.

Beantwoord

Waarom is er geld afgeschreven?

  • 30 September 2017
  • 20 reacties
  • 528 Bekeken

Waarom wordt er steeds 0,10 afgeschreven, terwijl ik geen contact heb gehad? Ook niet met een voicemail ofzo. Ik heb prepaid.
icon

Beste antwoord door Jihane 2 October 2017, 11:44

Bekijk originele reactie

20 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Hmella,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat goed dat je dit even na komt vragen 🙂 Als je inlogt op Mijn Simyo en dan klikt op 'Verbruik', zie je precies terug waar je beltegoed aan verbruikt wordt. Zo zie je naast het bedrag staan waar je naartoe hebt gebeld (of ge-sms't, of hoeveel MB's je hebt verbruikt). Ik zie dat je in september bijvoorbeeld soms een kort gesprekje hebt gevoerd waardoor er € 0,10 afgeschreven. Je kunt deze nummers dus terugvinden via Mijn Simyo.

Laat je het me weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Jihane
Hoi Jihane,

Ik had al ingelogt op Mijn Simyo en op 'Verbruik' geklikt. Hierdoor zag ik dus, dat ik steeds 0,10 kwijt ben voor niks. Ik heb met die telefoonnummers op dat moment geen kort gesprekje gevoerd. Dus vandaar mijn vraag.

Groetjes,
Hmella
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Hmella,

Dat is niet fijn, dat die nummers niet overeenkomen met wat je gebeld hebt. Wat zie je in je mobiel staan onder oproepen? Zie je die telefoonnummers daar terug?

Groetjes,
Jihane
Hoi Jihane,

De nummers komen wel overeen met wat ik gebeld heb. Ik meld jou, dat ik geen kort gesprekje met die nummers heb gevoerd. Ik zal het voor wat betreft 1 telefoonnummer aan je uitleggen aan de hand van een voorbeeldje. Misschien dat je het dan begrijpt. Ik bel mijn vriend, maar zijn telefoon zit in mijn handtas, dus ik krijg hem niet aan de telefoon en hij heeft ook geen voicemail. Ik moet hiervoor 0,10 betalen. Hoe kan dit?

Groetjes,
Manuella
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Hmella,

Het kan niet zijn dat er kosten in rekening worden gebracht als er niet wordt opgenomen en geen voicemail is gestart. Als dat wel zo is, zullen we de kosten uiteraard vergoeden. Kan je eens een screenshot plaatsen van het uitgaande gesprek/belletje in je telefoon? Dan kunnen we uitzoeken hoe het precies zit. Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Caspar
Hoi Caspar,

Ik heb een screenshot en die staat in mijn fotoalbum van de macbook air, maar ik kan de foto niet op dit forum uploaden, want zodra ik de bibliotheek wil openen krijg ik de melding "Bestandsformaat wordt niet ondersteund etc." Ik heb gegoogled hoe het moet, maar ik kan het helaas niet vinden. Weet jij een (andere) oplossing?

Groetjes,
Hmella
Reputatie 7
Badge +10
Hi Hmella,

Oh, jee! Geen zorgen, dat gaan we oplossen 🙂 Lukt het wel om dat plaatje op te sturen via bijvoorbeeld Twitter of Facebook, in een privébericht? Je kunt dan je 06-nummer ook in het bericht vermelden, en laten weten dat je dat stuurt aan de hand van een Forum-topic. Dan wordt alles aan elkaar gekoppeld!

Lukt dat zo?

Groetjes,
Jihane
Hi Jihane,

Ik heb het screenshot van mijn telefoon net via Facebook bericht aan jullie. Hopelijk komt dit dan zo goed.

Groetjes,
Manuella.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Hmella,

Als het goed is heb je inmiddels contact gehad met één van mijn collega's. Klopt dat?

Groetjes,
Asma
Hoi Asma,

Nee, dat heb je niet goed. Ik heb geen contact gehad.

Groetjes,
Hmella
Reputatie 6
Badge +5
Hi Hmella,

Ik zie dat er op 23 oktober contact is geweest over jouw nummer op Facebook. Er is een foto gestuurd, mijn collega heeft toen aangegeven dat deze niet goed zichtbaar is. Zou je opnieuw een screenshot van de berichtjes via Facebook kunnen sturen? en zou je deze keer ook de postcode en het huisnummer kunnen vermelden? Dan gaan wij voor je aan de slag :)

Groetjes,
Niels
Hi Niels,

Ik heb op 27 oktober een screenshot via webcare@simyo.nl gestuurd, maar nog geen reactie erop ontvangen. Hoe kan dit?

Groetjes,
Manuella.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Manuella,

Ah! Dat is gek! Wil je me via een privébericht laten weten met welk e-mailadres je deze e-mail gestuurd hebt? Dan ga ik dit voor je uitpluizen.

Groetjes,
Jihane
Hi Jihane,

Ik heb je een paar dagen geleden een privébericht gestuurd. Hoe ontvang ik nu een bericht van jou terug?

Groetjes,
Manuella
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Manuella,

Ik heb zojuist even bij Jihane navraag gedaan over je privébericht. Als het goed is heb je op 8 november een reactie van Jihane ontvangen, kun je deze vinden? Je mag direct op haar bericht reageren, dan kan Jihane je verzoek oppakken. :)

Groetjes,
Els
Hoi Els,

Ik vraag niet voor niks: "Hoe ontvang ik nu een bericht terug van Jihane?" Dit betekent dat ik niet weet waar ik haar reactie moet zoeken (als het niet hier op het forum staat. Oftewel ik ben niet goed bekend met forums...???

Met alleen een datum van 8 november kan ik niks, als ik niet weet waar ik moet zoeken.

Groet van een inmiddels ongeduldige boze klant.
Wanneer je een een nieuw PB ontvangt staat er na inloggen een cijfertje bij je avatar (profielfoto).
Na aanklikken van avatar zie je ook een oranje puntje bij privéberichten.
Dus PB-s controleren.
Als voorbeeld heb ik je een PB gestuurd.
Je ontvangt ook een mail dat je een PB hebt ontvangen.

Klik op je avatar, daarna privéberichten. Zie je daarbij staan PB-s van Jihane? Selecteer die.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Manuella,

Sorry voor het misverstand, uiteraard is het niet mijn bedoeling geweest om je boos te maken. Friesian heeft je inmiddels uitgelegd hoe je de privéberichten via het forum kunt openen. Is het gelukt om de reactie van Jihane te bekijken?

@ Friesian, wederom bedankt. 😉

Groetjes,
Els
Friesian bedankt voor de uitleg. Hier kan ik tenminste wat mee. Een e-mail krijg ik niet als er een PB reactie wordt gegeven. Jouw PB en die van Jihane heb ik nu dus gevonden, maar helaas blijf ik nog steeds een boze klant. Jihane zet in haar PB reactie, dat ze het screenshot van mijn telefoon heeft ontvangen en vervolgens vraagt ze waar ze mij blij mee kan maken...Duhhh! Waar gaat het hier om. Ben ik niet een topic begonnen? Staat daar niet duidelijk een vraag c.q. klacht in? Hoe lang ben ik hier al niet met jullie mee bezig...? Wat kunnen jullie klanten aan het lijntje houden zeg!

En dan wordt er via mijn mailadres door Caspar gecommuniceerd, dat hij niks heeft aan mijn screenshot, want ik had op het "i"- tje moeten klikken achter de oproep en wat er dan verschijnt had ik als screenshot moeten sturen. Weet een klant veel, wat jullie bij Simyo allemaal wel en niet kunnen zien in jullie computer over de telefoontjes die gepleegd zijn. Wees dan wat duidelijker. Caspar heeft het inmiddels uitgelegd wat jullie wel en niet kunnen en kunnen zien.

Wel hoogst merkwaardig als ik vervolgens de juiste screenshots wil maken, dat de telefoontjes waar het over gaat niet allemaal meer te vinden zijn in mijn telefoon en dat er mee geklooid is...

De telefoontjes van 27 augustus waren gereduceerd naar 2 i.pv. 11 en de vele bewuste telefoontjes van 29 augustus waren helemaal niet meer te zien bij mij op de telefoon en bij degene naar wie ik toen had gebeld stond er dat er maar 1x is gebeld op de 29e, terwijl ik toen tig x had gebeld. Bij degene naar wie de telefoontjes waren gegaan, stond opeens dat het van een anonieme beller afkomstig was. Ik belde toen niet anoniem.

En wonder boven wonder stonden die telefoontjes opeens op facetime, terwijl dat eerst niet zo was....???

Volgens Caspar kunnen jullie bij Simyo niet veel zien van de gepleegde telefoontjes. Maar als jullie zien dat er achterelkaar binnen luttele minuten gebeld is naar 1 telefoonnummer en dat er telkens eentiende seconde bij jullie geregistreerd wordt per telefoontje, dan kun je op je vingers natellen, dat je dan niemand en zelfs geen voicemail aan de lijn hebt gekregen. Dus is er geen verbinding geweest, dus mogen jullie niet iedere keer 0,10 afschrijven!!!

Ik stuur Caspar via de mail nog een screenshot van de "i" (info) van de 2 telefoontjes die nog op mijn mobiel zijn blijven staan, maar ik wens al mijn onterechte verbindingskosten terug te ontvangen. Ik wens niet meer om tig keer heen en weer te communiceren en aan het lijntje gehouden te worden.
Reputatie 5
Badge +9
Hou Hmella,

Mijn excuses voor de wat onhandige communicatie. Laten we het daarom via één kanaal houden, dat is wel het handigst. Uiteraard kan je altijd je verhaal kwijt op het forum!

Ik heb inmiddels je e-mail ontvangen en daar ook weer op gereageerd! Heb je hier nu nog vragen over? Deze kan je ook stellen in je reactie op mijn e-mail!

Groetjes,
Caspar

Reageer