.

Beantwoord

Sim prepaid plaatsen lukt niet. door onbevoegde poging om te resetten misschien?

  • 31 July 2021
  • 8 reacties
  • 379 Bekeken

Sim prepaid aangeschaft en wil de sim plaatsen in een samsung J5, een krijgertje en bij het startproces vraagt de telefoon om een account die bij de telefoon hoorde maar die heb ik niet dus kom ik niet verder. 

 

Er staat “er is een onbevoegde poging gedaan om uw apparaat te resetten naar fabr instellingen. Maak verbinding met een wifi of een mobiel netwerk om uw identiteit te verifieren.

Ik wil de tel gebruiken zonder internet. Kan iemand hier uitleg over geven, op internet kan ik niks vinden hierover..

icon

Beste antwoord door RicoK 1 August 2021, 12:49

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Je toestel is gekoppeld aan het Google account van de vorige eigenaar. Dat is een anti-diefstal beveiliging.

Het toestel denkt dat hij gestolen is, en wil alleen starten als de eigenaar van het ingestelde Google account inlogt.

Simyo als provider kan hier niets mee; Dit is beveiliging vanuit Samsung/Android uit.

Ja dat weet ik, maar dat account is dus niet te achterhalen.. helaas..

Reputatie 7
Badge +9

Geen idee of Google niet kan helpen?

Ik zal eens googlen op google… thanks..

Reputatie 7
Badge +6

Hi Jop11, 

 

Welkom op het Simyo forum! 

 

Wat vreemd dat jouw telefoon deze melding aangeeft! Helaas kan ik je hier als moderator van Simyo ook niet bij helpen omdat dit echt een toestel issue betreft! Het kan handig zijn om even langs een toestelwinkeltje te gaan of omde leverancier van het toestel te benaderen. 

 

Bedank voor het meedenken Groentjuh! 

 

Groetjes,

Tessanne 

Reputatie 7

@Jop11 @Groentjuh Ik had eens een gratis Android tablet overgenomen welke niet kon worden gereset zonder ww van het oude account. Erg irritant, maar wel een goede beveiliging. Ik had eens hulp op Tweakers.net gezocht. Dit is niet te omzeilen. Wellicht wel via een minder nette weg, maar dit was het mij niet waard.

Oooo oke, nu begrijp ik het …

Dan geef ik het op.

jullie bedankt voor het meedenken….. !!

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi jop11,

 

Graag gedaan, RicoK heeft altijd handige tips! Thansk Rico!

 

Mocht je in de toekomst ergens tegen aan lopen dan zien we je graag terug!

 

Groetjes,

Daisy

Reageer