.

Beantwoord

Waarom is het een grotere overstap om van een Sim Only naar een Prepaid te gaan dan andersom?

  • 23 July 2017
  • 7 reacties
  • 146 Bekeken

Mijn dochters hebben een prepaid kaart. Voor de vakantie overweeg ik deze om te zetten naar sim-only zodat ze niet afhankelijk zijn van de camping wifi. Dat gaat eenvoudig begrijp ik met behoud van de eigen sim-kaart.
Na de vakantie (na een maand) wil ik weer terug naar prepaid.
Dat lijkt een stuk lastiger. Je moet opeens een nieuwe sim-kaart bestellen? Waarom is dit zo (lijkt mij een administratieve aanpassing) en wat gaat dat kosten ?
icon

Beste antwoord door Jihane 25 July 2017, 10:24

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey Edwin,

ja dat vind ik ook altijd nog gek, ze doen alsof van Pre naar Abo een software update is als het ware in hun systeem.
Daarnaast als je van Abo naar Pre gaat doen ze alsof het een hardware update is toch gek.
5 euro per persoon gaat het kosten helaas.

zie voor info: https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-wil-overstappen-van-simyo-sim-only-naar-si-1

ook dit https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-wil-overstappen-van-simyo-prepaid-naar-sim-4 hier staat:
"Je hebt dan wel een nieuwe simkaart nodig, omdat de instellingen van een Prepaid simkaart anders zijn, dan de instellingen van een abonnement."
Terwijl je dus wel van prepaid naar abonnement kan zonder problemen.

Groet Paul.
Reputatie 7
Badge +7
Let op dat simonly geen blokkade heeft op bundeloverschrijding.
Datamanagers, goede bewaking en discipline zijn dan belangrijk.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Edwinv,

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat slim dat je je dochters overgezet hebt van Prepaid naar Sim Only abonnementen. Zo weet je inderdaad dat ze gewoon hun bundels kunnen gebruiken straks, en dus ook kunnen internetten als de camping-wifi even niet zo stabiel is 🙂 Let je erop dat je nog wel de optie 'Internet op je mobiel - buitenland' aanzet in hun Mijn Simyo-omgevingen?

Het terug-overstappen is inderdaad wat moeilijker. Dat komt omdat het omschakelen naar een Prepaid-systeem niet met het omdraaien van een knop gedaan kan worden. Als dat wel kon, dan zou dat een optie geweest zijn.

Het stappenplan ziet er als volgt uit:
- Je bestelt een nieuwe Prepaid aansluiting met nummerbehoud.
- Je ontvangt je Prepaid simkaart.
- Je gebruikt 'm zodra je nummerbehoud uitgevoerd is.

Je leest hier meer daarover. De stappen zijn gelukkig niet zo moeilijk, maar het klopt dat het nóg makkelijker is om over te stappen naar een Sim Only vanuit een Prepaid.

Het gaat je trouwens geen 5 euro "kosten", zoals PaulH zegt 😉 Als je de goedkoopste Prepaid aansluiting koopt, dan kost dat € 5,- en krijg je € 7,50 aan beltegoed. Je verliest er dus helemaal niets op.

@ PaulH en Wimj12, dank voor het meedenken!

Groetjes,
Jihane
Allen... dank voor het meedenken en de antwoorden.

Groet, Edwin
Badge +7
Hoi edwinv,

Graag gedaan hoor 🙂 Ik wens jullie alvast een fijne vakantie!

Groetjes,
Samantha
Reputatie 3
Badge +1
Waarom kun je eigenlijk niet internetten in het 'buitenland' met prepaid?
Zeker nu de tarieven binnen de EU hetzelfde zijn zou dat toch gewoon moeten kunnen?
Reputatie 6
Badge +7
Hoi XTF,

Dat is een goede vraag!

Voor onze Prepaid klanten is het technisch niet mogelijk om te internetten in het buitenland. Hierom is dit na het laten vervallen van de roamingtarieven nog steeds niet mogelijk.

Ik adviseer je in het vervolg een eigen topic te openen om overzicht te houden. De huidige topic gaat hier namelijk niet over.

Laat je het weten als je hier vragen over hebt? :$

Groetjes,
Asma

Reageer