.

Beantwoord

onterecht afboeken internetverbruik terwijl mobiele data uitgeschakeld staat. Hoe kan dat?

  • 20 July 2021
  • 1 reactie
  • 227 Bekeken

Beste Simyo,

Vanmiddag om 12:00 uur hadden we een beltegoed van €9,16.

We hebben €10,- opgewaardeerd en om 12:13 uur een internetbundel gekocht 2000 €12,50 gekocht.

Omstreeks 15:00 uur krijgen we een bericht dat het beltegoed nog €0,84 was, wat voor ons onbegrijpelijk is.

Nu geeft Simyo plotseling aan dat om 6:40 uur 39759kb / €5,82 zijn verbruikt, dit stond er om 12:00 uur niet.

Omstreeks 6:40 uur sliepen wij nog en van de telefoon stond de mobiele dataverbinding uitgeschakeld!!!

Verder hebben we na voltrokken dat er op dat moment geen internet storing was!!!

Om 16:54 uur heb ik hierover met jullie gebeld.

Ik heb het telefoongesprek opgenomen en gesproken met een mevr. Chokye.

Zij beweerde dat er blijkbaar een wifi/internet storing zou moeten zijn geweest.

Nu ik het internet bij de provider heb na voltrokken en er geen storing was en nu onze dochter terug van het winkelen en zij aangeeft dat ze mobiele dataverbinding steeds uitschakeld om juist zulke verrassing te voorkomen, moet ik constateren dat het verbruik van 6:40 uur 39759kb / €5,82 volledige onterecht afgeboekt is.

Vandaar wij de €5,82 volledig terug vorderen?

In afwachting van uw antwoord verblijf ik.

Met vriendelijke groet,

Frank Kongsomrit

icon

Beste antwoord door Daisy 21 July 2021, 13:17

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Frank,

 

Welkom op het Simyo forum, goed dat je contact opneemt! 

 

Ik heb gelijk even meegekeken naar de aansluiting en ik zie dat er om 12:13 een internetbundel is aangeschaft en om 06:40 is er een internetsessie gestart. Het kan inderdaad kloppen dat je dit niet eerder zag bij het verbruik, soms duurt het namelijk langer voordat het verbruik geregistreerd is. 

 

In een notendop komt het erop neer dat er ten alle tijden (ongemerkt) internetsessies kunnen worden opgestart door je toestel. Deze sessies kosten niet direct data, maar op het moment dat je wel bewust gaat internetten wordt dit dataverbruik gekoppeld aan de reeds lopende sessie. Let op: dit betekent niet dat het verbruik onterecht is geregistreerd. Het gaat puur om de tijdsregistratie en het koppelen van verbruik aan een eerder opgezette sessie. Zoals gezegd, je telefoon start continu internetsessies op zonder dat je dit merkt. Je kunt dit alleen voorkomen als je Internet in Nederland uitzet via Mijn Simyo, de vliegtuigmodus inschakelt of je telefoon volledig uitschakelt. Het uitzetten van Mobiele data/ Gegevensverbruik is niet voldoende.  

 

Ik ga een vergoeding indienen voor de €5,82, zodra deze is goedgekeurd is vind je dit terug bij het beltegoed.

 

Groetjes,

Daisy

Reageer