Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Sticky

Nieuwe Prepaid internetbundels en internetsnelheid bij Simyo

  • 6 september 2016
  • 13 reacties
  • 1633 Bekeken

Reputatie 3
Badge +5
Edit 2-11-2018:
We blijven ons almaar ontwikkelen, waardoor de informatie die in dit topic staat niet helemaal meer klopt. Het is nu namelijk ook mogelijk om te internetten in het buitenland met een Prepaid aansluiting. Meer informatie daarover vind je hier.

Beste Simyo klanten!

Goed nieuws! Vanaf 19 september 2016 komen er nieuwe bundels voor Prepaid bellers en dit ook nog eens in combinatie met een hogere internetsnelheid!

Wat gaat er dan veranderen?

Wij hebben onder een grote groep Simyo prepaid bellers onderzoek gedaan naar onze prepaid databundels. Daaruit bleek dat men graag andere internetbundels wilden.

Hieronder de veranderingen op een rijtje:



• We hebben nieuwe bundels van 150 MB, 500 MB en 1000 MB;
• De internetsnelheid gaat automatisch omhoog van 1 Mbps naar 3,6 Mbps;
• De 20 MB, 100 MB, 250 MB bundels verdwijnen.

De nieuwe bundels zijn alleen voor een maand geldig vanaf moment van aankoop! Maar je kunt er ook voor kiezen om de internetbundel automatisch te verlengen. Wil je één van de nieuwe bundels activeren? Dat kan vanaf 19 september zodra je huidige bundel op is.

Automatisch verlengen

Heb je automatisch verlengen aan staan? Klik dan hier!

Groetjes,
Ilias

13 reacties

Beste Simyo klanten!


Goed nieuws! Vanaf 19 september 2016 komen er nieuwe bundels voor de Prepaid bellers

Goed nieuws? Volgens mij ten dele.....

https://forum.simyo.nl/prepaid-68/wordt-prepaid-tegoed-geldig-gehouden-mb-dagbundel-genoeg-per-6-mnd-poll-31707

Ik heb me ingezet voor mensen in het buitenland, voor mensen met een gps tracker, om wat voorbeelden te geven...
https://forum.simyo.nl/buitenland-88/niet-smsen-vanuit-de-usa-prepaid-sim-nu-30000

Eerst was er de online sms die verdween.
Nu de basisprijs van de MB bundel van 1 euro naar 5 euro...

https://forum.simyo.nl/buitenland-88/niet-smsen-vanuit-de-usa-prepaid-sim-nu-30000/index1.html#post110939

De dagbundel was een nog enigszins gunstig te noemen extra methode om het beltegoed en nummer te behouden.
Voor deze mensen wordt het "goed nieuws" erg twijfelachtig. 10 euro per jaar om je nummer actief te houden wanneer het lastig is om de simkaart uit het apparaat te halen, of zoals het door mij gegeven voorbeeld..

Jammer dat mijn inzet zo eindigd in deze materie.....had de 1 euro bundel toch behouden op zijn minst naast de nieuwe bundels...

:(:(

Mijn inzet geeft me nu een wrang gevoel......tis me het jaartje zeg..:(:@
Voor een maandbundel is er een mooie keuze, voor mij gebruik ik soms een dagbundel en vind heel jammer dat dit niet meer kan. Dit was voor mij destijds de keuze om voor Simyo te kiezen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Friesian en Gerhard K.,

@ Friesian: Ik vind het jammer om te lezen dat je teleurgesteld bent 😞 Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Je punt is helder en begrijpelijk. Er is gekozen voor een consistentie in de grootte van de de internetbundels. De bundels waren eerst in z'n geheel kleiner: 20 MB/100 MB/250 MB. Omdat de bundels voor een heleboel mensen te klein waren, is erover nagedacht om die bundels te vergroten en relatief goedkoper te maken. Zo kostte een bundel van 250 MB € 7,-. Als je dus 500 MB's wilde verbruiken, was je al gauw € 14,- kwijt. Nu kost dat nog maar € 7,50! Ik begrijp heel goed dat het voor een groep mensen fijner was geweest als die dagbundels nog wél bestonden, maar voor een andere groep is dit juist voordelig. Neemt niet weg dat ik vooral je punt over het "in leven houden van de Prepaid-aansluitingen" heel legitiem vind.

@ Gerhard K: Vervelend dat je het jammer vindt dat de dagbundels niet meer bestaan! Nu zijn de bundels gelukkig echter wel goedkoper en groter geworden. Biedt dat enige troost? ;)

Als er nog andere vragen/ideeën zijn, hoor ik dat heel graag!

Groetjes,
Jihane
Beste Jihane,

Dank u voor de reactie. Nogmaals ik heb bewust voor Simyo gekozen omdat er een dagbundel mogelijk was.
Ik heb vaker een dagbundel gebruikt, maar nooit helemaal nodig gehad. Ook pas een maandbundel gehad waarvan nog geen 50 mb verbruikt was. Hiervoor moet ik nu een duurdere bundel nemen, goedkoopste was € 4,- en nu inderdaad met meer mb's voor € 5,- wat ik niet gebruik. Ook is er geen tussen oplossing voor een week of iets dergelijks. Zelf had ik gehoopt dat er iets van een compromie zou komen voor een dag of week bundel, of mogelijk mb's kopen per bijvoorbeeld € 10,- tot een half jaar houdbaar en tot het verbruikt is opnieuw bij kan komen. Op deze manier wordt de duurste manier per mb "kopen" het goedkoopst voor mij en niet interessant. Mijn mening een duidelijk voor mij eenzijdige aanpassing waar ik het niet mee eens ben en niet tevreden mee ben.

Met vriendelijke groet: Gerhard
Hoi Jihane

Om maar meteen met de deur in huis te vallen. Ik heb me ingezet om duidelijkheid te verschaffen wat betreft houdbaar beltegoed en nummer. Mensen als Sara07 en rstep daar verandert nogal wat voor. Sturen jullie iedereen, omdat niet iedereen bezig is op het forum of kijken regelmatig op de site een mail? En ja, ook ik begrijp je verhaal wel en leuk verwoordt en zo......maar uiteindelijk komt het er op neer dat een groep mensen de deur wordt dichtgeslagen en op zoek gaan naar een andere provider.

Goed bezig luitjes, voor deze mensen en mij, ik heb mijn twijfels..

Groetjes,
Friesian
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Gerhard K.

Wat vervelend dat je niet blij bent met deze verandering. We proberen met deze nieuwe bundels juist aan de wensen van onze klanten te voldoen. We hebben alle klanten die in de afgelopen 6 maanden een internetbundel hebben gekocht (en marketingmails mogen ontvangen) een e-mail gestuurd met een linkje naar een vragenlijst over hun internetverbruik. Aan de hand van deze resultaten, zijn de prepaid bundels aangepast.
Fijn dat je ook een aantal alternatieven oplossingen noemt, zoals weekbundels. Deze suggesties ga ik uiteraard doorzetten naar de juiste afdeling.

@Friesian We communiceren dit nieuws inderdaad ook per e-mail. Alle klanten die het afgelopen jaar gebruik hebben gemaakt van een prepaid internetbundel zijn per e-mail op de hoogte gesteld. Wist je overigens dat je aansluiting ook actief blijft wanneer je opwaardeert?

Groetjes,
Sean
Beste Sean.

Denk even met me mee. De sim zit in een toestel, lastig om er uit te halen.
Stel er zit nog net 11 Euro op, minimale prijs MB bundel is 5 eur....2 X een half jaar dus dan kun je een jaar verder.
Dan moet je weer opwaarderen. Stond er nog 6 eur eerst op, nou dan weet je het wel. 10 eur minimaal opwaardeerbedrag.
Een eenvoudige manier om snel extra geld binnen te halen?

Sorry mod-lui, dit is niet persoonlijk dus niet naar jullie, jullie zijn werkzaam voor Simyo. Maar ik blijf een wrang gevoel houden voor mijn inzet. Mijn voorstellen die ik deed voor wat betreft grotere dagbundel, lagere prijs dagbundel werden ook getagd aan de Wall of Change maar wat heeft dat opgeleverd voor die mensen, mij....mijn inzet ?

Allemaal heel leuke woorden maar uiteindelijk...........tja, echt een heel fijn jaar voor mij !

Het trieste erbij is, dit gebeurt bij een aantal Beste Simyo klanten.
:S
Badge
Als ik het op de site goed begrepen heb blijft alles bij het oude als je nu automatisch verlengen van de internetbundel aan hebt staan. Dan blijf je dus 4 euro voor 100 mb betalen ipv 5 euro voor 150 mb?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Friesian en Moos68,

@ Friesian: We denken zeker met je mee! Zoals ik al eerder aangaf, is het punt van je berichten zeker niet langs me heen gegaan. Ik begrijp heel goed dat het je gaat om mensen waarbij de simkaarten niet gebruikt worden om te bellen/SMS'en/internetten. Voor deze mensen is het voornamelijk vervelend dat de kleine dagbundels niet meer bestaan, omdat ze op die manier hun aansluiting tegen minimale prijzen actief konden houden. Nu kost dat wat meer, aangezien de bundels vergroot zijn. Geen zorgen dus, Friesian! 🙂 Je zorg is helder.

De simkaarten zijn echter bedoeld voor mobiele telefoons. In principe is het een extraatje dat de simkaarten ook gebruikt kunnen worden in andere apparaten. Het gebruik van de simkaarten in een non-mobiele telefoon wordt dus eigenlijk niet ondersteund, omdat de simkaarten hier niet voor gemaakt zijn. Natuurlijk is het begrijpelijk dat men dan desondanks graag zou willen dat de aansluiting tegen een kleine prijs actief blijft, maar normaliter hoeft dit helemaal geen probleem te vormen. Als een simkaart immers in een mobiele telefoon zit, dan is kost het € 0,10 om 'm actief te houden. En dat is waar we vanuit gaan. De internetbundels bestaan dus niet om aansluitingen actief te houden. Dat is slechts een bijzaak.

De prijzen van de internetbundels zijn veranderd en hiermee ook voordeliger geworden vanwege de hoeveelheid MB's die je ontvangt. De wens voor grotere en goedkopere internetbundels is intensief onderzocht, en op dit moment dus uitgevoerd. Ik snap echt dat het voor een groep mensen onhandig is, maar het is ook ten voordele van een andere groep. Ik hoop dat je dit dus niet slechts ziet als een tegenvaller!

Overigens worden alle ideeën op de Wall of Change zeker bestudeerd, maar is het niet haalbaar om alle ideeën door te voeren. Het is te begrijpen dat je dat jammer vindt, maar het is geen garantie dat het idee verandert in een concrete actie.

Laat je 't weten als je nog verdere vragen hebt?

@ Moos68: Helemaal goed! Fijn hè? Ik zie overigens dat je deze vraag ook in een ander topic geplaatst hebt, waar Sean op heeft gereageerd. Nu heb je dus tweemaal antwoord op je vraag 🙂

Groetjes,
Jihane
Badge +1
De Simyo prepaid internet bundels zijn, in tegenstelling tot KPN en andere prepaid providers, niet buiten NL/binnen EU te gebruiken. Een gemiste kans.

Het verdwijnen van de internet dagbundel heeft mij geïnspireerd om een dual-sim adapter (paar euro) aan mijn Galaxy note 2 toe te voegen. 2e sim is een xs4all data sim (250MB/G4, daarna 128/64kbit/s) die is inbegrepen bij mijn internet abonnement. Dat had ik veel eerder moeten doen 😉
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Wsmaal,

Bedankt voor je feedback. Het is inderdaad (nog) niet mogelijk om met een Prepaid aansluiting in het buitenland te internetten. We hopen deze dienst in toekomst wel te kunnen aanbieden.

Jammer dat je de dagbundel gaat missen, maar je hebt gelukkig een mooie oplossing gevonden 😃 Bedankt voor het delen van je tip!

Mocht je nog vragen of feedback hebben, dan zien we je graag terug op het forum.

Groetjes,
Sean
Badge
Wij wilden weggaan omdat er wat misverstanden waren waardoor we ons genaaid voelden. Met 200 Mb hoeft er niet veel te gebeuren om buiten je bundel te raken. Toen ik ontdekte dat een van de concurrenten met 1000 Mb werkt voor hetzelfde bedrag stond mijn besluit vast.

Maar toen ik wilde opzeggen bleek dat nu ook bij Simyo veel meer Mb's te krijgen zijn bij een klein abonnement wanneer je verlengt.
Goed dat die 200 MB's zijn verdwenen. Voor mensen zoals wij (gebruiken alleen Internet voor navigatie) was 200 Mb waardeloos. Een keer (wel of niet bewust) een appje downloaden en je bent de sjaak. Met 1000 Mb kun je ook nog eens iets fout doen zonder meteen door al je Mb's heen te zijn.
Toen ik zag dat we 1000 Mb krijgen bij verlenging heb ik het abonnement verlengd en het gaat nog meteen in ook. We gaan dus de telefoon weer meer gebruiken voor navigatie en zijn niet weggegaan bij Simyo.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Frederika2,

Wat ontzettend fijn dat je zo tevreden bent over de nieuwe bundels! 🙂 Inderdaad, voor sommige mensen voldoet 250 MB's gewoonweg niet, en dan kunnen grotere bundels een prettige oplossing zijn.

Te gek! Laat je 't weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Jihane

Reageer