.

Beantwoord

Met terugwerkende kracht internet maandbundel voor Prepaid simkaart?

  • 28 August 2015
  • 4 reacties
  • 210 Bekeken

Badge
Hoi, Ik heb afgelopen week voor de smartphone van mijn dochter een prepaid simkaart aangeschaft bij Simyo. Ze gebruikt hem alleen met de wifi thuis en op school. Nu is er toch al ongemerkt bijna 100 MB verbruikt, (oa tijdens het fietsen van huis naar school) dus 15 euro op van haar prepaidtegoed.
1) Is het mogelijk om nu alsnog, met terugwerkende kracht een maandbundel van 100 mb, 4 euro te kopen?
2) We hebben op de telefoon ondertussen mobiel internet en lokatiegegevens uitgezet. Is dit voldoende?
icon

Beste antwoord door Naomi 31 August 2015, 10:10

Bekijk originele reactie

4 reacties

Hoi monica01,

Voor extra zekerheid zou ik op Mijn Simyo internet uitzetten.
Verder zou ik eerst ff wachten op de reactie van de moderator. Indien er sprake is van coulance (wat ik verwacht) is het goed om eerst die info af te wachten. Vooralsnog zou ik dus nog voor data Wi-Fi blijven gebruiken...
En bij gebruik van simyo data goed de limiet in de gaten houden, anders wordt het prijzig....

Friesian.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi monica01, welkom op het Simyo forum :)

Ik heb de gegevens er even bij gepakt. Er is op 19 augustus tot en met 27 augustus gebruikgemaakt van het internet. Ook als je zelf niet bewust internet, kan je telefoon op de achtergrond MB’s verbruiken.

Het is om deze reden belangrijk te kijken naar de instellingen in haar telefoon. Je dochter kan het blog artikel Nooit meer over je mobiele datalimiet heen doornemen en haar telefooninstellingen nagaan.

Op het moment dat je de internetoptie 'Internet op je mobiel' uitzet op Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen, dan weet je zeker dat internetverbinding niet meer mogelijk is. Wanneer de optie uitstaat, dan komt er namelijk een blokkade op het netwerk. Het is op deze manier nog wel mogelijk om via Wifi te internetten.

Een internetbundel kun je niet met terugwerkende kracht aanzetten. Als ze hem nu aanzet, dan gaat al het verbruik vanaf heden van de internetbundel af. Ik raad je voor nu ook aan om te kijken in de datameter in haar telefoon. Vaak zie je daar het een en ander terug.
Via dit blog artikel Krijg inzicht in het datagebruik van je apps zie je uitgebreid hoe de datameter in elkaar zit. Ik hoor graag of je er uitkomt en anders van welk type telefoon ze gebruikmaakt.

Geef je het door? :)

@Friesian; dankjewel voor je hulp 😃
Badge
Beste Naomi,
Ik heb je antwoord doorgegeven. Hopelijk zijn we er nu vanaf.
Ik vind het wel erg flauw dat Simyo niet meer waarschuwt voor deze ongemerkte kostenpost. Zo heeft ze al haar zakgeld al opgemaakt terwijl ze maar voor 10 cent (1 minuutje) gebeld heeft en internet allemaal netjes via de wifi heeft gedaan :? 15 euro verdwenen. Dat voelt voor haar als een domper op het hebben van een nieuwe telefoon.:@
Reputatie 6
Badge +10
Hoi monica01,

De mogelijkheid om te internetten is nu geblokkeerd op het netwerk, dus jullie zijn er nu inderdaad van af. Wat ik wel vreemd vind is dat je aangeeft dat we hier niet voor waarschuwen. Dit is namelijk wel het geval. Zodra iemand (ook al is het 1 kB) internet verbruikt zonder bundel, krijgt diegene daar een waarschuwing voor per sms. Kun je haar telefoon nakijken of ze dit sms'je niet heeft gehad 🙂?

Groetjes, Tiury

Reageer