.

Beantwoord

Sms betaalde dienst krijg ik niet gestopt. Kunnen jullie helpen?

  • 8 September 2015
  • 9 reacties
  • 2125 Bekeken

mijn dochter van 11 jaar heeft gister zonder mijn medeweten een betaalde sms dienst geactiveerd. ik schrok me rot toen ik ineens een bericht kreeg dat het beltegoed van € 15,00 op was! vandaag gekeken in mijn verbruik en gezien dat ze gister iets naar 5599 heeft gesmst. ik heb nu weer het beltegoed met € 10,00 opgewaardeerd omdat je een sms met STOP moet sturen naar die dienst.
helaas werkt dit niet!!!! het smsje wordt niet verstuurd.

www.payinfo.nl werkt helaas ook niet. wel heb ik daar sms abonnementen nu kunnen blokkeren op haar nummer

wat kan ik nu nog doen om ervoor te zorgen dat volgende week niet weer haar hele beltegoed op is?
icon

Beste antwoord door Angela 9 September 2015, 11:31

Bekijk originele reactie

9 reacties

aanvulling.. ik lees overal op het forum dat deze optie standaard uit zou staan???
Reputatie 7
Sowieso is het bij Simonly abonnementen niet mogelijk gebruik te maken van een betaalde smsdienst, omdat de kosten dan op kunnen lopen, maar hoe het is gesteld bij prepaid, waar de kosten beperkt zijn tot de hoogte van het beltegoed, weet ik zo net niet. Wellicht of zelfs waarschijnlijk kun je met prepaid wel gebruik maken van een betaalde smsdienst.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi PetraJade1,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat vervelend dat jouw dochter zich aangemeld heeft voor betaalde smsdiensten. Ik kan me voorstellen dat ze dit niet zo bedoeld heeft.

Zoals je op het forum hebt gelezen, staat deze optie standaard uit voor Sim Only Abonnementen. Helaas is dit voor Prepaid niet het geval. Gelukkig kunnen wij dit vanuit hier alsnog in orde maken voor jou en je dochter. Zal ik deze blokkade aanzetten voor je?

Je geeft aan dat je een sms'je met 'Stop' hebt gestuurd en dat deze niet wordt verzonden. Kun je mij vertellen wanneer je dit precies hebt gedaan? Ik zie in het verbruik een sms'je naar het nummer om 7:10 uur. Is dit het afmeldsms'je?

@RicoK, bedankt voor het meedenken :)

Groetjes,
Angela
Beste Angela,
de STOP sms van vanmorgen 7:10 is er gelukkig wel doorheen gekomen. ik heb een sms gezien van 5599 dat het abonnement gestopt is. De smsjes van gisteravond naar 5599 hingen nog steeds zag ik. ik heb inmiddels ook via interpay.nl betaalde diensten uit laten zetten maar als jullie dit ook nog extra kunnen doen dan graag! Alleen mijn dochter maakt nu gebruik van deze simkaart..
Bedankt.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi PetraJade1,

Je hebt goed gehandeld 🙂 Ik heb de blokkade in het systeem ook in orde gemaakt. Ze kan zichzelf nu niet meer aanmelden voor deze diensten.

Ik heb jouw bericht ook doorgezet naar een collega van onze backoffice. Omdat de aanmelding niet bewust is gemaakt en jij zelf ook zo snel en goed gehandeld hebt, gaan we jullie tegemoetkomen in de kosten. Je wordt hier via de e-mail inhoudelijk over geïnformeerd. Dit kan even wat tijd in beslag nemen. Houd je ons even op de hoogte hiervan?

Groetjes,
Angela
Hier hetzelfde probleem. Dochter geeft aan dat ze een vreemd sms-je heeft ontvangen en dat ze niet weet wat ze ermee moet. Afzender is 5599.
Ik heb direct STOP proberen terug te sms-en (03-11-2015 rond 22.15 uur), maar dit lukt helaas niet. Het sms-bericht geeft de melding 'mislukt'. Via de site www.smsgc.nl (deze wordt vermeld in de mail) word ik doorgelinkt naar de site www.payinfo.nl. Ik heb hier gekozen voor '5599 opzeggen', maar heb eigenlijk niet de indruk dat dit werkt.

Is het mogelijk om dit ook voor mijn dochter stop te zetten, zodat zij zich niet weer voor zulke dingen kan aanmelden?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi MB03, welkom op het Simyo forum 🙂.

Goed dat je hier achteraan gaat! In dit geval zie ik dat je inderdaad op 13 september een sms'je hebt gestuurd naar dit nummer om het te laten stoppen. Echter, de sms blokkade zoals wij die hebben, staat al aan. Er zijn daarom ook nog nooit kosten voor deze diensten in rekening gebracht.

Krijgt ze alsnog sms'jes? En zo ja, wat voor soort sms'jes zijn het?

Groetjes, Tiury
Ze heeft verder gelukkig ook geen sms'jes ontvangen. Waarschijnlijk met dank aan jullie blokkade. Fijn!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi MB03,

Dat is goed om te lezen zeg! Heel fijn dat je dit nog even laat weten aan ons. Mocht je verder nog vragen hebben, laat je het dan weten?

Groetjes,
Angela

Reageer