.

Beantwoord

Overstap prepaid Simyo > Sim-only aansluitkosten?

  • 28 October 2013
  • 19 reacties
  • 7397 Bekeken

Badge
Overstap prepaid Symio naar sim only aansluitkosten?

Moet ik bij het overstappen van een Prepaid Simyo account naar een Sim-only abbonement ook aansluitkosten betalen?
icon

Beste antwoord door Scotsman 28 October 2013, 11:20

Bekijk originele reactie

19 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Niet als je dit regelt via Mijn Simyo. Ik maakte deze overstap recentelijk en het verliep gladjes d.w.z. binnen 1 werkdag. Ook kan je je sim blijven gebruiken en heb je geen gedoe met nummerbehoud.
Badge +6
Overstap prepaid Symio naar sim only aansluitkosten?

Moet ik bij het overstappen van een Prepaid Simyo account naar een Sim-only abbonement ook aansluitkosten betalen?


Hoi connyz,

Welkom op het forum! :)

Klopt helemaal wat Scotsman aangeeft. Op Mijn Simyo vind je de knop 'Stap over naar Sim Only' terug, wanneer je via deze knop overstapt wordt je prepaid aansluiting binnen 48 uur omgezet naar een Sim Only zonder aansluitkosten 🙂.

Enige wat jij van tevoren nog even zal moeten doen, voordat je gebruik kan maken van deze knop, is je bankrekeningnummer doorgeven en activeren onder Mijn gegevens.
Ik ben ook overgestapt van prepaid naar abonnement van simyo en had inderdaad begrepen dat er geen aansluitkosten in rekening gebracht zouden worden. Ik heb zojuist de nota gekregen waarop wèl aansluitkosten in rekening worden gebracht. Ik neem aan dat dit een fout is en hersteld wordt?
Badge
Hartelijk dank voor de snelle reacties.

Oei Regina heeft dus toch problemen?
Had je zoals boven aangegeven door Kim voordien je bankrekening geactiveerd?

Hoop dat het inderdaad een fout is?

Wat gebeurt er als je je toestel "kwijtraakt" met de maximale belkosten?
Bijvoorbeeld als iemand ermee naar Timboektoe gaat bellen?
Ken iemand die 2000 Euro moest betalen omdat hij het niet af had laten sluiten.
Reputatie 3
Badge +9
@regina1 deze overstapkosten worden gecrediteerd op je factuur.

@connyz als je je toestel verliest kun je je simkaart op je persoonlijke pagina blokkeren. Vraag je een nieuwe simkaart daarna aan en activeer je deze weer dan blijft de oude simkaart buiten werking.
Badge
Ok bedankt voor de reactie.

Nog een vraagje
Als er een overlijdensgeval is, wordt dan het abonnement verbroken?
Ik bedoel dit als je een jaarabbo hebt afgesloten.
Hoe gaat die procedure via een executeur testamentair?
Badge +8
Ik ben ook overgestapt van prepaid naar abonnement van simyo en had inderdaad begrepen dat er geen aansluitkosten in rekening gebracht zouden worden. Ik heb zojuist de nota gekregen waarop wèl aansluitkosten in rekening worden gebracht. Ik neem aan dat dit een fout is en hersteld wordt?

Hoi Regina1,

Ik heb even gekeken, er staan geen aansluitkosten op je factuur. Waar zie jij die? Je hoeft zelfs helemaal geen factuur te betalen deze maand, omdat je beltegoed hoger was, dan de kosten van je factuur.
Ik hoop dat ik je hiermee wat heb gerustgesteld.

Groetjes, Charlene
Badge +8

Wat gebeurt er als je je toestel "kwijtraakt" met de maximale belkosten?
Bijvoorbeeld als iemand ermee naar Timboektoe gaat bellen?
Ken iemand die 2000 Euro moest betalen omdat hij het niet af had laten sluiten.


@connyz als je je toestel verliest kun je je simkaart op je persoonlijke pagina blokkeren. Vraag je een nieuwe simkaart daarna aan en activeer je deze weer dan blijft de oude simkaart buiten werking.

Hoi connyz,

Zoals Martijn® zegt, kun je je simkaart 24 uur per dag zelf blokkeren op Mijn Simyo. Wanneer je je simkaart dus niet in je bezit hebt, door diefstal, ben je er zelf verantwoordelijk voor dat zo snel mogelijk te doen. Eventuele kosten door de diefstal kunnen we helaas niet vergoeden. Maar, laten we er vooralsnog even vanuit gaan dat je toestel niet gestolen wordt. Positief denken, hè? :)

Ok bedankt voor de reactie.

Nog een vraagje
Als er een overlijdensgeval is, wordt dan het abonnement verbroken?
Ik bedoel dit als je een jaarabbo hebt afgesloten.
Hoe gaat die procedure via een executeur testamentair?


Wanneer een contractant overleden is, dan kan men ons een kopie van de overlijdensakte sturen, zodat wij de aansluiting kunnen termineren.

Heb ik hiermee antwoord gegeven op je vragen?

groetjes,
Charlene
[quote]Ik ben ook overgestapt van prepaid naar abonnement van simyo en had inderdaad begrepen dat er geen aansluitkosten in rekening gebracht zouden worden. Ik heb zojuist de nota gekregen waarop wèl aansluitkosten in rekening worden gebracht. Ik neem aan dat dit een fout is en hersteld wordt?

Hoi Regina1,

Ik heb even gekeken, er staan geen aansluitkosten op je factuur. Waar zie jij die? Je hoeft zelfs helemaal geen factuur te betalen deze maand, omdat je beltegoed hoger was, dan de kosten van je factuur.
Ik hoop dat ik je hiermee wat heb gerustgesteld.

Groetjes, Charlene

Hoi Carlene,
Ik zie aansluitkosten van € 14,99 in mijn contract staan, die ik via de mail heb ontvangen nadat de overstap een feit was. Maar als ik ze niet hoef te betalen dan klopt het helemaal.
groeten,
Regina.
[quote]@regina1 deze overstapkosten worden gecrediteerd op je factuur.

@connyz als je je toestel verliest kun je je simkaart op je persoonlijke pagina blokkeren. Vraag je een nieuwe simkaart daarna aan en activeer je deze weer dan blijft de oude simkaart buiten werking.

@Martijn Ok bedankt voor je reactie, dan gaat het goed komen.
groeten,
Regina.
Heb nu een prepaid kaart en wil eigenlijk naar sym-only. Daarnaast wil ik mijn tel.nr. behouden en mijn bankrekening veranderen. Het lijkt misschien makkelijk maar mij lukt het niet. 
Ik denk dat ik maar naar een telefoonzaak in de buurt ga waar ze het voor me doen. (Wellicht een ander provider)
Cor van der Wal
Reputatie 7
Badge +9
Misschien moet je eerst je bankrekening even veranderen. Als dat gebeurd is kun je heel makkelijk overstappen op sim-only. Je doet dat via de overstaplink in Mijn Simyo, dan is de boel binnen 48 (werk)uren geregeld en je houd gewoon je nummer.
In mijn Simyo kan ik wel aangeven dat ik mijn rekening nummer wil wijzigen maar vervolgens kan ik het alleen activeren. Dus kon nergens het nieuwe nummer ingeven
Badge +6
Heb nu een prepaid kaart en wil eigenlijk naar sym-only. Daarnaast wil ik mijn tel.nr. behouden en mijn bankrekening veranderen. Het lijkt misschien makkelijk maar mij lukt het niet. 
Ik denk dat ik maar naar een telefoonzaak in de buurt ga waar ze het voor me doen. (Wellicht een ander provider)
Cor van der Wal


Hoi Oosterhout,

Ik zie in het systeem dat er een oude activatiecode nog actief staat op je aansluiting. Ik heb deze verwijderd.
Wanneer je nu je rekeningnummer wijzigt dan zal je een storing krijgen van 1 eurocent om je rekening te activeren. Wanneer je rekening actief is dan kan je overstappen naar een abonnement via de overstap link.

@ Scotsman bedankt voor het meedenken.
Ik heb een prepaid van simyo en wil overstappen naar sim only.
300 belminuten en 1000mb kosten als niet Simyoklant respectievelijik 7 euro pm en 10 euro pm, dus samen voor 17 euro pm.
Nu heb ik een bericht gehad dat ik uitsluitend over kan stappen via de overstaplink op de pagina van mijn simyo.
Maar nu is de prijs een beetje anders nl., 9 euro pm voor 300 belminuten en 15 euro voor 1000 mb.
Hoe kan het nou, dat een vaste Simyoklant na het overstappen meer moet betalen?
Badge +6
Ik heb een prepaid van simyo en wil overstappen naar sim only.
300 belminuten en 1000mb kosten als niet Simyoklant respectievelijik 7 euro pm en 10 euro pm, dus samen voor 17 euro pm.
Nu heb ik een bericht gehad dat ik uitsluitend over kan stappen via de overstaplink op de pagina van mijn simyo.
Maar nu is de prijs een beetje anders nl., 9 euro pm voor 300 belminuten en 15 euro voor 1000 mb.
Hoe kan het nou, dat een vaste Simyoklant na het overstappen meer moet betalen?


Hoi Frankavl,

Welkom op het forum!
Je hebt de prijzen voor de jaarabonnementen en de maandabonnementen met elkaar verward. Het is namelijk niet zo dat vaste klanten meer moeten betalen 🙂.

Jaar abonnement:
300 min/sms €7,-
1000 MB €10,-
Prijstotaal: €17,- per maand

Maand abonnement:
300 min/sms €9,-
1000 MB €15,-
Prijstotaal: €24,- per maand

Wanneer je overstapt via de link dan kan je kiezen tussen een jaar of maand abonnement. Hopelijk is het nu wat duidelijker 🙂.
Badge
Ok bedankt voor de reactie.

Nog een vraagje
Als er een overlijdensgeval is, wordt dan het abonnement verbroken?
Ik bedoel dit als je een jaarabbo hebt afgesloten.
Hoe gaat die procedure via een executeur testamentair?


Sluit niet echt aan bij dit topic, maar ik heb dit gekopieerd van een andere plek op het forum:
"Als je een abonnement namens een klant wil opzeggen die is komen te overlijden, is dat uiteraard mogelijk. We ontvangen dan graag een kopie van de overlijdensakte. We beëindigen het abonnement met terugwerkende kracht. Je kunt dit document inscannen en toesturen in een e-mail aan klantenservice@simyo.nl.
Na ontvangst van de overlijdensakte beëindigen we het abonnement en daarmee wordt de simkaart geblokkeerd.
Mocht er hierna een tegoed ontstaan, dan wordt dit binnen twee weken overgemaakt. Het geld gaat naar het rekeningnummer waarvan de abonnementskosten werden afgeschreven."
Beste April204.

Dit topic is 3 jaar oud inmiddels, persoonlijk denk ik dat je beter een eigen topic had kunnen maken, nu heb je alleen een topic waarbij jou reactie, zeg je zelf..sluit niet aan, hebt gebruikt. :)
en zal minder gauw opvallen voor andere gebruikers. Met een catching topictitel bereik je meer lezers. 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hoi April204,

Zoals Friesian aangeeft, past dit niet helemaal in dit topic. Ik zie echter dat je zelf geen vraag stelt. Het lijkt erop dat je iemand wilde helpen met je antwoord. Ik kan alleen niet precies plaatsen in welk topic dit dan wel thuishoort. Om die reden heb ik je reactie nu even niet verplaatst. Weet je zelf nog wat je precies wilde doen met je uitleg?

Bedankt in ieder geval dat je meedenkt met ons en onze forumleden. Dit wordt erg gewaardeerd :)

@Friesian, bedankt voor je oplettendheid!

Groetjes,
Angela

Reageer