.

Beantwoord

Waar komt dit internetverbruik vandaan?


Reputatie 1
Hi, waarom verstoken jullie ongevraagd data terwijl ik niet eens een databundel heb? Ik zie dat hier wel vaker vragen over zijn op het forum. Blijkbaar is het voor veel mensen niet duidelijk dat de tikker altijd aan staat. Bij m'n AH prepaid nooit last van gehad dus het moet anders kunnen. Graag stornering.
icon

Beste antwoord door Jihane 9 June 2017, 12:18

Bekijk originele reactie

21 reacties

In je eerste mail staat, met o.a. je telefoonnummer, staat het duidelijk omschreven.

Simyo verstookt trouwens niet ongevraagd data. Ligt puur aan je eigen instellingen. Simyo heeft namelijk niet je verbinding op de telefoon aangezet, dat kan enkel de klant. Op netwerk niveau staat het standaard aan. En daar wijst Simyo dus op in de eerste mail.

Uit zetten doe je op je MijnSimyo, instellingen, netwerk instellingen.
Reputatie 1
Er staat "Let op: met je Simyo simkaart *kun* je direct gebruik maken van 'Internet op je mobiel', ook als je geen internetbundel hebt gekozen. " Er staat niet: Let op, je internet staat aan. Ik vind het misleiding. Werk jij voor Simyo?
Nee ik werk niet voor Simyo, dan zou ik namelijk wel dusdanig als medewerker herkenbaar zijn.

Ik ben ook klant maar wel één die andere klanten helpt waar mogelijk maar soms ook met de neus op de feiten drukt.

Gelukkig bewaar ik de mailtjes van Simyo en lees het volgende. Let even op het dik gedrukte.


Met je Simyo simkaart kun je direct gebruik maken van 'Internet op je Mobiel' , ook als je geen internetbundel hebt gekozen. Kies daarom voor een dag- of maandbundel om voordelig te internetten. Via 'Mijn Instellingen & Simkaart' op Mijn Simyo kun je de optie 'Internet op je Mobiel' altijd uitzetten.


Direct betekend dat iets meteen kan. Je hoeft er dus niks voor te doen wat dus automatisch inhoud dat het internet dus aan staat. Nu kun je dat anders opvatten maar dat het internet ook op jouw telefoon aanstond daar kan Simyo niks aan doen. Daar ben jij verantwoordelijk voor, net als ik dat voor mij zelf ben.

Dus je kunt het misleiding vinden maar hoe jouw telefoon ingesteld is, daar kan Simyo niks aan doen.
Reputatie 1
Je verdraait de boel en je leest niet. Ik wacht even een reactie van een Simyo medewerker af. Bedankt zover. Reageren is niet meer nodig.

1.)
Je verdraait de boel en je leest niet.
2.)
Ik wacht even een reactie van een Simyo medewerker af....Reageren is niet meer nodig.

1.) klopt niet..
2.) Das een lastige. 🙂
Reputatie 1
Ook hier trollen dus. Jammer Simyo. Geen moderator in de buurt?
Waar ben jij mee bezig? Hoe durf je te zeggen dat ook hier trollen zijn, waar nog meer dan?
En ter info, wij forum experts zijn vrijwillig actief om te helpen, adviseren als mede-klant
Met een dergelijke instelling van jou werkt dat zeker NIET in je voordeel.
Jammer Davidj65.

Respectloos naar forumgebruikers is in strijd met huisregels van het forum.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/prepaid-internet-120?c=397


Ook met Simyo Prepaid kun je internetten in Nederland. Hiervoor hoef je alleen te zorgen voor de juiste telefoon en netwerkinstellingen.
Reputatie 5
Badge +6
Hey DavidJ,

wat Friesian klopt helemaal. Wij verdraaien niks en zijn er om je te helpen. In dit geval moet je een keer hard op de feiten worden gedrukt lijkt het.
Simyo gaat niet zomaar uit het niks jou kosten laten betalen.
Er is duidelijk in de voorwaarden gezegd dat je meteen gebruik kon maken van internet en dat je door kon gaan ook al heb je geen beltegoed meer.
Als jij die voorwaarden niet (goed) hebt gelezen, is dat volledig jouw verantwoordelijkheid.
Daarom vind ik het ronduit respectloos dat je Simyo ervan gaat beschuldigen.
Sorry als je met het verkeerde been uit bed bent gestapt of iets anders, maar dit is gewoon onvolwassen.

Groet Paul.
Reputatie 1
Jullie zijn wel lief allemaal boys. Ik zal me gedragen
Reputatie 1
Krijgen jullie korting van de KPN als je hun verdedigt? Ps: ik ben niet met mijn verkeerde been uit bed gestapt. Ik ben zo. Intelligent, groot gevoel voor onrecht, doortastend vermogen, geboterd en gelauterd, onafhankelijk denk orgaan, niet op zoek naar voordeel, wel naar een serieuze moderator en naar een eerlijk antwoord.
Reputatie 7
Badge +9
Davidj65,

Wij krijgen geen enkele korting van KPN en/of Simyo.

Fijn dat je zo met jezelf ingenomen bent, lijkt me een heerlijk gevoel.

Verbeterpunt is je gebruik van de Nederlandse taal:

als je hen verdedigt en denkorgaan zou ik prefereren als ik het commentaar geschreven zou hebben.

Een moderator zal ongetwijfeld nog reageren.
Reputatie 1
Frans, ik ben het met je eens, belabberd Nederlands, excuus. Waarom zijn jullie zo belachelijk loyaal? Simyo is gewoon een dochter van KPN. Enige reden voor hun bestaan is het maken van winst. Op zich prima natuurlijk, maar geef dat dan toe. De teksten zijn expres zo opgesteld dat ze multi-interpretabel zijn. Als er staat: "Let op: met je Simyo simkaart *kun* je direct gebruik maken van 'Internet op je mobiel', ook als je geen internetbundel hebt gekozen"dan kan dat van alles betekenen toch? Ik zou er van maken: "Let op: met je Simyo simkaart maak je direct gebruik van 'Internet op je mobiel', ook als je geen internetbundel hebt gekozen. Je kan beter een internetbundel aanschaffen, dan heb je geen onverwachte kosten". Enfin, ik neem aan dat je na 4157 reacties alles wel jouw kant op weet te draaien. Zet m op hier en laat je niet naaien door de KPN 😛
Reputatie 7
Badge +9
Jouw reactie is smakeloos.

Deze zin "Enfin, ik neem aan dat je na 4157 reacties alles wel jouw kant op weet te draaien. Zet m op hier en laat je niet naaien door de KPN." zegt meer over jou dan over mij.

Ik ga verder niet in op jouw reactie, dat verdien je niet.

Later een smiley toevoegen helpt echt niet....
Reputatie 1
Gaat er nog iemand van simyo reageren of krijg ik alleen maar forum experts over me heen? Of is dit jullie uitlaatklep?
Ik heb nog een vraag.

Feit is dat jij de uitleg van Simyo anders interpreteert. Dat kan, zal ik niet ontkennen.

Er is echter een maar. Ondanks het feit dat het op netwerk niveau dus standaard aan staat, heeft het dus ook aangestaan op jouw telefoon en is er daarom internet verstookt. Dat heeft Simyo dus niet ongevraagd gedaan zoals jij jouw topic opende. Simyo verstookt namelijks niks. Zij verschaffen jouw de mogelijkheid en facturen daarvoor.

Zo werkt overigens elke provider.

Dit is het laatste​ wat ik erover te zeggen heb. Was alleen benieuwd hoe je dat dan verklaard..
Reputatie 5
Badge +6
Hey DavidJ,

ik zal ook niet nog meer toevoegen, daar wordt het niet beter van heb ik zo'n gevoel. Ray en Franswon hebben alles eigenlijk al gezegd.
We zullen dan maar wachten op een moderator. Misschien dat je daar beter mee over weg kan.

Overigens weet ik niet of er nog wel moderators (willen) reageren. Gezien de toon waarop alles wordt gebracht.

Groet Paul.
Paul,

Vanuit Simyo moet er gereageerd worden. Duurt wat langer dan normaal omdat er sinds 1 juni zeer veel vragen / problemen zijn over de afschaffing roamingskosten en dat het internet niet werkt. Maar reageren zullen ze.
Reputatie 7
Badge +9
Omdat de vraag al als beantwoord staat genoteerd kan het wel wat langer duren, onbeantwoorde vragen gaan voor neem ik aan. Topic-Starter heeft m.i. zelf de vraag als beantwoord genoteerd, alleen de Topic-Starter en moderatoren kunnen dit namelijk 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hoi David,

Welkom op het Simyo Forum.

Ik heb dit topic gelezen en ik heb jouw aansluiting erbij gepakt. Ik wil op een aantal dingen inhaken, maar laten we het eerst even hebben over het internetverbruik. Ik vind het jammer om te zien dat je het gevoel hebt dat je misleidt bent! Dat is absoluut niet de bedoeling. We proberen hier heel transparant over te zijn, dat meen ik. Zo staat er in de e-mail die je hebt ontvangen op 11 mei de volgende tekst: "Let op: met je Simyo simkaart kun je direct gebruik maken van 'Internet op je mobiel', ook als je geen internetbundel hebt gekozen. Kies daarom voor een dag- of maandbundel om voordelig te internetten. Wil je geen gebruikmaken van mobiel internet? Op Mijn Simyo onder het kopje Instellingen - Netwerkinstellingen kun je de optie 'Internet op je mobiel' altijd uitzetten."

Vooral de laatste zin vind ik relevant, omdat dat dus duidelijk aangeeft dat de internetoptie nu wél aanstaat. Maar als jij het onduidelijk vindt, dan moet ik daar natuurlijk gewoon naar luisteren 🙂 Wil je me vertellen hoe je de tekst liever had gezien? Dan ga ik dat doorzetten naar de persoon die over deze teksten gaat. Het doel is absolúút niet dat jij met het gevoel blijft zitten dat je niet volledig geïnformeerd was.

Je kreeg trouwens op 3 juni een sms met de volgende inhoud: "Je verbruikt internet zonder internetbundel. Je betaalt nu 15 cent per MB. Tip: kies een internetbundel in Mijn Simyo om je kosten laag te houden! Simyo."

Wist je trouwens dat er alleen internet verbruikt kan worden als 3G ook op je mobiel aanstaat? Je kunt daar dus ook mee schakelen.

Jij had dus geen idee dat je aan het internetten was, en plotseling had je in juni daardoor een negatief beltegoedsaldo. Dat is even schrikken - dat snap ik. Daarom hebben wij € 19,75 voor je vergoed, zodat je geen negatief tegoed meer zou hebben. Jij hebt ook nog 's € 20,- opgewaardeerd en intussen een internetbundel gekocht van € 5,-. Het lijkt erop dat alles nu goed verloopt - je internetverbruik gaat van je internetbundel af en je kunt je beltegoed gebruiken om te bellen en te sms'en.

Ik wil jou aanbieden, als vriendelijk gebaar, om die bundel (€ 5,- voor 150 MB) eenmalig te vergoeden. Lijkt dat je goed?

Dan wil ik nog het volgende punt adresseren: op dit Forum gaan we op een prettige manier met elkaar om. Mensen die hiernaartoe komen om vragen te stellen, krijgen áltijd antwoord. Een moderator is er altijd zo gauw mogelijk bij, en we worden ondersteund door een aantal fantastische forumexperts. Met z'n allen vormen we één team, waarvan de kern is dat we iedereen zo goed mogelijk proberen te helpen. Daarom wil ik je met klem vragen om de toon respectvol te houden. Dat houdt in dat we elkaar niet beschuldigen van verdraaiingen of elkaar uitmaken voor trollen. Ik hoop dat dat duidelijk is 🙂

Heb je nog andere vragen?

@ Ray, Friesian, PaulH en Franswon, dank voor het meedenken heren!

Groetjes,
Jihane
Reputatie 1
Hi Jihane, geweldige oplossing! Ik wilde eigenlijk zodra m'n beltegoed op was overstappen maar zal het nu nog even aankijken 😉 Dank voor je serieuze reactie. Ik had al eerder een suggestie gedaan voor een aangepast tekst: Als er staat: "Let op: met je Simyo simkaart *kun* je direct gebruik maken van 'Internet op je mobiel', ook als je geen internetbundel hebt gekozen" kan dat van alles betekenen. Ik zou er van maken: "Let op: met je Simyo simkaart maak je direct gebruik van 'Internet op je mobiel', ook als je geen internetbundel hebt gekozen. Je kan beter een internetbundel aanschaffen, dan heb je geen onverwachte kosten".

Sorry medeforum gebruikers voor mijn respectloze gedrag. Ik wilde jullie niet echt kwetsen.

mvg

David
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Davidj65,

Bedankt voor de suggestie en mooi dat je blij bent met de oplossing. Ik heb de internetbundel voor je vergoed. Het bedrag wordt vandaag nog toegevoegd aan je beltegoed. Heb je hier verder nog vragen over?

Groetjes,
Caspar

Reageer