.

Beantwoord

Waarom is de omzetting van Prepaid naar Sim Only niet gelukt?


Ik heb een pre paid kaart van Simyo en ga a.s. maandag naar het buitenland. Daar wil ik ook graag beschikking hebben over internet, iets wat met pre pais niet kan. Daarom heb ik op 13 juli jl. een sim only abonnement aangevraagd, om deze na een maand weer op te zeggen en weer terug te gaan naar pre paid.
Ik heb toen een bundel gekozen (200 minuten en 1000 MB voor een maand) en er is een betaling van 0,01 euro gedaan. Tot op heden heb ik nog geen enkele reactie mogen vernemen over de status van mijn omzetting. Ik heb nog steeds geen internet op mijn mobiel en ik vertrek a.s. maandagochtend naar het buitenland. Waar gaat het mis?
Als mijn bestelling van 10 juli niet goed verlopen is, ben ik nu te laat om alsnog maandag over Sim Only te kunnen beschikken incl. internetbundel/
Ik heb wel op mijn telefoon internet aan gezet.
icon

Beste antwoord door Jihane 17 July 2016, 13:21

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 7
13 juli aangevraagd. Als je de aanvraag hebt gedaan 's middags, eind van de dag of 's avonds, dan is je aanvraag 14 juli in behandeling genomen en hoogstwaarschijnlijk dezelfde dag nog verstuurd. Als je adres gegevens sinds je aanmelding bij Simyo ongewijzigd zijn, zou je de simkaart gisteren moeten hebben ontvangen.

Echter, aangezien ik tegenwoording geen hoge pet meer op heb van PostNL zou je de simkaart ook vandaag nog kunnen ontvangen.

NB Mocht je je internetbundel hebben aangeschaft voor buitenlandgebruk, dan zul je bedrogen uitkomen, omdat buitenlands datagebruik NIET van je bundel af gaat, maar extra in rekening wordt gebracht.

NB2 Heb je ook internet in je Mijn Simyo aangezet?
Reputatie 7
Badge +7
Met alle respect, maar waarom laat je dit tot op het laatste moment wachten? Ik neem tenminste aan dat je al iets langer weet dat je naar het buitenland gaat.

Daarnaast hoef je volgens mij voor een overgang van prepaid naar simonly geen nieuwe simkaart te hebben. Het is een administratieve handeling.

Prettige tijd in het buitenland gewenst trouwens.
Reputatie 7
Met alle respect, maar waarom laat je dit tot op het laatste moment wachten? Ik neem tenminste aan dat je al iets langer weet dat je naar het buitenland gaat.

Daarnaast hoef je volgens mij voor een overgang van prepaid naar simonly geen nieuwe simkaart te hebben. Het is een administratieve handeling.

Prettige tijd in het buitenland gewenst trouwens.


Ik dacht aan exact hetzelfde, maar daar is de TS natuurlijk niet mee geholpen.....:8
Reputatie 7
Badge +7
Wellicht wel met mijn opmerking dat er geen nieuwe simkaart nodig is.
Log even in op je Mijn Simyo. Die moet er namelijk anders uitzien dan die van Prepaid. Als je daar toch bent en je ziet veranderingen kan dat duiden dat de overgang rond is. Als dit zo is, ga op diezelfde pagina dan naar instellingen - netwerkinstellingen en controleer of internet op je mobiel in het buitenland aan staat. Zo niet, aanzetten dus :)

Dit geldt overigens ook voor in Nederland als je dit bij Prepaid niet aan had staan.

Ook dienen je APN instellingen juist te zijn. Aangezien het niet duidelijk is om wat voor toestel het gaat, hier onder de link met meest voorkomende toestellen.

https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/
Bedankt zover voor alle tips!
In Mijn Simyo is er niets veranderd, dus geen databundel oud zichtbaar.
Optie internet op mobiel staat op aan.
Ik heb idd geen andere simkaart nodig omdat ik al pre paid had van Simyo.

Ik vermoed dat bij Simyo mijn aanvraag niet goed overgekomen is.
Mocht het morgen nog zo zijn dan draai ik het sim only weer terug naar pre paid, want dan heb ik er niets aan.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Kogelman,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je aansluiting nog niet is omgezet. Ik heb je gegevens erbij gepakt, en ik zie dat er helemaal niets is binnengekomen over een omzetting. Dit hoort normaliter meteen te gebeuren. Dit betekent dat er iets mis is gegaan in het bestelproces. Ik zie wel dat de betaling van € 0,01 is binnengekomen, maar na de betaling had je nog op een bevestigende knop moeten drukken op de website. Omdat dit niet is gebeurd, is er uiteindelijk niets binnengekomen.

Denk je dat je de tijd hebt om dit opnieuw te doen?

@ RicoK, Wimj12 en Rayte: Dank voor de reacties!

Groetjes,
Jihane
Hallo Jihane,
Bedankt voor je reactie. Dat verklaart een boel.
Ik ga het nu direct nogmaals proberen (binnen 15 minuten) en hoop dat het vandaag nog rondkomt.

mvg,
Kogelman
Ik heb net opnieuw Sim Only aangevraagd, volgens mij is het nu gelukt (misschien dat Jihane dit kan checken?).
Ik kreeg een mail dat morgen mijn pre paid overgezet wordt in sim only. Ik ben dan al in het buitenland, maar ga er van uit dat ik dan gewoon over internet tijdens mijn vakantie kan beschikken?
Volgens mij hoef ik nu verder geen actie meer te ondernemen en zal het morgen overgezet zijn.
groet,
Kogelman
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Kogelman,

Ik heb gelijk je aansluiting erbij gepakt en zie dat het helemaal in orde is gekomen. Je hebt vanaf nu een Sim Only :D

Als je wilt internetten in het buitenland, dan zal je wel het 'internet in het buitenland' aan moeten zetten op je Mijn Simyo. Daarna even je toestel uit en aan, en je kunt internetten. Let je wel op de tarieven? Klik hier voor de tarieven in het specifieke land!

Groet,
Caspar
Het is mij niet gelukt om in het buitenland van internet gebruikt te maken. Ook niet na de aanwijzingen van: internet aan en tel. eerst uitzetten. Doordat we aangereden zijn heb ik de vakantie helaas moeten afbreken, ik kon daar niet eens foto's van de schade doormailen naar de verzekering. Ik ben er even klaar mee.
Ik heb mijn abonnement daarom vanmiddag opgezet (dan kan binnen14 dagen). Ik heb 0 MB vd 100 MB opgemaakt.
Graag wil ik weer terug naar mijn oude situatie: pre-paid met behoud van van oude nummer.
Hoe pak ik dat aan?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Kogelman,

Wat ontzettend vervelend om te zien dat je vakantie tot zo'n abrupt einde moest komen 😞 Ik hoop dat met jullie alles verder goed gaat!

Allereerst wil ik je aangeven dat je jouw internetbundel niet kunt gebruiken in het buitenland. Je betaalt MB's in het buitenland buiten je bundel om. Om die reden heeft mijn collega Caspar aangegeven dat je de tarieven even zal moeten bekijken zodat je weet waar je aan toe bent.

De optie voor internetgebruik in het buitenland zal aangezet moeten worden op Mijn Simyo. Daarnaast zal jij de dataroaming aan moeten zetten in je telefoon. Het is natuurlijk erg vervelend dat het allemaal niet gelukt is 😞 Vooral omdat je het zo hard nodig had.

De annulering van de overstap is binnengekomen. Mijn collega heeft je uitgelegd dat jij een nieuw prepaid pakket kunt bestellen met nummerbehoud. Zo kunnen we het nummer weer overzetten op Prepaid. Ik zie dat je dit proces ondertussen in gang gezet hebt. Helemaal goed! Mochten wij toch nog iets voor je kunnen doen, dan horen we het graag.

Nogmaals sorry voor je vakantie! Ik hoop dat je toch nog een beetje hebt kunnen genieten van het weer hier in Nederland en dat het met jullie goed gaat.

Groetjes,
Angela

Reageer