.

Beantwoord

Waarom is mijn prepaid internetbundel verlopen?


Ik heb al jaren een pre-paid Simyo abonnement. Er wordt een tientje tegoed bijgeschreven op mijn account en als dat tientje bijna op is dan wordt er weer een tientje bijgeschreven. So far so good. Afgelopen augustus of september (2014) kom ik tot de slotsom dat het toch handig is om af en toe buiten de deur gebruik te maken van het internet, bijvoorbeeld voor navigatie.

Ik zet internet aan op mijn telefoon en neem daarbij een bundel van ik meen € 4 per maand voor 100 mb. Ik kan dat nu even niet terugvinden. Er wordt daarna sinds september vorig jaar volgens een vast patroon om de twee maanden een tientje op mijn account bijgeschreven. Ik heb steeds aangenomen dat dat voor bellen en internet is.

Nu (juni 2015) krijg ik plotsklaps mailtjes en SMSjes dat mijn internetbundel is verlopen. In de onderwerpregel van de e-mail staat dat mijn dagbundel is verlopen. .... Ik heb helemaal geen dagbundel. En hoe kan het dat ik maanden lang een volgens een vast patroon betaal en dat nu ineens mijn bundel is verlopen. Ik heb aan mijn instellingen niets gewijzigd.

Verder word ik gemaand maar snel weer een bundel te nemen omdat ik anders teveel betaal (€ 0,15 per mb).

Wat is er nu precies aan de hand en wat moet ik doen om de oude situatie te herstellen?
icon

Beste antwoord door Tiury 16 June 2015, 16:55

Bekijk originele reactie

21 reacties

Reputatie 1
Badge
Je hebt een maandbundel geactiveerd, dit betekend dat die 400 mb die je geactiveerd hebt maar een maand geldig is. Wanneer je nu buiten de deur internet gebruikt gaat dit van je beltegoed af. Ik heb ook altijd 100 per maand en krijg ook mailtjes dat mijn dagbundel verlopen is maar daar word je maand bundel mee bedoeld. Maar dat je daar nu pas 9 maanden later bericht krijg dat je bundel verlopen is is vreemd. Heb je al bij mijjn Simyo gekeken of er ook niet maandelijks een databundel geactiveerd is?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi lowlands,

Goed dat je de vraag hier stelt. Vreemd genoeg zie ik inderdaad dat je internetbundel door een technische reden niet is verlengtd. Helaas kan ik deze niet voor je aanzetten, anders had ik het meteen teruggedraaid.

Ik wil je vragen om in te loggen op Mijn Simyo en weer voor dezelfde 100 MB bundel te kiezen. Je kunt dan, net als voorheen, de bundel op 'automatisch verlengen' zetten. Dan is het weer herstelt zoals het was.

Er zijn hierdoor al een paar cent aan kosten gemaakt, doordat de bundel niet automatisch is verlengtd. Om deze reden zal ik wachten totdat je de bundel weer aan hebt gezet en wachten tot al dit verbruik is geregistreerd en vervolgens deze kosten terug op je beltegoed zetten 🙂. Laat je me weten of het is gelukt om je bundel te activeren?

Groetjes, Tiury

Bedankt voor je hulp Tjidske!
Badge
Hier het zelfde verhaal. Bundelverlengen op vreemde wijze uitgegaan wat al weet ik hoe lang aanstaat, en daardoor buiten bundel internetverbruik. Maar handmatig bundel gekocht en verlengen weer aangezet.

Is dit ook te verekenen vwb de buiten de bundel kosten.
Ben verder een zeer tevreden klant met meedere Simyo nr's.

Gr Natalie
Ik heb de bundel weer gekozen en automatisch verlengen aangezet.

P.S. @ Tjidske en Tiury: Wel een beetje op de d's en t's letten! Misschien kunnen jullie onderling ruilen. Dan heeft Tjidske een t om "betekent" mee te maken en Tiury een d om "verlengd" te corrigeren. 🙂
Reputatie 1
Badge
Ik heb de bundel weer gekozen en automatisch verlengen aangezet.

P.S. @ Tjidske en Tiury: Wel een beetje op de d's en t's letten! Misschien kunnen jullie onderling ruilen. Dan heeft Tjidske een t om "betekent" mee te maken en Tiury een d om "verlengd" te corrigeren. :)


Wist niet dat je taalkundig 100% accuraat moest zijn op dit forum. Niet iedereen is even goed in taal lowlands (of moet het Lowlands zijn)
Reputatie 6
Badge +10
Hoi lowlands,

Sorry voor mijn taalvauttjes. Ik heb ze voor je aangepast 😉.

Zo te zien is het je inderdaad gelukt om de bundel aan te zetten en 'm automatisch te verlengen. De totale 'schade' is €0,26. Dit heb ik weer op je beltegoed gezet. Sorry voor het ongemak!

Groetjes, Tiury
Reputatie 6
Badge +10
Hier het zelfde verhaal. Bundelverlengen op vreemde wijze uitgegaan wat al weet ik hoe lang aanstaat, en daardoor buiten bundel internetverbruik. Maar handmatig bundel gekocht en verlengen weer aangezet.

Is dit ook te verekenen vwb de buiten de bundel kosten.
Ben verder een zeer tevreden klant met meedere Simyo nr's.

Gr Natalie


Hoi Natalie,

Jouw internetbundel is inderdaad ook niet automatisch verlengd. Je hebt 'm gelukkig dezelfde avond zelf handmatig aangezet, waardoor de kosten minimaal zijn gebleven. Goede actie! Er is nu alsnog €0,71 van je beltegoed afgegaan, dus deze zullen wij vandaag nog vergoeden. Sorry voor het ongemak!

Groetjes, Tiury
Badge
Ok Thiury. Geen probleem. Fijn dat je een sms en mail krijgt zodra je buiten de bundel bezig bent.
Hebben idd meteen weer aangezet toen.

Gr Natalie
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Natalie69,

Fijn dat Tiury je zo goed heeft kunnen helpen. Dankjewel voor je terugkoppeling!:D
Badge
Nou een beetje te vroeg gejuigd. Nadat er een nieuwe bundel gekocht was en auto verlengen weer aangezet was, is die nieuwe bundel gewoon verdwenen als sneeuw voor de zon. Mijn dochter doet al lange tijd makkelijk met 100 mb maar nu lopen de mb's werkleijk gewoon leeg. Klantenservice gebeld en die komen met het verhaal dat ze mischien een update heeft gedaan zonder erg via 3g. Na vanalles aan en uit gezet te hebben met behulp van klanteservice niks op geschoten.
Ik probeer een nieuwe bundel aan te zetten maar dat gaat ook niet. Ze heeft net alweer voor 2.71 euro uit de bundel gebruikt, terwijl 3g echt uit staat. Ze heeft het net nog gechecked voor ze de deur uit ging. Ze durft het niet eens meer buiten de deur te proberen. Begin het een beetje zat te worden dat er mb's weglopen zonder reden.
Het verlengen van bundel heeft lange lange tijd goed gegaan en nu is het opeens een rommeltje.

Mods wat moet ik hiermee.

Gr Natalie
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Natalie69,

Ik heb direct even de aansluiting bekeken. Ik zie inderdaad dat ze al vrij snel door de MB's heen is.
Op 17-6 heeft ze veel data verbruikt, dat was al iets meer dan de helft van haar bundel. :(

Wij kunnen helaas niet zien waar het verbruik naar toe gaat. Met andere woorden, iets in haar telefoon verbruikt veel MB's.
Maar dat zien wij niet terug. Kun je eens dit stuk over de datalimiet doornemen?
Zo kun je zien wat er in haar telefoon veel verbruikt. Ook kun je een datalimiet instellen.

Ze heeft net alweer voor 2.71 euro uit de bundel gebruikt, terwijl 3g echt uit staat.
Als 3G uit staat is het niet mogelijk om data via het netwerk te verbruiken.
Wil je er zeker van zijn dat ze alleen nog via wifi kan verbruiken, dan kun je het beste internet via Mijn Simyo uitzetten.;)

Wat voor telefoon heeft je dochter?
Badge
Hallo ruud.

Heb de klantenservice al gebeld en weet nu dat het niet mogelijk is om een nieuwe bundel te kopen tot 14 juli. Ze moet nu dus wachten tot 14 juli en heeft tot die tijd geen 3g. Die 2.71 is wel via 3g gegaan zagen wij later. De update van de belminuten ed loopt altijd een beetje achter, maar nog steeds vreemd omdat het lijkt of de mb's zo de raam uitgevlogen zijn.

Ik begrijp dat er wel internet geweest is via 3g, maar wat ik dus niet begrijp dat ze zonder haar internetgedrag te veranderen alle mb's er als een gek doorheen gegaan zijn. Normaal kan ze makkelijk met 100mb's rondkomen en nu is het opeens mis. In 2 dagen alles weg.

Een nieuwe bundel kopen kan niet tot die 14e juli. Vind dit een miskleun want ik zou denken dat dit voor Simyo extra inkomsten geeft toch??.

In de tussentijd alleen dus via wifi.

Telefoon is een oude Samsung Gio waar alleen WA op staat omdat er nauwelijks geheugen in zit.
Instellingen om auto te updaten staat uit.

Gr Natalie
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Natalie69,

Ik snap dat het in dit geval lastig is dat je geen bundel bij kan kopen.
Helaas kan ik daar niets aan veranderen.

De Samsung Gio draait op Android(wel een verouderde versie). Hierdoor kun je standaard helaas niet terug vinden wat er veel verbruikt in je telefoon.
Ik wil je aanraden om daarvoor de applicatie 3G Watchdog te installeren, wel via wifi uiteraard;)
Zo kun je bijhouden waar de MB's aan op gaan:)

In de tussentijd alleen dus via wifi.
Houdt er wel rekening mee dat je telefoon zelf kan schakelen tussen het netwerk en wifi, op het moment dat hij de mogelijkheid heeft.
Excuses dat ik je voor deze periode niet verder kan helpen, ik hoop dat jullie met deze tips in de toekomst wel uit de voeten kunnen:D

Is alles je zo verder duidelijk?
Badge
Hallo Ruud.

3g watchdog staat er al op va het begin, en via die app kregen ze ook een melding dat de mb's erg hard gingen.
Ze wacht maar ff af tot 14 juli nu. Als de nieuwe bundel er weer zo hard doorheen gaat zonder reden dan denk ik dat het tijd wordt om eens rond te gaan winkelen bij andere providers.
Ben er niet helemaal happy mee hoe dit uiteindelijk opgelost is.
Ze is dadelijk bang dat ze 3g gebruikt, want als het na 14 juli weer fout loopt is ze weer een maand verder zonder 3g.

Gr Natalie
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Natalie69,

Ik kan me goed voorstellen dat het vervelend is te moeten wachten totdat je een nieuwe bundel kan aanvragen. Ik hoop dat je dochter tot die tijd uit de voeten kan met Wifi op haar telefoon.

Je hebt tot nu toe altijd gekozen voor maandbundel van 100 MB. Wellicht is het een idee om de komende maand te proberen met de 250 MB bundel.
Badge
Hallo Ali.

Ze heeft altijd voldoende aan 100 gehad, alleen door wat voor reden is die 100 opgelost als sneeuw voor de zon.
Ik denk dat dit met 250 het zelfde geweest zou zijn.

Ze wacht wel af nu, maar blijf het krom vinden dat je tussendoor niet alsnog een nieuwe bundel kan kopen. Bij T-mobile is dit namelijk wel mogelijk. Als hij daar op is omdat je toevallig eens wat meer gebruikt heb, kan je zonder probleem een nieuwe kopen.

Gr Natalie
Reputatie 6
Badge +10
hoi Natalie69,

We vinden het ook erg jammer dat we je nog geen bundel kunnen aanbieden, voordat het einde van de periode is verstreken. Om die reden zijn we druk aan het onderzoeken hoe we dit wél kunnen doen in de toekomst 🙂.

Groetjes, Tiury
Vannacht (27 nov 2015) kreeg ik een mailtje dat mijn internetbundel verlopen is. Omdat het al de x-de keer is dit jaar dat de automatische verlenging niet werkt, heb ik nu een klacht ingediend. Tot mei 2015 verliep de verlenging altijd perfect, daarna is het diverse malen misgelopen. Na augustus 2015 leek Simyo de zaak onder controle te hebben, maar nu word ik er weer mee geconfronteerd.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi bijdehand, welkom op het Simyo forum!

Ik begrijp dat je een klacht indient. Op het moment dat je steeds een e-mail hierover ontvangt, begrijp ik dat het niet prettig is. Sorry voor het ongemak. Ik heb het bij mijn collega's van IT aangegeven. Zij gaan je aansluiting bekijken of controleren of alles nu goed staat.

Wanneer ik meer hierover weet, dan geef ik het aan 🙂
Reputatie 4
Badge +10
Hoi bijdehand,

Ik heb een terugkoppeling ontvangen. Mijn IT collega's kunnen het pas controleren wanneer je nieuwe bundel is verlopen. Het hoort in ieder geval opgelost te zijn voor alle bundels die vanaf heden worden aangevraagd. Ik raad je voor nu aan om een nieuwe bundel te activeren en automatisch verlengen aan te vragen. De Prepaid internetbundel wordt dan sowieso verlengt. Ik ga het daarnaast ook in de gaten houden. Ik maak er een agendapunt voor aan :)

Heb je nog vragen?
Reputatie 4
Badge +10
Hoi bijdehand,

Het is alweer een maand geleden en ik had beloofd dat ik je internet maandbundel in de gaten zou houden 😳 Dat heb ik gedaan en ik zie dat alles goed is gegaan. Het automatisch verlengen staat goed 🙂

Nog de beste wensen voor 2016 en hopelijk tot ziens op het forum.

Reageer