prepaid providers zo'n minimale opwaardeerbedrag.

Desondanks: als er genoeg vraag is naar deze functie, misschien komt hij dan.

Persoonlijk vind ik de wijze waarop u dit vraag vrij schreeuwerig. Ik zou het persoonlijk niet zo doen. Door zo'n negatieve manier van het doen van een voorstel kun je wel eens het deksel op de neus krijgen.

Badge

Ik ben een klant en de klant is koning… zo simpel is het… U vraagt, wij draaien, met alles risico's van dien die daarbij horen, dus ook het risico verlies te draaien omdat diensten beter (kunnen) draaien door middel van flexibel beleid. Maar ja… Ik kán ze natuurlijk ook achter hun oren laten krabben door naar een andere provider over te stappen die jou WEL de keuzevrijheid biedt om op te waarderen zónder minimum bedrag. Dus als ik daar kan opwaarderen met €2,50 omdat dat MIJ beter uitkomt… dan doe ik dat en zijn ze mij als klant kwijt. Zal het dan ook niet nalaten Simyo NIET aan te raden wegens het minimum drempelbedrag dat zij stellen om uit de kosten te komen… Als ik naar de bakker ga wil ik een brood voor 2,- en geen brood van 20,- omdat dat nu eenmaal 'policy’ is bij hem “Ik heb maar een soort brood en dat kost 20,-” “En dat brood wat onderop ligt van 2,-?” “Dat verkopen we niet omdat we daar verlies op lijden… tenzij u er dat brood van 20,- bijneemt dan krijgt u het voor 1,-” Mééh… denk het niet!  

Ik ben ook klant. En ik heb mij er bewust van gemaakt dat Simyo bepaalde diensten aanbiedt die een andere provider niet aanbiedt en andersom. Zo kun je inderdaad bij Simyo opwaarderen met minimaal €10,-. 

Je vergelijking met brood bij de bakker is appels met peren vergelijken. Waarom zou je immers wel brood  van €2,- in de vitrine leggen maar het niet verkopen. Simyo legt geen lagere bedragen in de “vitrine” die zij vervolgens niet verkopen. 

Bij de meeste providers is het minimum bedrag trouwens €10,-. Alleen Lebara heeft de mogelijkheid voor €5,-. Er zijn ook providers die minimaal €15,- hebben. 

Simyo heeft ook een wall of change, Hier kunnen klanten ideeën / wensen op laten plaatsen, die worden dan besproken en eventueel doorgevoerd of afgewezen. 

 

Het is de toon die de muziek maakt.. :)

 

Badge

Simyo heeft ook een wall of change, Hier kunnen klanten ideeën / wensen op laten plaatsen, die worden dan besproken en eventueel doorgevoerd of afgewezen. 

 

Het is de toon die de muziek maakt.. :)

 

Wat zal die wall of change vol hangen en blijven hangen….

 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Lupus, 

Welkom op ons forum! :blush:

Wat jammer dat je zo gefrustreerd bent over de door ons ingestelde drempel voor het opwaarderen van je beltegoed. Ik snap dat jij graag persoonlijk zou willen opwaarderen met een lager bedrag, maar dat is geen behoefte die ál onze klanten hebben. Anders was het immers wel vaker uitgesproken, en jij bent de eerste in mijn zes jaar bij Simyo die ik zo hierover hoor klagen. 

Het is niet heel ongebruikelijk dat er bij een bedrijf voorwaarden worden gesteld aan het gebruikmaken van hun diensten. De klant is inderdaad koning, maar daar zitten grenzen aan. Het is niet zo dat als iemand als een klein kind ergens om schreeuwt dat een bedrijf dan gelijk overstag moet gaan. Zo kun je bij de NS ook niet je OV-chipkaart opwaarderen met een euro, terwijl daar vast wel eens om is gevraagd. Daar zit net als bij ons een praktische kant aan, want met een euro kom je niet veel verder dan het station waar je begint. En zo zijn er nog wel meer redenen te bedenken waarom het niet wenselijk is om opwaarderingen van een euro aan te bieden. 

Ik zal je feedback (waarvoor dank) in ieder geval meenemen in de volgende Wall of Change-meeting om te kijken of we er iets mee kunnen doen. 

Heb je hier nog vragen over, of kan ik je ergens anders mee helpen? Let me know :innocent:

Groetjes,
Bas

Badge +2

 

Zo kun je bij de NS ook niet je OV-chipkaart opwaarderen met een euro, terwijl daar vast wel eens om is gevraagd. 

 

Kan wel bij automaat, kies "aanvullen tot".

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @MasterNate,

 

Welkom terug op het Simyo Forum!

 

Dat klopt! Bedankt voor deze aanvulling. :blush:

 

Groetjes,

Tessanne 

Dan heb je bij deze een tweede afnemer die het belachelijk vindt dat je met minimaal €10 moet opwaarderen. Dit terwijl je wel gelokt wordt met €5 dat dan bij wijze van cadeau wordt opgehoogd tot €7,50. Het excuus dat alleen Lebara dit lage bedrag aanbiedt (en dan wordt het nog standaard verdubbeld) gaat niet op. Ten eerste is dat niet zo want er zijn andere aanbieders die dit wel doen. Ten tweede, als een ander in de sloot springt moeten jullie dat dan ook doen? In deze tijd van "alles is flexibel en mogelijk en kan aangepast worden aan de wensen van de klant" is deze houding achterhaald en zou juist een schitterende kans zijn om je eigen identiteit neer te zetten en boven de andere aanbieders uit te stijgen.

In mijn geval wil ik juist met kleine bedragen op kunnen waarderen. Ik heb namelijk deze simkaart voor mijn zoon aangeschaft voor zijn eerste mobiele telefoon. Door met kleine bedragen op te hogen leert hij om te gaan met zijn mobiel zonder in 1 maand alles erdoor te knallen en een half jaar of jaar niks meer te kunnen. Op die manier kan hij vallen en opstaan en blijft het overzichtelijk en handelbaar. Maar als Simyo deze halsstarrige houding vol blijft houden zit er niks anders op dan over te stappen naar een provider die wel meedenkt. Ik hoop dat dit niet nodig is want Simyo bevalt verder prima.

Groet,

Ramon

Reputatie 7
Badge +6

Hoi RamonWeijers,

 

Bedankt voor je reactie, ik kan het verzoek opnieuw kenbaar maken op onze wall of change. Echter kunnen we niet beloven dat dit verzoek ook daadwerkelijk doorgevoerd word.

 

Groetjes,

Daisy

Badge

Ik herken mij er ook in, omdat mijn oude simkaart vervangen moet worden, kost dat 5 euro.

dit krijg je terug in bel te goed.

Maar mijn saldo is lager, dus dan moet ik 10 euro storten.

Mijn telefoon is alleen voor nood dat ik bereikbaar bent, niet om te bellen.

Als ik bel, bel ik naar Simyo nummers. 

Dus las ik voor 10 euro ophoogt, blijft deze 10 euro vele jaren staan.

Vroeger vond ik het veel handiger, als je belde werd het automatisch van je rekening geschreven.

Nu moet het saldo beschikbaar zijn.

Dat vind ik jammer.  Dat is ook de reden dat ik de oude simkaart nog niet vervangen hebt.

Ik wil niet mijn privé nummer aan iedereen geven. 

Ik heb ook een privé leven en dat wil ik graag houden.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Kees69,

 

Dat kan ik goed begrijpen. Kun je voor mij checken of je adresgegevens kloppen in Mijn Simyo en dat alten weten door middel van een privebericht? Dan stuur ik je kosteloos een nieuwe simkaart op!

 

Groetjes,

Daisy

Reageer