.

Beantwoord

Waar komt dit verbruik vandaan?

  • 27 November 2017
  • 6 reacties
  • 124 Bekeken

Vrijdag de IPhone in huis geüpdatet via WIFI. WIFI stond aan en Mobiel Netwerk UIT. Zondagmorgen zet ik mijn Iphone Mobile netwerk AAN en prompt wordt er 60000kb en € 8,79 afgeschreven. Het is de derde keer dit jaar dat mij dat overkomt. Voelt niet goed en ik ben absoluut geen baas in eigen bundel! HOE los ik dit op?
icon

Beste antwoord door Jihane 27 November 2017, 15:39

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hi Sadcio,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik kan me erg goed voorstellen dat je daarvan baalt. Ik heb je aansluiting geopend en ik zie dat je zondag ongeveer 94 MB's hebt verbruikt zonder internetbundel. Dit verbruik is niet van vrijdag, maar echt van zondag. Ik kan je garanderen dat als je dat verbruik ziet staan, je mobiele data dus aanstond. Ik kan niet voor je nakijken waar dit verbruik aan op is gegaan, maar ik kan je wel doorsturen naar deze pagina. Je telefoon houdt namelijk alles netjes bij. Jij kunt dat wel inzien!

Verder zie ik dat je door dat verbruik een negatief saldo had. Maar dat hebben we bijgevuld met € 7,90. Gewoon uit coulance! Je hoort namelijk maar tot € 5,- in de min te kunnen staan, maar we hebben het toch weer tot € 0,- voor je gebracht.

Verder wil ik je aanraden om een internetbundel aan te schaffen als je het prettig vindt om mobiele data te verbruiken. Dan gaat het niet van je beltegoed af, maar echt van die bundel. Stukken voordeliger! Hier lees je daar meer over.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Jihane
Je iPhone heeft toch een overzicht met apps die internet gebruiken? Ik zou daar eens kijken en die bewuste app verbieden internet van Simyo te gebruiken.

https://www.appletips.nl/ios-mobiele-dataverbruik/
Beste Jihane, ( en Ray) Bedankt voor je reactie op mijn vraag. Het blijft echter onduidelijk, omdat eerder op maandag 18 september 2017, na Software-update IPhone software - IPhone aangesloten in huis op computer - er ook, zelfs 2x het bedrag van € 8,79 - 60000kb werd afgeschreven? Ook toen vragen over gesteld aan de Simyo klantenservice per e-mail.

Nu afgelopen zondag zijn alle bedragen die afgeschreven zijn (internet, sms Phone) voor mij duidelijk. Behalve: om 11.48 uur € 8,79 - 60000kb, mede omdat ik onderweg was in de auto en alleen heb kunnen bellen?
Appletips heb inmiddels bekeken, maar kan nog geen App vinden die om € 8,79 vraagt? (ik zal dat nog verder uitpluizen)
Misschien is er iemand die het zelfde bedrag betaald heeft en weet waarvoor, welke App of update?
Want ook met een abonnement zou ik het vreemd vinden en niet willen betalen voor iets waar ik niets van af weet of niet kon weten? Groeten Sadcio
Al die € 8,79 moet je bij elkaar optellen. Om erachter te komen welke app kun je beter de kb's optellen. 60000kb is ongeveer 59 / 60 MB. Simyo kan het niet in ene tonen dus zie je het als blokken van €8,79 / 60000 kb.

Dus kijk naar iets van ongeveer 180 MB.

Maar als je geen mobiel internet wilt zet het dan uit op je MijnSimyo - instellingen - netwerkinstellingen.

Of neem een bundel als je het wel wilt voor een goedkoper tarief.
Bedankt voor de update info, kan er mee verder!
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Sadcio,

Wat Ray zegt klopt helemaal. Wij kunnen in het verbruik niet meer dan ongeveer 60MB per keer registeren. Als er meer dan 60MB is verbruikt, wordt dit in verschillende blokken verdeeld. Fijn dat je met deze informatie verder kunt kijken, houd je ons op de hoogte? :)

Groetjes,
Els

Reageer