.

Beantwoord

Waarom kan ik de Prepaid internetbundel niet in het buitenland gebruiken?

  • 24 April 2018
  • 8 reacties
  • 183 Bekeken

Waarom is de databundel niet geldig in andere EU landen, dan alleen NL ?
icon

Beste antwoord door Groentjuh 24 April 2018, 16:50

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Dat soort databundels zijn alleen geldig in NL, omdat Simyo geen internet in het buitenland aanbied voor prepaid aansluitingen.

Edit 2-11-2018:
We blijven ons almaar ontwikkelen, waardoor de informatie die in dit topic staat niet helemaal meer klopt. Het is nu namelijk wel mogelijk om te internetten in het buitenland met een Prepaid aansluiting. Meer informatie daarover vind je hier.
Ja, dat heb ik ook op internet gelezen. Maar de vraag is, waarom?
Het is toch één EU...
Ik ben tevreden met Simyo. Ik heb overal (thuis+werk) wifi.
Alleen als ik op vakantie ga niet.
Zou fijn zijn, als ik voor die paar weken een internet-bundel kan gebruiken...
Dan schaf je toch een andere (buitenlandse) simkaart aan.😉 Zeker wanneer het een internetbundel is voor een paar weken. Of je kunt een maandelijkse sim only kiezen.

Denk er wel aan dat een simkaart geen onderscheid kan maken in wanneer een land wel of niet tot de EU hoort.
Een buitenlandse simkaart vind ik omslachtig.
Ik vind, dat Simyo hier toch een punt laat liggen.
Dan ga ik toch naar andere providers kijken. Mijn dochter heeft Vodafone en kan wel internetblokken (fantastic friday deals) kopen.
Ik begrijp je...
Het is toch één EU...

Dat heeft niks te maken met het wel of niet aanbieden van diensten / maar producten. Maar met de tarieven.
@Friesian : bedankt voor de link. Is interessant.
Maar als ik het zo lees wil Simyo niet veranderen,omdat ze een andere manier van tellen/uitlezen van ticks/data hebben.
Dan wordt het tijd, dat ze daar wat aan doen...
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Kootje70,

Leuk dat je het Simyo Forum gevonden hebt! Welkom! 😉

Internetten in het buitenland kan heel handig zijn; even je route opzoeken of kijken tot hoe laat je in kan checken in het hotel. Zoals Groentjuh, Friesian en Ray al hebben uitgelegd bieden we inderdaad geen Prepaid internetbundels voor het buitenland aan op dit moment. Wat je hier hebt gelezen klopt inderdaad. Buitenlandse providers die spelen verbruiksgegevens een vrij laat aan ons door, de vertraging van de verbruiksregistratie kan zelfs oplopen tot 36 uur. Dat is natuurlijk niet zo handig, heb je per ongeluk wat meer internet gebruikt bijvoorbeeld, dan zou zomaar in één keer je beltegoed op kunnen zijn. Mocht dit in de toekomst veranderen dan krijg je daar natuurlijk bericht over. 😉

Omdat wij geen invloed hebben op de werkwijzen van buitenlandse providers kunnen wij er logischerwijs niet veel aan veranderen. Was het maar zo eenvoudig op te lossen. 🙂

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Bedankt Groentjuh, Friesian en Ray!

Groetjes,
Thomas

Reageer