Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Waarom heb ik meer dan € 5,- negatief beltegoed?

  • 11 december 2016
  • 10 reacties
  • 733 Bekeken

"woensdag 4 juni 2014 door Anniek Kruijer (2 reacties)




Simyo gaat de mogelijkheid om een negatief tegoed te hebben bij prepaid bellen en internetten beperken. Voortaan kun je bij de KPN-dochter maximaal vijf euro in de min staan. Dit gebeurt naar aanleiding van gesprekken met de Autoriteit Consument & Markt (ACM).

Klachten aanleiding

Aanleiding waren de klachten van consumenten bij ConsuWijzer en in een uitzending van TROS Radar.
Het is bij Simyo mogelijk om een eenmaal gestart gesprek of internetsessie af te maken nadat het beltegoed is verbruikt, waardoor klanten soms onverwacht een hoog negatief saldo* hebben.

ACM vindt dat klanten er vanuit moeten kunnen gaan dat dit bij een prepaid dienst niet mogelijk is. Ouders geven hun kinderen juist een prepaid telefoon om hun bel- en internetgebruik binnen de perken te houden, stelt de toezichthouder.

Maximaal 5 euro in de min

Simyo gaat na de gesprekken met ACM het bedrag waarvoor de consument in de min kan staan beperken tot maximaal vijf euro. Bovendien wordt de website aangepast om dit duidelijker te maken aan klanten."

We zijn nu 2016...en nog steeds kun je ineens een mailtje krijgen dat je voor 100,- euro in het rood staat !!!
Hoezo krijg je dan een gevoel dat je word opgelicht.....
icon

Beste antwoord door Caspar 12 december 2016, 14:25

Hoi Ilona1975,



Welkom op 't forum.



Wat vervelend dat je flink in de min terecht bent gekomen 😞 Het klopt dat het normaal gesproken tot € 5,00 mogelijk is om in de min te komen. Bij jou ging er blijkbaar technisch gezien wat fout.



Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat je met € 100,- hebt opgewaardeerd omdat je in de min stond. We hebben het negatief tegoed ondertussen voor je aangevuld, en daarom heb je nu meer dan € 100,- beltegoed. Dit lijkt me niet de bedoeling. Ik zal er daarom voor zorgen dat jij de € 100,- die je hebt opgewaardeerd, terug zult krijgen. Je zult dit bedrag binnen een paar weken weer op je rekening hebben.



Vind je dit een goede oplossing?



@Raytje bedankt voor de bronnen!



Groetjes,

Caspar
Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Verrassend bericht. Graag volgende keer met bron vermelding :)

https://www.bellen.com/nieuws/simyo-beperkt-negatief-prepaidtegoed

https://tweakers.net/nieuws/96433/acm-tikt-simyo-op-de-vingers-vanwege-negatief-prepaidtegoed.html
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Ilona1975,

Welkom op 't forum.

Wat vervelend dat je flink in de min terecht bent gekomen 😞 Het klopt dat het normaal gesproken tot € 5,00 mogelijk is om in de min te komen. Bij jou ging er blijkbaar technisch gezien wat fout.

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat je met € 100,- hebt opgewaardeerd omdat je in de min stond. We hebben het negatief tegoed ondertussen voor je aangevuld, en daarom heb je nu meer dan € 100,- beltegoed. Dit lijkt me niet de bedoeling. Ik zal er daarom voor zorgen dat jij de € 100,- die je hebt opgewaardeerd, terug zult krijgen. Je zult dit bedrag binnen een paar weken weer op je rekening hebben.

Vind je dit een goede oplossing?

@Raytje bedankt voor de bronnen!

Groetjes,
Caspar
Dussssss ik krijg tijdens uiteten een bericht dat mijn zoontje...10 jaar........een bericht dat beltegoed bij de 2 euro ligt. Hij zit tegenover mij en telefoon ligt thuis. Vreemd toch? Geen verbruik...nix! Uur later is dit 124!!! euro. Ben gewoon naar huis gegaan om te kijken waar dit aan ligt. Ik geef hem een prepaid om ea juist binnen de perken te houden. Ja hij had youtube open staan maar gebruikte de telefoon niet. Plus wanneer er wifi in huis is en je er niet bent vind ik dit zorgwekkend. Prepaid 0=0 en dus nix noppes nada! Geen 124!! euro in rood staan.....groetjes Cindy
Dubbele post.

..wanneer je internet uitzet op mijn Simyo scheelt een hoop. Sim is geblokkeerd voor dataverkeer, wifi kan gewoon worden gebruikt.

Hoe vervelend dit ook voor je is, wat ik goed begrijp....Simyo waarschuwt pro-actief via de website en per mail voor negatief beltegoed.

https://forum.simyo.nl/prepaid-68/waarom-mijn-beltegoed-negatief-36802/index1.html#post153303

Bij Simyo kun je altijd je gesprek en internetsessie afmaken, zelfs wanneer je beltegoed tijdens het gesprek of internetsessie op raakt. Je wordt dus niet direct afgesloten waardoor het mogelijk is dat je een negatief saldo krijgt. (Let op: Bij intensief internet gebruik kan het gaan om meer dan enkele euro’s). Zuiver je beltegoed dan zo snel mogelijk aan zodat je weer kunt bellen, SMS'en & internetten op je mobiel. We raden je aan om regelmatig je beltegoed te checken via Mijn Simyo en voor je internetverbruik een MB meter App te downloaden.
Dat begrijp ik allemaal best maar ik ga geen 124 euro betalen. Daarvoor heb ik geen simkaart genomen. Tevens heeft hij deze kaart al een tijd en heeft wel vaker ea open staan. Nog nooit hiermee te maken gehad terwijl ik al f klant ben.
Kijk als dit een terugkerende gebeurtenis is begrijp ik best dat er betaald moet worden. Maar wanneer je uiteten bent en je krijgt ineens een melding en je kunt geen kant uit en ook dat er niemand actief op die telefoon zit......dat gaat mij een stapje te ver.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Cindy37,

Welkom op het Simyo forum.

Wat jammer om te zien dat jullie etentje ruw verstoord werd door onze waarschuwingsberichten 😞 Ik kan me voorstellen dat jullie hiervan geschrokken zijn!

Friesian legt je hier al goed uit hoe de vork precies in de steel zit. Zoals je weet, kun je bij ons altijd je gesprek of internetsessie afmaken. Ook als je tijdens dit gesprek of de internetsessie geen beltegoed meer hebt, kun je doorgaan met verbruiken. Normaal gesproken gaat dit om enkele euro's.

Bij jouw zoon ziet het er naar uit, dat hij een internetsessie open heeft laten staan. Dit betekent dat de 'handeling' waar hij mee bezig was, niet is gestopt toen hij zijn telefoon heeft weggelegd. Dit kan grotere gevolgen hebben dan alleen 'enkele euro's' helaas 😞 Omdat wij ook begrijpen dat dit niet de bedoeling is, hebben wij het beltegoed aangevuld met € 124,83. Het beltegoed staat nu op € 0,- en de simkaart is hierdoor nog wel geblokkeerd. Als jullie zelf weer een bedrag opwaarderen, zal jouw zoon de simkaart weer kunnen gebruiken.

Ik hoop dat jullie samen ook weer een beetje van de schrik bekomen zijn, vooral nu je weet dat het beltegoed aangevuld is 🙂 Ik wil je nog wat tips meegeven om dit in de toekomst te voorkomen. In dit blog leggen we stap voor stap uit hoe je jouw internetverbruik binnen de perken kunt houden en belangrijker, hoe je voorkomt dat er internet wordt verbruikt zonder dat je dit door hebt. Heb je hier iets aan?

Mocht je nog wat willen weten of nog vragen hebben, laat je het dan weten?

@Friesian, bedankt voor je heldere uitleg :)

Groetjes,
Angela
Als de limiet op 5 euro negatief ligt, hoe kan ik dan nu op 5.65 euro negatief staan?
Dit gaat dus niet goed.
Mvg, Bert Keijl
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Bert Keijl,

Welkom op het Simyo Forum! 🙂 Het is niet de bedoeling dat je persoonlijke gegevens deelt op het forum, daarom heb ik je forumnaam even aangepast. Als je jouw forumnaam wilt aanpassen, laat het dan even weten dan pas ik het voor je aan. Wel zo makkelijk.

Dat is een goede vraag! Angela geeft boven jouw reactie hier al het antwoord op. In je gegevens zie ik dat het in jouw geval ging om twee telefoongesprekken naar hetzelfde nummer die gelijktijdig hebben plaatsgevonden. Wij kunnen niet zien wat er precies in je telefoon is gebeurd natuurlijk. Omdat de momenten waarop de gesprekken zijn geregistreerd heel kort op elkaar volgen vermoed ik dat je (per ongeluk) een wisselgesprek gevoerd hebt.

Omdat ik het jammer vind dat je meer dan € 5,00 in de min staat heb ik € 5,65 aangevuld. Je tegoed staat nu weer op € 0,00, je hoeft dus alleen even op te waarderen via Mijn Simyo en je kunt weer aan de slag. ;)

Laat je het weten als je (hier) nog vragen (over) hebt?

Groetjes,
Thomas
Beste Thomas,

Bedankt voor de snelle respons en het klantvriendelijk handelen. Dat waardeer ik zeer.
Inderdaad vreemd die 2 gesprekken tegelijk naar hetzelfde nummer én het doorlopen van de teller over de 5 euro in de min.
Fijn dat m'n tegoed weer op nul is gezet en ik er geen extra kosten aan kwijt ben.
Nogmaals hartelijk dank.

Met vriendelijke groet,

Bert
Reputatie 5
Badge +5
Graag gedaan namens Thomas, Bert!

Mocht je toch nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden! :)

Groetjes,
Els

Reageer