.

Beantwoord

Waarom heb ik negatief saldo met Prepaid?

  • 9 June 2018
  • 3 reacties
  • 307 Bekeken

Wij hebben voor onze dochter een prepaid kaart gekocht met de bedoeling om zo de kosten onder controle te houden. Maar nu was ze gisteren bij oma haar telefoon laten zien, heeft ze daar online filmpjes gekeken. Ik kreeg op een gegeven moment mail dat haar saldo negatief was.....wel 57 euro😱 Hier schrok ik enorm van. Kan toch niet zo zijn dat er geen limiet aan verbonden zit? Als ik deze mail niet had gehad wil ik niet weten tot hoe hoog de kosten op een korte tijd kunnen oplopen! Kan hier nog iets aan gedaan worden?

Mvg, Debby
icon

Beste antwoord door Els 11 June 2018, 11:22

Bekijk originele reactie

3 reacties

Beste Debby.

Erg spijtig om dit te lezen, ik kan me de situatie heel goed voorstellen. Maar toch even een vraag, heb je de mail gelezen die je ook hebt gekregen waarin je wordt gewaarschuwd dat je een negatief tegoed kunt krijgen krijgen? Bel/internet sessie kan worden afgemaakt.
Bij internet gaat het erg hard, zeker bij filmpjes. €0.15 per MB bij geen internetbundel.

Ook op deze pagina lees je de waarschuwing.

Negatief beltegoed

Bij Simyo kun je altijd je gesprek en internetsessie afmaken, zelfs wanneer je beltegoed tijdens het gesprek of internetsessie op raakt. Je wordt dus niet direct afgesloten waardoor het mogelijk is dat je een negatief saldo krijgt. (Let op: Bij intensief internet gebruik kan het gaan om meer dan enkele euro’s). Zuiver je beltegoed dan zo snel mogelijk aan zodat je weer kunt bellen, Sms'en & internetten op je mobiel. We raden je aan om regelmatig je beltegoed te checken via Mijn Simyo en voor je internetverbruik een MB meter App te downloaden.

Wat betreft het financiële plaatje, daar komt de moderator nog met een reactie.

Maar heb ondanks dit alles wel een heerlijke zondag saampjes. 😎
Friesian
Reputatie 7
Badge +7
In aanvuling op de bovenstaande reactie: Simyo is weliswaar duidelijk hierin, maar ze kijken hiermee volgens mij over redenen heen waarom mensen prepaid nemen: een absolute blokkering op negatief tegoed.

Ik dacht dat er wel providers waren die dit wel hadden, maar even geen idee welke precies.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Debbylaure,

Welkom op het Simyo Forum! Oef, ik kan me heel goed voorstellen dat je hiervan bent geschrokken. 😞

Ik zie dat je ook via het contactformulier een bericht hebt gestuurd. Mijn collega heeft je gisterochtend een reactie verstuurd, heb je deze al ontvangen? 🙂

Zoals Friesian ook uitlegt, geven we onze klanten de mogelijkheid om een gesprek of internetsessie af te maken nadat het beltegoed op is. Zo weet je bijvoorbeeld zeker dat je niet halverwege een heel belangrijk telefoongesprek niet zomaar wordt afgebroken. Wel zou het niet mogelijk moeten zijn om meer dan €5,- in de min te staan bij je beltegoed. Bij internetverbruik kan het echter wel eens voorkomen, dat er in korte tijd zoveel MB's worden verbruikt dat het beltegoed in één klap een stuk minder is. Vooral bij het gebruik van streamingsdiensten kan dit voorkomen, zoals in dit geval.

Om deze reden hebben we je beltegoed aangevuld tot €0,-. Zelf heb je ook opgewaardeerd, waardoor er nu weer beltegoed op de aansluiting staat. Zo kan je dochter weer bellen als dat nodig is. Wil je graag dat je dochter buiten de WiFi-verbinding om ook kan internetten? Dan raad ik je aan om een internetbundel aan te schaffen via Mijn Simyo. Zonder internetbundel betaal je namelijk 15 cent per MB, dan gaat het verbruik natuurlijk een stuk sneller. Maakt je dochter gebruik van een Android-telefoon? Dan kun je een dataplafond instellen bij de instellingen van haar mobiele netwerk. Voor iPhone kun je een datamanager app downloaden waarbij je hetzelfde kunt doen.

Wil je niet dat je dochter buiten de WiFi-verbinding om kan internetten? Dan kun je de optie voor internet blokkeren in haar Netwerkinstellingen op Mijn Simyo, deze vind je via het tabblad Instellingen.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

@ Friesian, bedankt voor je uitleg!
@ Wimj12, ik snap je redenering. Wij kiezen er echter voor om klanten wel hun opgestarte gesprek of internetsessie af te maken, zodat men niet halverwege wordt afgekapt. Uiteraard met een maximum in negatief tegoed.

Groetjes,
Els

Reageer