.

Beantwoord

Waarom kan ik geen gebruik maken van 4G met Simyo prepaid?

  • 16 January 2018
  • 8 reacties
  • 732 Bekeken

Badge
Ik ben sinds kort van Vodafone naar simyo overgestapt, omdat ik slecht bereik had bij Vodafone. Maar bij Vodafone bieden ze wel 4G aan prepaid klanten.
Mijn vraag Is waarom bieden jullie geen 4G aan prepaid klanten?
Als ik dit wist was ik naar een ander provider gegaan(dat kan alsnog)
Maar ik moet eerlijk toegeven dat de service bij simyo stukken beter Is dan bij Vodafone,dikke pluim.
Grtz Mezzi
icon

Beste antwoord door Niels 17 January 2018, 19:14

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Simyo biedt nog geen 4G aan voor prepaid. Ik denk dat de wens bij meer gebruikers leeft en ik hoop dat dit op The Wall of Change wordt geplaatst en daarna ook wordt gerealiseerd.

Ik kan niets toezeggen, ik ben ook maar gewoon klant.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Mezzi,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat leuk dat je recentelijk bent overgestapt naar Simyo. Fijn om te lezen dat je zo tevreden bent over onze service 🙂 Het klopt dat Simyo geen 4G aanbiedt bij prepaid aansluitingen. Ik weet wel dat we hier mee bezig zijn, meer kan ik er helaas niet over zeggen.

Mocht je veel internet gebruiken, dan is het misschien voordeliger om over te stappen naar Simyo Sim Only. Je betaalt dan vooral voor je bel- en internetbundel en kan gebruik maken van het 4G netwerk. Overstappen kan gemakkelijk en binnen een paar dagen via de overzichtspagina van Mijn Simyo. Heb je hier verder nog vragen over?

Bedankt voor je reactie, franswon!

Groetjes,
Niels
Interessant "Antwoord".🤔

Het WAAROM niet 4G bij prepaid en niet het wanneer wordt gevraagd.

Eenvoudig gezegd: met 4G is de kans op een groter verbruik "groter" dan bij 3G. Bij prepaid zijn de internetbundels kleiner dan bij sim only. De kans dat je dan eerder uitkomt op het hoge €0,15 per MB tarief is dus aanzienlijk hoger.

Terwijl: gebruik je 4G internet op je mobiel voor hetzelfde als eerst met 3G gebruik je niet meer data. Ja de data verschijnt sneller dat wel.

Het WAAROM is om die reden moeilijk te verklaren. En Simyo is een dochter van KPN, zusje van Telfort.
Wie weet, misschien speelt dit wel een rol.

https://www.simyo.nl/4g

Voorkom onverwachts kosten, kies voor een grote bundel

4G is snel, dus kunt ook sneller door je internetbundel heen zijn.

[h4]Tip #1 Neem een ruime databundel[/h4]
Als je 4G aanzet, raden we je aan om minimaal een internetbundel van 2000 MB te activeren, zo verbruik je minder snel buiten je databundel.

Hoogste prepaid bundel is 1000 MB.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Friesian,

Ik snap dat je antwoord wilde op de waarom-vraag, maar soms zit dat niet zo simpel 🙂 4G op Prepaid is nu een dienst die we niet aanbieden. Het zou kunnen dat dat in de toekomst wel komt, maar daar staat niets over vast. Dat maakt het niet zinnig om hier uitspraken over te doen, want we willen niemand blij maken met een dood 4G-musje.

Verder is de waarom-vraag niet altijd relevant, hoewel ik je nieuwsgierigheid wel begrijp. Als je aan een melkboer vraagt waarom hij geen koekjes verkoopt. Misschien gaat hij dat in de toekomst wel doen, maar hij heeft het op dit moment niet. Dit voorbeeld is alleen om iets te schetsen, dus we hoeven 'm niet verder te trekken haha.

Groetjes,
Jihane

Mijn vraag Is waarom bieden jullie geen 4G aan prepaid klanten?


@Jihane de waarom-vraag is van @Mezzi

Het WAAROM niet 4G bij prepaid en niet het wanneer wordt gevraagd.
Mezzi vraagt niet om koekjes, je mag ze, en een arm forumpaerdjuh suikerklontjes 😎 waarschijnlijk wel sturen.☺️
Reputatie 7
Badge +10
Hi Friesian,

Dat klopt! Maar ik leg alleen even uit waarom (ha!) de waarom-vraag in dit geval niet een reden is om erg veel door te vragen, snap je? :)

Groetjes,
Jihane
Hi Jihane.

Ik mis gewoonweg iets in het, wat zou moeten zijn, antwoord.
De klant vraagt waarom de klant heeft recht op een antwoord over het waarom, lees mijn redenering nog eens.

Wanneer er in het (beste??) "antwoord" een redenering was ingebouwd op het waarom, dan hoefde je mij nu niet even uit te leggen waarom (ha!) de waarom-vraag in dit geval niet een reden is om erg veel door te vragen, snap je? 🙂
Reputatie 6
Badge +5
Hi Friesian,

Ik denk dat het in dit geval vooral relevant is of Mezzi tevreden is met het antwoord ;)

Groetjes,
Niels

Reageer