.

Beantwoord

Waarom is er te veel van mijn prepaid tegoed afgeschreven?

  • 25 March 2020
  • 9 reacties
  • 377 Bekeken

Ik kreeg net een berichtje van Simyo dat ik niet genoeg beltegoed meer had, ik was erg verbaasd omdat ik niet veel bel, heb het gecontroleerd en zag dat er in November €23.45 onterecht was afgeschreven.

Ik heb toen naar Simyo gebeld en ze vertelden me leuk dat ze dat niet vergoeden omdat het te lang geleden was.

Oja, als je de telefoon alleen hebt om bereikbaar te zijn controleer je niet geregeld je beltegoed.

ik vind dit zeer klantonvriendelijk, en vraag me af of dit vaker bij andere klanten is gebeurd.

icon

Beste antwoord door Tessanne 27 March 2020, 11:09

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9

In de Mijn Simyo app onder de ‘verbruik’ knop zie je een gedetailleerde verbruiksspecificatie en daar zou je moeten kunnen zien waar die €23.45 in november aan op zijn gegaan. Waarom denk je dat dat bedrag niet klopt?

Scotsman,Omdat ik toen niet gebeld heb.

Reputatie 7
Badge +9

Zou het kunnen dat dat niet bellen was, maar dataverbruik á 0,15 euro/MB?

Je zou de tip van Scotsman eens kunnen volgen en kijken waaraan het op is gegaan.

Ik zou mijn man gebeld hebben,maar ook op zijn telefoon staat niet de melding dat ik hem gebeld heb.

Zou het niet goed zijn om een overzicht te vragen via mail van welke kosten wanneer gemaakt zijn en hoe? Trouwens regelmatig controleren van je beltegoed is nooit verkeerd.

Reputatie 7
Badge +9

Ik zou mijn man gebeld hebben,maar ook op zijn telefoon staat niet de melding dat ik hem gebeld heb.

De belgeschiedenis voor inkomende gesprekken op een telefoon is niet super betrouwbaar. Gesprekken kunnen heel makkelijk gewist worden. De gesprekken die je op Mijn Simyo ziet zijn daarentegen wel betrouwbaar, die zijn namelijk door het netwerk geregistreerd. Wat ik denk is dat er zgn. broekzakgesprekken hebben plaatsgevonden. Een andere mogelijkheid is dat iemand anders met jouw telefoon jouw man heeft gebeld.

Reputatie 7

Wat ik denk is dat er zgn. broekzakgesprekken hebben plaatsgevonden. Een andere mogelijkheid is dat iemand anders met jouw telefoon jouw man heeft gebeld.

 

Jaa, broekzakbellen, dat was nog eens een tijd ;). Dat was schering en inslag in de tijd van de eerste mobiele telefoons, die nog fysieke druktoetsen hadden en die niet waren voorzien van een beveiligingscode.

Als er een broekzak gesprek plaatsvind zou de telefoon van mijn man toch moeten overgaan? Aangezien we toen samen waren en er verder niemand in huis was, is de kans nihil dat er een ander met mijn telefoon heeft gebeld.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Atomium,

 

Welkom terug op ons forum!

 

Wat vervelend dat er zonder dat je het door had zoveel beltegoed is verbruikt! Ik snap heel goed dat je graag wilt weten hoe het zit. 

 

Ik heb je aansluiting er bij gepakt en onder het kopje verbruik is er te zien dat er in november 3x op dezelfde dag hetzelfde nummer is gebeld.

Het eerste gesprek heeft toen 50 seconden geduurd, hier is €0,18 voor gerekend.

Het tweede gesprek duurde 2 uur, hier is €12,10 voor gerekend.

Het laatste gesprek heeft 1 uur 52 minuten en 32 seconden geduurd en hier is €11,35 voor gerekend. 

 

Wij kunnen op het netwerk zien dat er verbinding is geweest, dat betekend dus dat de eigenaar van het andere nummer de oproepen heeft aangenomen. Wij kunnen de kosten niet vergoeden, niet omdat het al te lang geleden zou zijn, maar omdat er gebruik is gemaakt van onze prepaid service en dat kost nu eenmaal beltegoed.

 

Mocht je hier nog vragen over hebben, dan hoor ik het graag!.

 

Alvast een erg fijn weekend! 

 

Groetjes,

Tessanne 

 

Reageer