.

Vraag

Waar vind ik de prepaid Algemene Voorwaarden?

  • 15 October 2022
  • 59 reacties
  • 443 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1
  • Actief Simyaan
  • 268 reacties

Belangrijk om voor jou te weten: als je een half jaar geen gebruik maakt van je nummer, gaan wij ervan uit dat je geen klant meer wil zijn van Simyo en sluiten we je nummer af. Je kunt dit nalezen in de algemene voorwaarden (artikel 3 en 22) of op simyo.nl/prepaid.

 

Op https://www.simyo.nl/prepaid zie ik geen artikel 3 en 22 en ook niet direct een link naar de algemene voorwaarden. Kan deze email niet direct naar de juiste voorwaarden linken?


59 reacties

Reputatie 7
Badge +7

@XTF Daar heb ik nog geen terugkoppeling over gehad! Ik zal dit intern eens navragen. Bedankt dat je dit weer even onder de aandacht brengt 😊!

Reputatie 3
Badge +1

Graag gedaan

Reputatie 3
Badge +1

@XTF Daar heb ik nog geen terugkoppeling over gehad! Ik zal dit intern eens navragen. Bedankt dat je dit weer even onder de aandacht brengt 😊!

En?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @XTF,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat de e-mail inmiddels is aangepast en nu het goede artikel nummer wordt benoemd. In de algemene voorwaarden kan ik nog niet terugvinden dat de prepaid wordt beëindigd als er langer dan 6 maanden geen gebruik wordt gemaakt van de aansluiting. Ik zal navragen of dit duidelijker kan. 

Groetjes,
Amy

Reputatie 3
Badge +1

En, kan het duidelijker?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @XTF,

Zover ik weet heeft @Amy deze vraag uitgezet naar de juiste afdeling. De komende week is Amy niet aanwezig maar wanneer ze weer terug is zal ze een update geven!

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @XTF,

Hierover heb ik inderdaad een terugkoppeling ontvangen. De tekst in de Algemene voorwaarden voor Prepaid zal niet veranderen. Deze tekst blijft gelijk met de voorwaarden die ons moederbedrijf ook heeft. 

Wel is de afdeling bezig om de Prepaid tarieven aan te passen om het te verduidelijken. Hierin staat op dit moment: '’Bij Simyo reken je af per seconde met een minimum van 1 minuut. We maken geen onderscheid tussen bellen naar mobiele of vaste nummers of het bellen naar voicemail. Je beltegoed is onbeperkt houdbaar. Wel vragen we je om Ă©Ă©n keer per zes maanden gebruik te maken van je aansluiting. Als je meer dan zes maanden niet belt of sms’t, wordt je Simyo nummer afgesloten.'’

Hopelijk heb ik je hiermee voldoende geïnformeerd. 

Groetjes,
Amy

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @XTF,

Hierover heb ik inderdaad een terugkoppeling ontvangen. De tekst in de Algemene voorwaarden voor Prepaid zal niet veranderen. Deze tekst blijft gelijk met de voorwaarden die ons moederbedrijf ook heeft. 

 

 

>  Je kunt dit nalezen in de algemene voorwaarden (artikel 3 en 22) of op simyo.nl/prepaid.

 

Fixen jullie dan wel deze tekst in de email?

 

 



Wel is de afdeling bezig om de Prepaid tarieven aan te passen om het te verduidelijken. Hierin staat op dit moment: '’Bij Simyo reken je af per seconde met een minimum van 1 minuut. We maken geen onderscheid tussen bellen naar mobiele of vaste nummers of het bellen naar voicemail. Je beltegoed is onbeperkt houdbaar. Wel vragen we je om Ă©Ă©n keer per zes maanden gebruik te maken van je aansluiting. Als je meer dan zes maanden niet belt of sms’t, wordt je Simyo nummer afgesloten.'’
 

 

En met bellen en sms'en wordt hier alleen het zelf bellen / versturen van een sms (naar een niet-gratis nummer?) bedoeld?

 

Groet

Reputatie 7
Badge +7

@XTF In mijn bericht die ik op 20 februari om 11:48 naar je hebt verstuurd in dit topic had ik aangegeven dat de e-mail inderdaad is aangepast! Het juiste artikelnummer wordt nu dus benoemd in de e-mail.

Het klopt inderdaad dat je zelf een gesprek moet voeren of een uitgaande sms moet versturen. Een inkomend gesprek of sms wordt niet geregistreerd op jouw simkaart dus wordt dit niet als activiteit gezien. Dit kan overigens ook als je belt naar een gratis nummer, zolang er maar een activiteit op de simkaart wordt geregistreerd 😊.

Groetjes,
Amy

Reputatie 3
Badge +1

Hi @Amy,

 

Inderdaad, maar je schreef ook: 

“In de algemene voorwaarden kan ik nog niet terugvinden dat de prepaid wordt beĂ«indigd als er langer dan 6 maanden geen gebruik wordt gemaakt van de aansluiting.”

“De tekst in de Algemene voorwaarden voor Prepaid zal niet veranderen. “

Dus het is NIET na te lezen in de AV, toch?

 

Groet

Reputatie 7
Badge +7

@XTF Het wordt in de Algemene voorwaarden inderdaad niet specifiek benoemd dat de prepaid wordt beĂ«indigd na 6 maanden geen gebruik. Hiervoor verwijzen wij dus naar de link die ik eerder deelde: Tarieven Simyo prepaid. Ik zal navragen of deze link ook in de e-mail kan worden meegenomen 😊.

Groetjes,
Amy

Reputatie 3
Badge +1

@XTF Dat staat hier.

Daar vind je:

En dan:

 

Het staat dus niet in de AV, maar het wordt wel duidelijk gecommuniceerd.

 

Het staat er niet meer...

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @XTF,

De website heeft een nieuwe huisstijl en indeling gekregen. Hierdoor zijn sommige teksten inderdaad aangepast. De belangerijk informatie kan worden teruggevonden via https://www.simyo.nl/prepaid. Op de foto hieronder heb ik gemarkeerd waar je dit terugvind (naast '’Kies je beltegoed'’ en '’Belangrijke informatie'’). 

Groetjes,
Amy

 

Reputatie 3
Badge +1

Ah.. is het niet mogelijk direct te linken naar die belangrijke informatie in de email, zodat de ontvanger er niet naar hoeft te zoeken?

Reputatie 7
Badge +7

@XTF Er wordt op dit moment gewerkt aan een nieuwe mailopstelling na het bestellen van de Prepaid. Ik zal deze tip zeker meenemen! 

Badge

Nou is hier inmiddels een heleboel besproken over de geldigheid van je tegoed bij prepaid, maar waar ik nog niet achter ben is hoe het na die 6 maanden afloopt. Os dat werkelijk na 6 maanden + 1 dag in Ă©Ă©n klap definitief afgelopen, over en uit? Onomkeerbaar? Werkelijk?

 

Bij andere providers zie ik dat het nummer, het account geblokkeerd wordt als je niet op tijd aan de voorwaarden voldoet. Dan heb je nog Ă©Ă©n of twee maanden de tijd om alsnog tegoed bij te kopen of een andere noodzakelijke handeling te doen. Maar eigenlijk nooit zomaar in Ă©Ă©n keer <poef>, van een volledig werkend account naar alles onomkeerbaar WEG.

 

Hoe zit dat bij Simyo? Is het Ă©cht na 6 maanden + 1 dag helemaal echt WEG, od is er toch nog 1of 2 maanden dat de boel bevroren is en op de een of andere manier ontdooid kan worden (al dan niet met extra kosten)?

Reputatie 3
Badge +2

@chabot bij Simyo krijg nog iets voor die 6 maand een reminder per mail en sms waarom zou je dan geen actie ondernemen?

 

Bij T-Mobile niet daar is het na 6 maand gewoon nummer weg en niet meer terug te halen jammer maar helaas en ook geen enkel bericht daarover.

Badge

@RobbyTown Bij KPN daarentegen, nota bene de moeder van Simyo, heb je nog 90 dagen de tijd om de zaak recht te zetten. En in die 90 dagen blijf je ook nog eens bereikbaar!

Reputatie 3
Badge +2

@chabot krijg je bij KPN ook een melding bij 5,5 maand wat Simyo doet?

 

Hier trouwens te lezen. 6 maand daarna ben je het kwijt

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-ben-afgesloten-prepaid-2517

Badge

@RobbyTown Nee, ik dacht het niet.

Wat KPN erover zegt:

“Als je langer dan 6 maanden je aansluiting niet gebruikt, wordt je beltegoed bevroren voor 90 dagen. Je kunt dan nog wel gebeld worden, bellen naar gratis nummers en opwaarderen. Om je beltegoed weer vrij te maken, moet je het binnen 90 dagen na de bevriezing opwaarderen.”

Toch wel opvallend, twee zĂł verschillende procedures bij moeder en dochter
 đŸ€·â€â™‚ïž

Reputatie 3
Badge +1

@chabot bij Simyo krijg nog iets voor die 6 maand een reminder per mail en sms waarom zou je dan geen actie ondernemen?

 

Misschien ben je op vakantie en lees je die email pas na terugkomst..

Badge

@chabot bij Simyo krijg nog iets voor die 6 maand een reminder per mail en sms waarom zou je dan geen actie ondernemen?

 

Misschien ben je op vakantie en lees je die email pas na terugkomst..

@RobbyTown Ja, als het nou ook een SMS was had je al een veel betere kans.

Ik vind systeem eigenlijk naar bar gevaarlijk!

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @chabot,

Bedankt voor je bericht. Het klopt inderdaad dat wij waarschuwing e-mails versturen als de Prepaid bijna komt te vervallen. Dit sturen wij 2 weken voordat de aansluiting vervalt en 1 week voordat de aansluiting vervalt! 

Een waarschuwing sms hierover zal ik voorleggen bij de desbetreffende afdeling. Wellicht dat dit in de toekomst als extra waarschuwing kan worden toegepast 😊.

Bedankt voor jullie reacties @XTF en @RobbyTown!

Groetjes,
Amy

Reputatie 3
Badge +1

Een waarschuwing sms hierover zal ik voorleggen bij de desbetreffende afdeling. Wellicht dat dit in de toekomst als extra waarschuwing kan worden toegepast 😊.
 

Kan het niet gewoon zoals KPN het doet of is dat te klantvriendelijk voor Simyo?

Reputatie 7
Badge +7

@XTF Goeie vraag. We blijven natuurlijk wel 2 verschillende providers en gebruiken ook daarom eigen methodes. Ik kan het altijd voorleggen bij de desbetreffende afdeling maar of we dit op precies dezelfde manier zullen doen schat ik de kans klein van in. 

Bedankt voor het meedenken! 

Groetjes,
Amy

Reageer