.

Beantwoord

Nummer nog actief in gebruik door ander, hoe kan dat?

  • 16 June 2022
  • 2 reacties
  • 65 Bekeken

Ik heb dit weekend een prepaid kaart van Simyo ontvangen, omdat ik mijn moeder (78 jaar) een eigen telefoon met WhatsApp wil geven. Zojuist geïnstalleerd en binnen een uur heb ik al diverse berichten ontvangen van diverse verschillende gebruikers in WhatsApp. Dit nummer is recent dus nog in gebruik geweest door iemand anders.

Op deze manier kan ik deze telefoon niet aan mijn moeder geven. Zij gaat volledig in de war raken door berichten die soms wel voor haar zijn en soms nog voor een vorige gebruiker! En er is een risico dat iemand hier misbruik gaat maken bij haar.

Hoe op te lossen? Bij voorkeur z.s.m. want het is een kado voor haar; ik heb niet veel tijd meer.

icon

Beste antwoord door Roeqajja 17 June 2022, 12:24

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoe op te lossen? Bij voorkeur z.s.m. want het is een kado voor haar; ik heb niet veel tijd meer.

@PeterNL, nummers zijn zo lang mogelijk buiten gebruik voordat ze worden heruitgegeven. In dit geval was dat niet lang genoeg. Zou het een oplossing zijn als een moderator/community manager een (ander) nieuw nummer geeft?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @PeterNL,

Bedankt voor je bericht. Wat leuk dat je je moeder een telefoon cadeau wilt doen 😊! Ik kan me goed voorstellen dat het onhandig is voor haar om allerlei berichten te ontvangen die niet voor haar bestemd zijn. Het is zo dat nummers vaak na 1 of 2 jaar herbruikt worden. Als je nummer niet meer actief is, kun je wel nog steeds gebruik maken van bepaalde apps zoals Whatsapp. Dit is dus hoogstwaarschijnlijk gebeurd.

Zoals @Groentjuh aangeeft (bedankt!), kunnen wij dit inderdaad oplossen door nieuw nummer aan te vragen. Dit is vaak dezelfde dag nog geregeld. Kun je mij een privé bericht sturen met het 06-nummer waar het om gaat en de persoonsgegevens? Dan maak ik dit in orde!

Groetjes, 
Roeqajja

Reageer