.

Beantwoord

Prepaid - SMS naar Nederlands nummer in Nederland 0.51 cent?

  • 3 September 2017
  • 7 reacties
  • 206 Bekeken

Gisteren heb ik vanuit Nederland een sms gestuurd naar een Nederlands 06 nummer (geen landcode gebruikt) van een persoon die ook in Nederland was. Vandaag zie ik dat de sms 0.51 cent kostte. De persoon naar wie ik de sms heb verstuurd, heeft het bericht nooit ontvangen. Enige logische verklaring is dat de sms bij een ander persoon die ergens in het buitenland zit, terecht is gekomen. Het nummer is echter wel echt van de persoon naar wie ik smsde, die dus gewoon in Nederland was. Hij heeft wel zijn nummer geanonimiseerd. Wat is er mis gegaan?
icon

Beste antwoord door Els 4 September 2017, 14:20

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Waarom is het volgens jou de enig logisch verklaring dat de SMS bij de verkeerde person is gekomen, die dan ook nog eens in het buitenland is?

Een Sms is geen postpakketje wat altijd ergens is. SMSjes kunnen verdwijnen.
Waarom is het volgens jou de enig logisch verklaring dat de SMS bij de verkeerde person is gekomen, die dan ook nog eens in het buitenland is?

Een Sms is geen postpakketje wat altijd ergens is. SMSjes kunnen verdwijnen.


Dat is uiteraard ook een optie maar waarom betaal ik dan 0.51 euro? Als het verdwijnt komt het nergens aan? En het was naar een Nederlands nummer in Nederland. Zou ik niks moeten betalen of Nederlands tarief van een smsje
Reputatie 7
Badge +7
Wat heb je precies als nummer ingevoerd?
0612345678
612345678
+0612345678
+612345678
Nog iets anders?

En je zegt dat je in Nederland was. Was je in de buurt van de grens, en zat je mogelijk op een buitenlandse mast?
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Joepie_jee,

Allereerst welkom op het Simyo Forum! Goed dat je dit hier navraagt! Ik kan me voorstellen dat dit soort bedragen wat verwarrend zijn voor een sms naar een Nederlands nummer in Nederland.

Ik heb het voor je nagekeken en zie dat er waarschijnlijk bij het invoeren van het telefoonnummer iets is misgegaan. In plaats van '06' heb je '006' ingevoerd. Het eerstvolgende cijfer was de 3 waardoor het nummer in een Filipijns nummer is veranderd. De landcode van de Filipijnen is namelijk '0063' of '+63'. Omdat dit land in zone 3 ligt, betaal je €0,51 voor een sms. Kun je dit ook nog even controleren via je verzonden berichten? 🙂

Op deze manier is het inderdaad heel logisch dat jouw bekende geen berichtje heeft ontvangen. Misschien heb je iemand in de Filipijnen heel blij gemaakt met het bericht! 😉

Heb je hier nog vragen over?

@ Wimj12, bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Els
Hoi Joepie_jee,

Allereerst welkom op het Simyo Forum! Goed dat je dit hier navraagt! Ik kan me voorstellen dat dit soort bedragen wat verwarrend zijn voor een sms naar een Nederlands nummer in Nederland.

Ik heb het voor je nagekeken en zie dat er waarschijnlijk bij het invoeren van het telefoonnummer iets is misgegaan. In plaats van '06' heb je '006' ingevoerd. Het eerstvolgende cijfer was de 3 waardoor het nummer in een Filipijns nummer is veranderd. De landcode van de Filipijnen is namelijk '0063' of '+63'. Omdat dit land in zone 3 ligt, betaal je €0,51 voor een sms. Kun je dit ook nog even controleren via je verzonden berichten? 🙂

Op deze manier is het inderdaad heel logisch dat jouw bekende geen berichtje heeft ontvangen. Misschien heb je iemand in de Filipijnen heel blij gemaakt met het bericht! 😉

Heb je hier nog vragen over?

@ Wimj12, bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Els


Dank voor de snelle reacties. Dat zou inderdaad een hoop verklaren. Echter, als ik naar de details van mijn verzonden bericht kijk, staat er:
Type: sms-bericht
Aan: +3163*******
Verzonden: 2-9-2017, 16:29
Het nummer is dus de landcode +31, dan een 6, gevolgd door 8 nummers beginnend met een 3. Ik zie hier geen fout in. Is er andere manier om dit te controleren behalve naar de berichtdetails te kijken?

Dank voor jullie hulp.
Reputatie 7
Badge +7
Je gaf zelf aan dat je geen landnummer hebt opgegeven, maar die weergave zet er +31 voor. Die weergave is dus sowieso minder betrouwbaar. Maar echt snappen doe ik het niet.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Joepie_jee,

Dat is gek! Je kunt eens een kijkje nemen naar het telefoonnummer bij je berichtenoverzicht. Nog voordat je op het bericht opent zou je hier moeten zien naar welk telefoonnummer je het bericht hebt gestuurd.

@ Wimj12, bedankt!

Groetjes,
Asma

Reageer