.

Beantwoord

Voortijdig nieuwe internetbundel activeren

  • 14 August 2012
  • 15 reacties
  • 1327 Bekeken

Vandaag kwam ik tot de ontdekking dat mijn databundel er 'doorheen' zat, dit omdat ik van Simyo een sms bericht kreeg dat mijn beltegoed laag was.
Toen ik probeerde te bellen naar een vriend kreeg ik vervolgens de melding dat mijn telefoon om 'administratieve redenen' was afgesloten.

Simyo heeft in twee dagen tijd zo'n kleine 10 euro aan datakosten in rekening gebracht omdat mijn bundel op was. Ik vraag me af waarom Simyo dit niet even gemeld heeft? Zou wel zo netjes zijn me dunkt!

Goed, ik ben de beroerdste niet en ga er niet over zeuren, dus ik waardeer mijn tegoed op en denk even een nieuwe bundel te kunnen kopen.
Mispoes, gaat niet, kan niet, wil niet. Simyo zal wel denken dat ik iedere 2 dagen goed ben voor 10 euro tegoed?

Ik had een maandbundel en mocht deze niet verlengen, de dagbundel kon ik wel activeren. Zo gezegd, zo gedaan.

Ik trok de stoute schoenen aan en dacht meteen dan maar een maandbundel opnieuw te activeren, en dat bleek te werken.
Echter ben ik wel over 1 ding een beetje verbolgen SImyo!!!! en dat is dat ik die euro voor mijn dagbundel die ik slechts 1 minuut geactiveerd had gewoon kwijt ben. En dat alleen maar omdat jullie je klanten expres wensen te verhinderen om hun maandbundel te verlengen vanaf het moment dat deze op is.

Ik stel voor dat u zich over de twee volgende zaken nog eens achter de oren krabt:

1. maak melding zodra de databundel op verbruikt is.
2. maak het heractiveren van een nieuwe bundel gewoon mogelijk zonder de beschreven 'omweg'.

Ik heb recentelijk ook te maken gehad met het besproken 'activatie probleem', tot dusver had ik nog de nodige waardering voor de manier waarop dit werd opgelost maar het bovengeschetste probleem met de bundelverlening heeft mijn beeld behoorlijk bijgesteld. Niet in het voordeel van Simyo kan ik u vertellen.
icon

Beste antwoord door Alex 11 October 2012, 15:58

Bekijk originele reactie

15 reacties

Ik zie ook zojuist dat mijn belbundel 1 dag minder lang geldig is geworden, deze stond op 't/m 13 september' maar is nu terug gezet na 't/m 12 september', graag wil ik hier opheldering over hebben.

Het kan toch niet zo zijn dat als ik voor 30 dagen een belbundel afsluit deze maar 29 dagen geldig is!
Ik ben op dit moment bezig een andere SP te testen, zodra deze mij goed bevalt is het bye bye simyo.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum solar 1366,

Excuses dat ik je topic nu pas zie. Deze moet er tussenin geschoten zijn. Voor prepaid klanten is het is helaas nog niet mogelijk om een melding te sturen wanneer de internet bundel verbruikt is. Je kunt dit wel gewoon via je persoonlijke Simyo pagina in de gaten houden. Je hebt inderdaad via een omweg opnieuw een maandbundel weten te activeren. Dit zou eigenlijk niet moeten kunnen. Ik heb daarom de € 1,- van de dagbundel teruggestort als beltegoed.

De periode van de geldigheid van de internet maandbundel (ik denk dat je dat bedoelt in plaats van belbundel) zou wel moeten kloppen. Een maandbundel is namelijk 30 dagen geldig. Staat deze periode nu nog steeds verkeerd aangegeven?

Groetjes,

Alex
Wederom weer een hoge rekening omdat Simyo haar klanten niet op de hoogte brengt van het einde van de databundel.
Ook kan je nog steeds niet opnieuw een bundel afsluiten om voordelig gebruik te maken van data.

Wil Simyo graag haar klanten blijven benadelen door een belachelijk hoog tarief in rekening te brengen?

Hoeveel moeite kan het kosten om dit aan te te passen? Neemt een voorbeeld aan Ben prepaid, die staat voortijdige vernieuwing toe, en verlaagd enkel de snelheid naar 64kbps bij het bereiken van het einde van de bundel.

Simyo, gaat u eens schamen!!!
Reputatie 7
Via Mijn Simyo je dataverbruik raadplegen en bijhouden?
Via Mijn Simyo je dataverbruik raadplegen en bijhouden?

Uiteraard kan dat helpen maar moet je dat dan werkelijk iedere dag gaan doen?
Het lijkt mij wel zo sympathiek om je klant te wijzen op het bereiken van het einde van de bundel en deze de mogelijkheid te geven tot vernieuwing.

Waarom biedt men deze service nog niet? Nu word je als klant geconfronteerd met vele euro's aan datakosten, zoiets irriteerd mij enorm en ik zal vast niet de enige klant zijn die er zo over denkt.

Simyo kan wel continue je email box spammen als je een tijdje niet opwaardeert of als je een tijdje geen gebruik maakt van je nummer. Kennelijk vind men het alleen maar een goed idee om iets onder je aandacht te brengen als het direct geld oplevert. Zo'n houding duidt niet op het centraal stellen van de klant.

p.s. Simyo stuurt ook een sms-je zodra je beltegoed te laag is, is eigenlijk toch ook niet nodig? Ik kan toch immers iedere dag even kijken op 'mijn simyo' om de status van mijn beltegoed te controleren?
Reputatie 7
Je hebt helemaal gelijk. Echter, ik heb redelijk goed inzicht op mijn verbruik en het is voor mij persoonlijk geen enkele moeite om regelmatig mij geschatte dataverbruik bevestigd te krijgen door in te loggen op Mijn Simyo.

NB Vorige maand, toen ik Exchange Services had ingeschakeld en mijn verbruik niet verwacht met enkele 100'en MB toenam, kreeg ik bij 75% van mijn datverbruik wel zowel een e-mail als een sms van Simyo met deze mededeling. Hierop heb ik Exchange Services uitgeschakeld en loopt mijn verbruik weer in de pas.
Vreemd dat u die melding wel krijgt en ik niet. Heeft u ook een prepaid databundel?
Badge +6
Hoi Solar1366,

RicoK heeft een abonnement en geen prepaid aansluiting zoals jij hebt. Dat is de reden dat hij wel een melding ontvangt.
Hallo Natascha,

Dus kennelijk wordt de melding wel gegeven aan abonnement houders? Waarom maakt simyo dit onderscheid? Het lijkt mij dat je deze service aan al je klanten zou moeten aanbieden om te voorkomen dat ze onnodig kosten maken aan data.

Ik begrijp eigenlijk niet goed hoe simyo tegen het gebruik van de databundel aankijkt. De prepaid databundel is per MB fors duurder t.o.v. een abonnement, waarom zou je dan niet je klanten de gelegenheid geven om deze te verlengen zodra de datalimiet is bereikt? Zoals aangegeven in het begin van dit topic, je kan wel je bundel resetten door een dagbundel te activeren maar een maandbundel kan niet.

Kort samengevat kan simyo zijn diensten verbeteren door:

- Ook prepaid klanten te verwittigen van het bereiken van de grens van hun databundel
- Voortijdig verlengen van een databundel mogelijk maken

En als laatste wil ik simyo er op wijzen dat concurrent 'BEN' een prepaid databundel van 1GB aanbied voor een bedrag van €10,-
Reputatie 2
Badge +1
Hey solar1366,

Het onderscheid wordt niet door Simyo gemaakt maar door de wet. Deze verplicht telecom providers om voor abonnementen zoals het abonnement in kwestie deze melding te geven.

Verder wil ik jou bedanken voor jouw input. Ik heb dit doorgestuurd naar onze marketing afdeling.
Hey solar1366,

Het onderscheid wordt niet door Simyo gemaakt maar door de wet. Deze verplicht telecom providers om voor abonnementen zoals het abonnement in kwestie deze melding te geven.

Verder wil ik jou bedanken voor jouw input. Ik heb dit doorgestuurd naar onze marketing afdeling.


Dus als de wetgever het niet verplicht had zou Simyo lekker haar mond houden? Om zo de klant onnodig veel geld uit de zakken te kloppen? Als Simyo de klant wat meer centraal zou stellen dan had ze kunnen bedenken dat prepaid klanten ook met deze service gediend zouden zijn.

Misschien ook iets voor de marketing mensen om over na te denken?
Reputatie 7
Badge +9
Ik ben op dit moment bezig een andere SP te testen, zodra deze mij goed bevalt is het bye bye simyo.

@solar1366; dit schreef je al in oktober 2012. ik neem aan dat je inmiddels nu wel naar 'concurrent BEN' bent overgestapt. Of misschien moet je gewoon die stap eindelijk maar eens een keer zetten nu. Je BENt er nogal gecharmeerd van, zo te lezen. Vandaar. Fijne dag verder nog. 🆒
Ik ben op dit moment bezig een andere SP te testen, zodra deze mij goed bevalt is het bye bye simyo.

@solar1366; dit schreef je al in oktober 2012. ik neem aan dat je inmiddels nu wel naar 'concurrent BEN' bent overgestapt. Of misschien moet je gewoon die stap eindelijk maar eens een keer zetten nu. Je BENt er nogal gecharmeerd van, zo te lezen. Vandaar. Fijne dag verder nog. 🆒


BEN heeft weer andere problemen en kan zo af en toe eens wat leren van Simyo. Zo leren ze hopelijk nog eens van elkaars tekortkomingen :)

Ik hoop dat Simyo wat doet met mijn constructieve kritiek, ik neem aan dat dit forum daar tenslotte ook voor is.
Reputatie 2
Badge +1
Hey solar1366,

Uiteraard wordt constructieve kritiek gewaardeerd! Speculeren over wat er zou gebeuren als de situatie niet was zoals deze is lijkt mij op dit moment iets minder relevant.

Bij Simyo staat de klant centraal. Dit betekent echter niet dat wij aan alle wensen van alle klanten kunnen voldoen. Om deze reden proberen wij hier een middenweg in te bewandelen.

Reageer