.

Vraag

Verbruik onterecht in rekening gebracht, helpdesk kan/wil me niet helpen

  • 9 July 2012
  • 7 reacties
  • 957 Bekeken

Badge
Beste forummedewerkers,

Begin juni heb ik twee internetdagbundels aangeschaft, één op 02-06-2012 om 12:13 en één op 03-06-2012 om 12:38. Voor het verbruik op 03-06-2012 is vervolgens een extra € 15.18 in rekening gebracht, mijns inziens onterecht.

Ik heb daarover contact opgenomen met de helpdesk (ticketnummers #69282 en #75505).


W.b. het eerste ticket (#69282), Jur bleef erop hameren dat er internetverbruik zou zijn geweest buiten de bundel. Ik stelde specifiekere vragen (zie onderaan deze post), maar daar werd totaal niet op ingegaan. Om toch een fatsoenlijk antwoord te ontvangen, heb ik een nieuw ticket geopend.

W.b. dat tweede ticket (#75505), van Bibi ontving ik een gedetailleerder overzicht met precies gebruik per tijdstip, waarvoor dank. Toen ik vervolgens uitlegde, dat volgens mij alsnog te veel kosten in rekening waren gebracht, kreeg ik weer nul op het rekest en inmiddels is het weer bijna twee weken stil.

Trouwens, ook nadat ik een linkje kreeg met een tevredenheidsonderzoek ("Hoe hebben wij het gedaan?"), en ik schreef dat ik overweeg over te stappen naar een andere provider, hoorde ik verder niks. Dit alles duidt erop, dat, zodra er enigszins lastige vragen worden gesteld, Simyo 't liefst doet alsof z'n neus bloedt. Hopelijk krijg ik via dit forum wel een fatsoenlijk antwoord.


De situatie is als volgt: op simyo.nl op het tabblad "Verbruik" kom ik de volgende gegevens tegen:
02-06-2012: 7953.0 kB € 0.00
03-06-2012: 26227.0 kB € -15.18

Op het gedetailleerdere overzicht (zie Maatjes.docx in ticket #75505) kom ik voor 02-06-2012 uit op 110+1037+25+3164+2132+11+25+18+12+193+23+66 = 6816 kB, plus nog één regel die net buiten beeld valt (zie de schuifbalk in het eerste screenshot). Ik neem aan dat de 7953.0 kB op het tabblad "Verbruik" dus klopt.

Echter, als ik vervolgens de hoeveelheden data van 03-06-2012 tot het einde van de eerste bundel (om 12:13) optel bij deze 7953kB van 02-06-2012, kom ik uit op 7953+51+29+29+282+419+55+2+9593 = 18413kB, hetgeen onder de 20MB uitkomt. Van 02-06-2012 om 12:13 t/m 03-06-2012 om 12:13 (toen de eerste bundel actief was) is er dus geen internetverbruik buiten de bundel geweest.

Uit het overzicht valt ook op te maken dat er geen internetverbruik was tussen 03-06-2012 om 12:13 (toen de eerste bundel afliep) en 03-06-2012 om 12:38 (toen de tweede bundel werd geactiveerd). Al het overige internetverbruik van die dag vond dus plaats terwijl de tweede bundel actief was.

Dus als ik vervolgens het totale verbruik voor beide dagen optel, en het verbruik van de eerste bundel eraftrek, kom ik uit op 7953.0 + 26227.0 - 18413.0 = 15.767 kB voor de tweede bundel, hetgeen ook onder de 20MB ligt, en waardoor dus ook niks in rekening had moeten worden gebracht.

Als ik mij alsnog ergens vergis, dan zou ik erg graag uitgelegd zien waarom, en niet weer met een kluitje in het riet worden gestuurd met een dooddoener als "het internetverbruik was buiten de bundel" en daarmee klaar. En zo niet, dan zou ik erg graag de € 15.18 die teveel in rekening is gebracht, teruggestort willen zien op mijn tegoed.


Verder valt het me op dat er op 03-06-2012 11:30:32 voor maar 2kB EUR5.54 in rekening is gebracht. Dit lijkt mij nogal veel. Waarom is dit bedrag zo hoog? (Hier had dus volgens mij überhaupt niets voor in rekening gebracht moeten worden, maar dat terzijde.)


Met vriendelijke groeten,

Nieko Maatjes


P.S.: in de forumvoorwaarden kwam ik dit fragment tegen: "in verband met de bescSimyokbare opslagcapaciteit". Gekopieerd van Hi misschien?

7 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Beste forummedewerkers,

Begin juni heb ik twee internetdagbundels aangeschaft, één op 02-06-2012 om 12:13 en één op 03-06-2012 om 12:38. Voor het verbruik op 03-06-2012 is vervolgens een extra € 15.18 in rekening gebracht, mijns inziens onterecht.

Ik heb daarover contact opgenomen met de helpdesk (ticketnummers #69282 en #75505).


W.b. het eerste ticket (#69282), Jur bleef erop hameren dat er internetverbruik zou zijn geweest buiten de bundel. Ik stelde specifiekere vragen (zie onderaan deze post), maar daar werd totaal niet op ingegaan. Om toch een fatsoenlijk antwoord te ontvangen, heb ik een nieuw ticket geopend.

W.b. dat tweede ticket (#75505), van Bibi ontving ik een gedetailleerder overzicht met precies gebruik per tijdstip, waarvoor dank. Toen ik vervolgens uitlegde, dat volgens mij alsnog te veel kosten in rekening waren gebracht, kreeg ik weer nul op het rekest en inmiddels is het weer bijna twee weken stil.

Trouwens, ook nadat ik een linkje kreeg met een tevredenheidsonderzoek ("Hoe hebben wij het gedaan?"), en ik schreef dat ik overweeg over te stappen naar een andere provider, hoorde ik verder niks. Dit alles duidt erop, dat, zodra er enigszins lastige vragen worden gesteld, Simyo 't liefst doet alsof z'n neus bloedt. Hopelijk krijg ik via dit forum wel een fatsoenlijk antwoord.


De situatie is als volgt: op simyo.nl op het tabblad "Verbruik" kom ik de volgende gegevens tegen:
02-06-2012: 7953.0 kB € 0.00
03-06-2012: 26227.0 kB € -15.18

Op het gedetailleerdere overzicht (zie Maatjes.docx in ticket #75505) kom ik voor 02-06-2012 uit op 110+1037+25+3164+2132+11+25+18+12+193+23+66 = 6816 kB, plus nog één regel die net buiten beeld valt (zie de schuifbalk in het eerste screenshot). Ik neem aan dat de 7953.0 kB op het tabblad "Verbruik" dus klopt.

Echter, als ik vervolgens de hoeveelheden data van 03-06-2012 tot het einde van de eerste bundel (om 12:13) optel bij deze 7953kB van 02-06-2012, kom ik uit op 7953+51+29+29+282+419+55+2+9593 = 18413kB, hetgeen onder de 20MB uitkomt. Van 02-06-2012 om 12:13 t/m 03-06-2012 om 12:13 (toen de eerste bundel actief was) is er dus geen internetverbruik buiten de bundel geweest.

Uit het overzicht valt ook op te maken dat er geen internetverbruik was tussen 03-06-2012 om 12:13 (toen de eerste bundel afliep) en 03-06-2012 om 12:38 (toen de tweede bundel werd geactiveerd). Al het overige internetverbruik van die dag vond dus plaats terwijl de tweede bundel actief was.

Dus als ik vervolgens het totale verbruik voor beide dagen optel, en het verbruik van de eerste bundel eraftrek, kom ik uit op 7953.0 + 26227.0 - 18413.0 = 15.767 kB voor de tweede bundel, hetgeen ook onder de 20MB ligt, en waardoor dus ook niks in rekening had moeten worden gebracht.

Als ik mij alsnog ergens vergis, dan zou ik erg graag uitgelegd zien waarom, en niet weer met een kluitje in het riet worden gestuurd met een dooddoener als "het internetverbruik was buiten de bundel" en daarmee klaar. En zo niet, dan zou ik erg graag de € 15.18 die teveel in rekening is gebracht, teruggestort willen zien op mijn tegoed.


Verder valt het me op dat er op 03-06-2012 11:30:32 voor maar 2kB EUR5.54 in rekening is gebracht. Dit lijkt mij nogal veel. Waarom is dit bedrag zo hoog? (Hier had dus volgens mij überhaupt niets voor in rekening gebracht moeten worden, maar dat terzijde.)


Met vriendelijke groeten,

Nieko Maatjes


P.S.: in de forumvoorwaarden kwam ik dit fragment tegen: "in verband met de bescSimyokbare opslagcapaciteit". Gekopieerd van Hi misschien?


Welkom op het forum Nieko,

Ik heb je verbruik rondom de genoemde datums bekeken. Het is helaas zo dat het verbruik met een vertraging kan worden verwerkt. Dit is ook in jouw specifieke geval gebeurd. Hierdoor heeft ons systeem het internet verbruik, welke ten tijden van het hebben van de dagbundel plaats vond, verwerkt op de datum waarop je geen internet bundel had. Het klopt dus dat de internet bundel nog niet volledig verbruikt was. Onze excuses dat dit nav het eerdere contact niet is geconstateerd. 5 kb alleen kost geen 5,54. 5,54 is gebundeld internet gebruik. We kunnen ons voorstellen dat dit enigszins verwarrend over komt.

Wij gaan in ieder geval de kosten 15,18 in de vorm van beltegoed aan uw saldo toevoegen. Dit zal binnen 2 weken gerealiseerd zijn.

Groetjes,

Alex
Badge
Hallo Alex, en bedankt voor de uitleg.

Ik zou het erg op prijs stellen als de 15,18 euro voor maandag 23 juli kan worden toegevoegd. Ik woon in het buitenland, en ben juist dan weer een weekje in Nederland.

Dit is trouwens niet de eerste keer dat een dergelijk probleem zich voordoet. Hoe kan ik weten dat dit probleem zich niet nog een keer herhaalt?

Met vriendelijke groet,

Nieko Maatjes
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Nieko,

Voor de 23ste moet wel lukken. Ik zal het doorgeven aan de financiële afdeling. Helaas wordt het verbruik soms met een vertraging verwerkt. We kunnen dit helaas niet op korte termijn oplossen.

Groetjes,

Alex
Hallo,

Ook ik snap er niks van. Op mijn pagina staat dat ik over mijn internetbundel heen zou zijn, maar hier snap ik niks van. Ik maak voornamelijk gebruik van Wifi en ben helemaal niet zo een frequente mobiel internetter. Mijn vrouw heeft 500mb en zij gebruikt de hele dag door internet (buiten Wifi om), maar zij komt hier nooit overheen! Ik heb het gevoel alsof ik geflasht word...

Graag reactie!

Gr. Mo
Badge +2
Beste M_El,

Veel toestellen schakelen op het moment dat het Wifi signaal te zwak is automatisch over po het 3G netwerk. Wellicht is dit in jouw geval gebeurd. Om dit te voorkomen adviseren wij je de optie ‘internet op je mobiel/MMS’ volledig uit te schakelen via je persoonlijke pagina op www.simyo.nl.


Groetjes,

Arie
Hallo,

Ook ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn abonnementskosten. 
Ik moest namelijk €8,14 extra betalen omdat ik 9 sms/belminuten over mijn tegoed ben heen gegaan.
Toen heb ik gevraagd hoe dat kwam, alleen wordt er vertelt dat ik €3,60 buiten de bundel heb gebeld en voor €4,54 buiten de bundel sms'jes heb verstuurd.
Ik vraag me af hoe dit kan, omdat ik maar voor 9 sms/belminuten buiten de bundel heb verbruikt. Mijn abonnement bestaat namelijk uit 250 sms/belminuten en als ik de belminuten en sms'jes bij elkaar optel bij de factuur kom ik op 259 uit. Dit is dus met 9 overschreden. Het lijkt me sterk dat er dan €8,14 extra wordt afgeschreven.

Factuurdatum 20-09-2012
Klantnummer 961726
Aansluitnummer 06*
Factuurnummer 22965922

Ik neem aan dat dit ook snel wordt aangepast, want het bedrag van €15,13 is zojuist wel van mijn rekening afgeschreven.

Mvg,
Jelmer
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum jelmer073,

Volgens onze gegevens heb je in de maand augustus 277 bel/sms minuten verbruikt. Als je de bel/sms minuten bij elkaar op telt, moet je rekening houden met de afronding op hele belminuten. Je zal zien dat je bij die berekening uit komt op 277 bel/sms minuten. Je factuur is dus wel correct.

Groetjes,

Alex

Reageer