.

Beantwoord

smsen via de website, waarom kan dat niet meer?


Badge
voorheen kon ik smsen via de website, is deze functie verdwenen ?
zoja komt deze optie binnenkort weer terug?
en waarom is het niet meer online?
icon

Beste antwoord door MichD 6 August 2015, 18:44

Bekijk originele reactie

15 reacties

Reputatie 7
Badge +9
KIJK HIER

Daar vind je diverse topics aangaande deze vragen.
Misschien dat Simyo nog eens overstag gaat. De behoefte is er blijkbaar toch.
voorheen kon ik smsen via de website, is deze functie verdwenen ? ik heb een klein telefoontje en ben al wat ouder, waardoor ik het niet via een gewone sms kan doen.
zoja komt deze optie binnenkort weer terug?
Deze functie is helaas (op dit moment) niet meer beschikbaar. Of het terugkomt? Indien het vaak genoeg gemeld wordt...de tijd zal het leren. Ik begrijp maar al te goed dat het voor velen met U een gemis is. Dus toi toi toi, met de woorden van Ted de Braak, 1 van Farce Majeur...:)

Friesian.(medeklant)
voorheen kon ik smsen via de website, is deze functie verdwenen ? ik heb een klein telefoontje en ben al wat ouder, waardoor ik het niet via een gewone sms kan doen.
zoja komt deze optie binnenkort weer terug?


1 reactie boven die van u staat het gegeven antwoord met verwijzingen naar de vele andere topics over deze kwestie. 🙂
Badge
ik had de functie ook nodig zodat ik het account van mijn ouders kon beheren (eens in de paar maanden kon je dan op afstand een smsje naar het eigen nummer sturen zodat het actief bleef), die bellen niet vaak en hebben uitgaande diensten puur bij pech nodig, die bellen dus straks weer in paniek 112 voor de wegenwacht als het 06 nummer onbedoeld verlopen is. niet echt handig dus om deze functie offline te zetten.

als deze functie niet meer terug komt overwegen we om dat account op te zeggen, omdat simyo de voorwaarden ten nadele van de klant heeft aangepast, vragen we dan ook meteen het restant beltegoed terug.!!!

dus ik hoop dat het snel weer aangezet wordt.
Kun je de voorwaarden waar dat staat even hieronder plaatsen?

https://www.simyo.nl/templates/assets/pdf/voorwaarden/20140606_Simyo_Algemene_voorwaarden.pdf
Badge
dat zijn meerdere wetteksten, maar kort gezegd is het wettelijk zo geregeld dat indien een bedrijf een dienst of product wijzigt ten nadele van de consument deze het recht heeft tot ontbinden en de eventuele betaalde tegoeden voor toekomstige diensten terug kan vorderen.
Reputatie 4
Badge +8
Beste delphic,

Ik begrijp uit je verhaal, dat sms'en via de website (via mijn Simyo) belangrijk voor je is, om onder andere de prepaid nummers van je ouders actief te houden.
En nu deze optie is komen te vervallen, is de paniek een beetje bij jouw los gekomen.

Toch mag Simyo deze extra service (want officieel is het geen dienst voor je mobiele aansluiting zelf) via "mijn Simyo" stop zetten, omdat er (bijvoorbeeld) nog maar weinig gebruik van werd gemaakt, aangezien de meeste mensen nu Whatsappen of elkaar berichtjes sturen via Facebook.

Deze service staat helemaal los van je prepaid-aansluiting (of iemand die een sim-only heeft), aangezien je nog wel gewoon via je eigen mobiele telefoon of smartphone kunt sms'en, en er dus niets wijzigt in je mobiele aansluiting.
Om de prepaid aansluiting van je ouders actief te houden, zou je ook even kort met hun aansluitingen kunnen bellen, bijvoorbeeld naar je eigen nummer of een gratis 0800-nummer (het gesprek hoeft maar 5 minuten te duren), zodat de centrale weer registreert dat er mee gebeld is, want sms'en is hierin niet direct noodzakelijk.

Daarnaast zijn de "Algemene Voorwaarden" geen "wetten" maar regels (afspraken) waar Simyo alsmede de contractant of prepaid-gebruiker zich aan moet houden, zolang je met elkaar een overeenkomst deelt.
Op grond van het feit, dat Simyo een service binnen de vernieuwde Simyo niet meer aanbied, is geen reden om je prepaid (of abonnement) aansluiting te ontbinden.
Omdat je kortweg nog gewoon kunt sms'en vanaf je mobiele aansluiting, waar dus niets in is wijzigt.

Bij Vodafone hadden ze deze service ook binnen "My Vodafone", maar ook Vodafone heeft deze service inmiddels alweer een tijdje stop gezet, en hebben daar inmiddels een (speciale) app voor je smartphone voor terug gegeven.
Ook bij Vodafone konden klanten op grond hiervan, hun abonnement of prepaid-aansluiting niet opzeggen.
En dit zelfde geldt dus ook voor Simyo klanten.

Het is een extra service, die Simyo niet verplicht is om te leveren.
Ik begrijp dat het voor jouw, maar ook andere klanten, handig kan zijn, dus kan je alleen maar hopen, dat Simyo deze service op korte termijn weer gaat aanbieden.
Tot die tijd, zou je het helaas toch op een andere wijze moeten oplossen.

Uiteraard ben jij (en je ouders) altijd vrij om over te stappen naar een andere provider, maar dat zal dan gewoon op de reguliere wijze gaan gebeuren.
En dan is het aan Simyo, of ze jouw beltegoed wilt terugstorten naar je rekening.

Hopelijk is het nu een stuk duidelijker, ook al is het niet direct een oplossing voor je probleem.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Delphic en jozlu,

We begrijpen dat jullie het erg jammer vinden dat de extra service om via Mijn Simyo een sms te versturen is vervallen. Zoals MichD al erg duidelijk uitlegt dat dit niet onder de gebruiksvoorwaarden van je Simyo simkaart valt, is een overstap of refund van het beltegoed niet verplicht.

Zoals Delphic zelf aangeeft wordt dit bij enkele klanten hoogstens één keer per half jaar gebruikt om de simkaart actief te houden. Dit geldt uiteindelijk voor enkele prepaid klanten die verder nagenoeg nooit gebruik maken van hun simkaart. Dat zijn er niet heel veel. Om deze reden is er besloten om geen sms versturen optie in de nieuwe Mijn Simyo te bouwen.

In geval van jozlu vind ik het erg spijtig, omdat jij er wel meer gebruik van lijkt te maken. Sorry dat deze beslissing nadelig uitpakt.

Helaas heb ik geen ander antwoord voor jullie dan sorry dat de dienst ermee is gestopt.

Groetjes, Tiury

Bedankt voor jullie reacties de leon en Raytje. Uiteraard bedankt voor je uitgebreide uitleg MichD 🙂.
Erg jammer dat die optie is verdwenen! Ik erger me ook aan het kleine toetsenbordje op mijn foon en de oplossing is ideaal.
En ook de reden, dat sommigen zo hun kaartje zo aktief houden, dat is toch geen probleem? Ze moeten toch ook eens per jaar geld bijtanken? Ik vind dat je een goede service (want dat is het) niet moet laten verdwijnen omdat deze wordt misbruikt.
Ook al wordt deze optie niet zo veel gebruikt zo ik het toch erg waarderen als die weer terug komt!
*** Service aan klanten moet op de eerste plaats komen! ***
Vr.gr.
Tinus
Reputatie 5
Badge +11
Hoi TvdWouw, welkom op het forum van Simyo!

Het sms'en via Mijn Simyo was ook een goede service. Dat staat echt helemaal buiten kijf. Klanten hoefden alleen niet elk jaar op te waarderen, maar eens in het half jaar een beetje beltegoed te verbruiken.
Kijk, juist omdat men niet hoeft op te waarderen en je op deze manier je nummer actief kon houden werd het sms'en via Mijn Simyo juist weinig gebruikt; eens per half jaar door veel klanten.

Het één was een beetje het gevolg van het ander, begrijp je?
Jongens, doe niet zo kinderachtig, en zet gewoon die service weer even aan.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi VanuitSpanje,

Welkom op het Simyo Forum.

Hoe graag ik je ook blij zou willen maken, kan ik dat in dit geval niet doen 😞 De functie komt niet meer terug omdat er simpelweg te weinig gebruik van gemaakt wordt. Ik kan hier niets aan veranderen. Sorry!

Groetjes,
Angela
Tja, als Nederlander in het buitenland (V.S.) gebruikte ik deze functie om mijn sim kaart actief te houden, zodat ik, wanneer ik in Nederland op bezoek ben, een goeie, betrouwbare en betaalbare optie heb om familie en vrienden te bellen. Erg jammer dat deze optie is vervallen! 😞
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Farcha,

Welkom op het Simyo Forum.

Dat dit voor jou niet handig is kan ik begrijpen.

Zoals in dit topic meerdere keren wordt aangegeven, is de functie niet meer beschikbaar en ziet het er niet naar uit dat deze optie terug gaat komen. Gelukkig zijn er nog andere mogelijkheden om je simkaart actief te houden. Een sms'je vanuit het buitenland is al genoeg. Daarnaast is het aanzetten van een internetbundel van €1 via Mijn Simyo of een opwaardering ook voldoende. Zijn dit goede vervangende opties voor je?

Ik hoop dat je jouw simkaart hiermee actief kunt houden 🙂 Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Angela

Reageer