.

Beantwoord

Wat verstaat Simyo onder een 'maand' bij Prepaid internetbundels?

  • 18 February 2017
  • 8 reacties
  • 187 Bekeken

Badge
Wat verstaat Simyo onder "maand" als je prepaid internet neemt? Is dat een echte kalendermaand (bijv 1 febr - 1 mrt) of is dat een willekeurige aaneengesloten periode van 30 dagen (bijv 18 feb - 18 mrt).
icon

Beste antwoord door Samantha 20 February 2017, 11:42

Bekijk originele reactie

8 reacties

Bij prepaid die laatste. Dus als je vandaag een internetbundel aanschaft is die tot en met 17 maart 2017 geldig. Mocht ie eerder op zijn kun je al wel een nieuwe activeren.
Badge
Ray, bedankt voor het heldere antwoord!
Badge +7
Hoi Ger1253,

Wat goed dat je dit even navraagt! De looptijd van een internetbundel is inderdaad een periode van 30 dagen. Nu is februari een lastige maand om als voorbeeld te nemen, aangezien deze maand maar 28 dagen telt. Dit betekent dat als je vandaag (20-2) een internetbundel neemt, deze tot en met 21-3 geldig is.

Als je bundel eerder op is, kun je een nieuwe internetbundel activeren op het moment dat je bundel volledig verbruikt is. Dit kan dus ook als de 30 dagen nog niet voorbij zijn. Meer informatie over onze Prepaid internetbundels kun je hier vinden.

Als je straks een internetbundel neemt, zet je dan ook de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' aan op Mijn Simyo? Dit kun je doen onder het tabblad Instellingen > Netwerkinstellingen. Alleen als deze optie aan staat, kun je gebruik maken van je internetbundel.

Mocht je hier nog vragen over hebben, laat je dit dan weten?

Groetjes,
Samantha

@Ray, heel erg bedankt je hulp! 🙂
Badge
Samantha, bedankt voor het heldere antwoord.Je geeft aan dat ik in Mijn Simyo de optie "Internet op mobiel in Nederland" moet aanzetten. Maar als ik die aanzet in Mijn Simyo hoe kan ik er dan voor zorgen dat mijn telefoon niet voortdurend contact maakt met internet en snel mijn bundel leegtrekt? Is het voldoende om in periodes dat ik niet online hoef te zijn de optie "mobiel dataverkeer toestaan" in mijn toestel uit te zetten? Of moet ik het dan ook in Mijn Simyo uitzetten?
In principe moet het voldoende zijn om je mobiel internet op je telefoon uit te zetten zodra je er geen gebruik van maakt, bijvoorbeeld als je slaapt, of op Wifi zit.

Check wel even bij je Wifi instellingen of je Slimme netwerkwissel aanstaat (Android), bij iPhone heet dat Wifi assistentie. Deze goedbedoelde opties van de fabrikanten kunnen namelijk regelen dat je telefoon altijd de sterkste verbinding kiest (ook als mobiel internet uitstaat).

Lees ook dit eens door :)

>>> https://www.simyo.nl/blog/krijg-inzicht-het-datagebruik-van-je-apps/

Staan veel nuttige tips in.
In principe kun je het beste doen wat voor jou het beste bevalt. Zet je op mijn simyo internet uit id het niet een kwestie van ff een sms sturen en floep je hebt internet. Je zult als je onderweg bent dan eerst een wifi spot moeten zoeken.

Dus als je mobiel data wilt gebruiken zet dan mobiel data aan op je telefoon, gebruik je geen mobiel data zet het dan uit.
Indien mogelijk, nodig zou ik je aanraden opera max te installeren om extra verschil te maken.
Badge
Alle reageerders bedankt voor jullie tips. Ik ga er mee aan de slag!
Reputatie 7
Badge +10
Hi Gert1253,

Je stelt goede vragen 😃 Ik ben blij dat je de antwoorden even goed vindt. Ik sluit me helemaal aan bij alles dat iedereen gezegd heeft: het moet volstaan om je mobiele verkeer uit te zetten op je mobiel. Wat Ray zegt is ook heel treffend: het is belangrijk dat je let op je telefooninstellingen. Zorg je er bijvoorbeeld voor dat je je instellingen zo hebt staan dat je dataverbruik minimaal blijft? In dit artikel lees je precies hoe je dat doet.

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

@ Ray en Friesian, dank voor de hulp mannen 😃

Groetjes,
Jihane

Reageer