.

Beantwoord

Sms bij automatisch opwaarderen??? Ik ben blut!!!

  • 30 December 2012
  • 4 reacties
  • 1047 Bekeken

Afgelopen week ben ik zowat 70 euro met mn mobieltje kwijtgeraakt, zonder dat ik het doorhad. We waren op vkantie in Nederland en ik gebruikte mijn 3G af en toe voor mail of even facebook checken. Omdat ik ongeveer een keer per maand een smsje krijg dat mijn beltegoed automatisch is opgewaardeerd (altijd met tien euro) ging ik er volledig van uit dat ik, als ik de tien euro had verbruikt, een sms zou krijgen. En dat ik zo in de gaten kon houden hoeveel 3G je kon gebruiken voor je bij die 10 euro was.
Er gebeurde maar niks, dus het viel me mee hoe goedkoop het was. Dus ik werd steeds makkelijker met het gebruik van 3g.
Tot ik om administratieve redenen niet meer kon bellen. Op wifi in het restaurant van het vakantiepark ging ik naar mijnsimyo en guess what: vijf dagen achter elkaar was er opgewaardeerd, zonder 'e'en keer een sms te sturen naar mij. En ja, mijn score kwam op bijna 70 euro!
Stom van mij om te denken dat 3 g blijkbaar zo meeviel in de kosten, maar ook raar dat ik die sms niet heb gekregen. Doet simyo dat niet meer??? Want hierdoor heeft dit me erg veel geld gekost!
icon

Beste antwoord door Alex 9 January 2013, 17:30

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Je moet nooit van iets uitgaan.
Zelf de touwtjes in handen nemen is het beste in dit leven.
Sterkte met alles.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum pientje,

Omdat je automatisch opwaarderen aan hebt staan, heeft het systeem telkens automatisch opgewaardeerd toen je geen beltegoed meer had. We zien sinds 21/12/12 regelmatig internet sessies voorbij komen. Je moet er rekening mee houden dat een toestel verbinding kan maken met het netwerk van je mobiele provider. Ook als je verbinding denkt te hebben met een wifi netwerk. Als het wifi signaal namelijk zwakker wordt of weg valt, zal je toestel automatisch overschakelen naar de verbinding van je mobiele provider. Je kunt dit voorkomen door de mobiele dataverbinding volledig uit te zetten.

Groetjes,

Alex
Dank je wel voor je antwoord, Alex! Nog een vraagje, hoe komt het dat ik geen smsjes heb ontvangen toen mijn beltegoed werd opgewaardeerd? Eerder ontving ik die wel.Is simyo daar mee gestopt? (een sms met de melding dat hij is opgewaardeerd) Of heb ik zelf die optie ergens uitgezet?

Groetjes,
Pien


QUOTE=Alex;27226]Welkom op het forum pientje,

Omdat je automatisch opwaarderen aan hebt staan, heeft het systeem telkens automatisch opgewaardeerd toen je geen beltegoed meer had. We zien sinds 21/12/12 regelmatig internet sessies voorbij komen. Je moet er rekening mee houden dat een toestel verbinding kan maken met het netwerk van je mobiele provider. Ook als je verbinding denkt te hebben met een wifi netwerk. Als het wifi signaal namelijk zwakker wordt of weg valt, zal je toestel automatisch overschakelen naar de verbinding van je mobiele provider. Je kunt dit voorkomen door de mobiele dataverbinding volledig uit te zetten.

Groetjes,

Alex[/quote]
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Pientje,

De automatisch verstuurde sms berichten welke normaal gesproken verstuurd worden wanneer er automatisch is opgewaardeerd zijn vanwege een technische fout niet verstuurd naar klanten. Dit wordt zo spoedig mogelijk opgelost. Excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Alex

Reageer