.

Beantwoord

prepaid beltegoed behouden maar ik kan niet sms'en of bellen. Wat nu?

  • 31 December 2020
  • 6 reacties
  • 370 Bekeken

  • Beginner
  • 0 reacties

Ik woon in het buitenland en normaliter kom ik eens  per kwartaal in NLD, Echetr door de pandemie ben ik niet meer in NLD geweest sinds 07 Juli 2020. Nu wilt simyo mijn prepaid beltegoed afschrijven, volgens algemene voorwaarden (artikel 3 en 22). Of ik moet de prepaid kaart gebruiken, doch deze werkt niet in de UAE, terwijl buitenland bellen gewoon aanstaat…. wat te doen?

 

icon

Beste antwoord door Groentjuh 31 December 2020, 14:07

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Joho

Bedankt voor je bericht. Oei dat is inderdaad niet zo heel handig! Ik heb jouw aansluiting er even bij gepakt en ik zie dat je op dit moment €0.00 beltegoed hebt waardoor je inderdaad niet kunt uitbellen of sms'en. Ik adviseer je om op te waarderen, dit zal in principe voldoende zijn om jouw aansluiting actief te houden. Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen dan hoor ik dat graag.

Groetjes,
Seren

Reputatie 7
Badge +9

Elke 6 maanden dien je inderdaad je prepaid aansluiting te gebruiken om je prepaid aansluiting actief te houden. Er zijn geen onbeperkt aantal mobiele telefoonnummers, dus daarom worden inactieve aansluitingen door providers opgeruimd.

Je hebt zonder werkende aansluiting nog 2 opties om toch de aansluiting te behouden. Via mijn Simyo kun je een databundel aanschaffen. Deze kun je niet gebruiken in de UAE, maar het zorgt er wel voor dat er verbruik is.

Een andere optie is beltegoed opwaarderen. Ook dat wordt gezien als gebruik door Simyo.

De derde optie is natuurlijk met hulp van een moderator je aansluiting in de UAE aan de praat krijgen zodat je vanuit daar een SMSje kunt versturen om daadwerkelijk de aansluiting te gebruiken.

Wij wonen gewoon in NL maar kunnen niet sms of bellen. Wel gebeld worden... Maar dat is het. En alles wordt over een aantal dagen geblokkeerd. Dag beltegoed wat ik erop gezet...

Reputatie 7
Badge +6

Hoi CHk,

 

Ik zie dat het inmiddels is gelukt om een sms'je te versturen, het nummer is dan ook weer minimaal 6 maanden actief. 

Verder heeft Groentjuh al uitgebreid alle opties voor je opgenoemd mocht het in de toekomst nog eens gebeuren. :blush:  Thanks Groentjuh!

 

Mocht ik je nog met iets anders kunnen helpen, dan hoor ik het graag!

 

Groetjes,
Daisy

Hoe kan dit, heb dit de laatste keer opgewaardeerd en niet opgemaakt...

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Joho,

Zou je mij even jouw persoonlijke gegevens kunnen sturen in een privé bericht? Dan kan ik dit privé toelichten. Daarnaast kan je dit ook altijd terugzien in Mijn Simyo.

Groetjes,
Amy

Reageer