Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Negatief beltegoed na eerst gebruik prepaid

  • 6 mei 2014
  • 9 reacties
  • 900 Bekeken

Ik inmiddels gezien dat hierover al heel veel - en naar mijn mening volstrekt terechte - negatieve reacties verschenen zijn. Afgelopen vrijdag 2
mei heb ik het bestelde simyo prepaid kaartje in de eerste smartphone (verjaardagcadeautje) voor mijn dochtertje van 11 geplaatst. Met een beltegoed van 27,50 gestart en de volgende dag schrok ik mij de blubber. Na het mailtje u beltegoed is laag, ben ik later op de dag/begin avond op mijn simyo gaan kijken. Ruim 70 euro in de min. Onvoorstelbaar dat dat kan gebeuren, je verwacht immers dat de werking van het kaartje stopt bij beltegoed 0. Diezelfde avond heb ik een aantal instellingen veranderd en het beltegoed aangevuld. Ik voel mij echt belazerd. Het had toch gepast wanneer u mij als besteller van de prepaidkaart voor de "verrassing behoed zou hebben". Zeker omdat dit een bekend fenomeen bij u is. Niets van dat alles/ook in uw mailtje tipt u niet.  Ik vertrouw er eigenlijk op dat u deze ongename kennismaking met Simyo een passend positieve wending kan geven.

René Menke:mad:
icon

Beste antwoord door Charlene 8 mei 2014, 10:32

Hoi René Menke,



Welkom op het forum :)

Wat ontzettend vervelend dat jullie daar zo van zijn geschrokken. Bij Simyo Prepaid staat op alle aansluitingen de optie om internet te gebruiken standaard aan. Wij proberen daar goed voor te waarschuwen, al bij het bestellen wordt dat genoemd. Daarna nog eens in de welkomstmail, en ook in de brief bij de simkaart. Erg jammer dat jullie dat over het hoofd hebben gezien. Ik wil je daarom vragen of je een suggestie hebt waar je dat graag vermeld had willen zien. We willen situaties als deze namelijk graag voorkomen. In combinatie met het feit dat je bij Simyo Prepaid altijd je laatste gesprek of internetsessie af mag maken, kan dat namelijk zorgen voor een flink bedrag in de min, zoals jullie is overkomen.

We snappen dat dit niet de bedoeling is geweest en daarom zullen we het tegoed wat je in de min bent komen te staan (€51,75) eenmalig vergoeden. Let wel op dat bij Simyo Prepaid je nog steeds onder €0 kunt komen. Met de optie Internet op je mobiel uit, zal dat in ieder geval niet meer zo uit de hand lopen. Ik zie dat je die nu gevonden hebt :)

Ik zie ook dat je inmiddels hebt opgewaardeerd, dus ik wil je vragen of ik het tegoed dat je in de min was gekomen als beltegoed wilt, of dat ik dit terug laat storten op je rekening. Ik kan me namelijk voorstellen dat je anders wel heel veel beltegoed hebt.

Een terugbetaling, dat duurt wel wat langer voor die is verwerkt, meestal zo'n 3 à 4 weken.

Ik hoop dat dat de schrik wat wegneemt, en jullie start bij Simyo weer wat leuker maakt. :)



Laat je me even weten hoe je de vergoeding wilt ontvangen?



Groetjes,

Charlene
Bekijk originele reactie

9 reacties

Hallo Rene Menke.

Erg vervelend om mee te moeten maken.....
Heb je bij Mijn simyo, instellingen en simkaart, internet uit gezet?
Dan speel je op safe.

En om helemaal alles goed te doen. (op de telefoon)
Zou ik bij instellingen, mobiele netwerken.
Mobiele gegevens uit zetten.
Persoonlijk zou ik indien mogelijk wifi gebruiken.

De rest is voor simyo.

Groet,
Friesian
Ja, zowel op telefoon als via Mijn Simyo internet mogelijkheid uitgezet. Enkel via wifi nog mogelijk.


Hallo Rene Menke.

Erg vervelend om mee te moeten maken.....
Heb je bij Mijn simyo, instellingen en simkaart, internet uit gezet?
Dan speel je op safe.

En om helemaal alles goed te doen. (op de telefoon)
Zou ik bij instellingen, mobiele netwerken.
Mobiele gegevens uit zetten.
Persoonlijk zou ik indien mogelijk wifi gebruiken.

De rest is voor simyo.

Groet,
Friesian
Badge +8
Hoi René Menke,

Welkom op het forum :)
Wat ontzettend vervelend dat jullie daar zo van zijn geschrokken. Bij Simyo Prepaid staat op alle aansluitingen de optie om internet te gebruiken standaard aan. Wij proberen daar goed voor te waarschuwen, al bij het bestellen wordt dat genoemd. Daarna nog eens in de welkomstmail, en ook in de brief bij de simkaart. Erg jammer dat jullie dat over het hoofd hebben gezien. Ik wil je daarom vragen of je een suggestie hebt waar je dat graag vermeld had willen zien. We willen situaties als deze namelijk graag voorkomen. In combinatie met het feit dat je bij Simyo Prepaid altijd je laatste gesprek of internetsessie af mag maken, kan dat namelijk zorgen voor een flink bedrag in de min, zoals jullie is overkomen.
We snappen dat dit niet de bedoeling is geweest en daarom zullen we het tegoed wat je in de min bent komen te staan (€51,75) eenmalig vergoeden. Let wel op dat bij Simyo Prepaid je nog steeds onder €0 kunt komen. Met de optie Internet op je mobiel uit, zal dat in ieder geval niet meer zo uit de hand lopen. Ik zie dat je die nu gevonden hebt :)
Ik zie ook dat je inmiddels hebt opgewaardeerd, dus ik wil je vragen of ik het tegoed dat je in de min was gekomen als beltegoed wilt, of dat ik dit terug laat storten op je rekening. Ik kan me namelijk voorstellen dat je anders wel heel veel beltegoed hebt.
Een terugbetaling, dat duurt wel wat langer voor die is verwerkt, meestal zo'n 3 à 4 weken.
Ik hoop dat dat de schrik wat wegneemt, en jullie start bij Simyo weer wat leuker maakt. :)

Laat je me even weten hoe je de vergoeding wilt ontvangen?

Groetjes,
Charlene
Dag Charlene,

Nou dat vind ik nog eens een prettige verrassing. Ik ben erg blij met deze geste. Zit meteen weer beter in het humeur. De plaats waar je wat mij betreft melding zou moeten maken van van het automatisch aan staan van internet, zou ik verwachten in de brief waarbij het simkaartje toegestuurd wordt. Op een andere plek zou ik niet snel vanuit mezelf zoeken. Zet het te vergoeden saldo maar bij het bestaande beltegoed, dan heeft mijn dochtertje een extra verjaardagscadeautje gehad.

Bedankt voor je reactie en jouw bemiddeling.

René Menke


 
Hoi René Menke,

Welkom op het forum :)
Wat ontzettend vervelend dat jullie daar zo van zijn geschrokken. Bij Simyo Prepaid staat op alle aansluitingen de optie om internet te gebruiken standaard aan. Wij proberen daar goed voor te waarschuwen, al bij het bestellen wordt dat genoemd. Daarna nog eens in de welkomstmail, en ook in de brief bij de simkaart. Erg jammer dat jullie dat over het hoofd hebben gezien. Ik wil je daarom vragen of je een suggestie hebt waar je dat graag vermeld had willen zien. We willen situaties als deze namelijk graag voorkomen. In combinatie met het feit dat je bij Simyo Prepaid altijd je laatste gesprek of internetsessie af mag maken, kan dat namelijk zorgen voor een flink bedrag in de min, zoals jullie is overkomen.
We snappen dat dit niet de bedoeling is geweest en daarom zullen we het tegoed wat je in de min bent komen te staan (€51,75) eenmalig vergoeden. Let wel op dat bij Simyo Prepaid je nog steeds onder €0 kunt komen. Met de optie Internet op je mobiel uit, zal dat in ieder geval niet meer zo uit de hand lopen. Ik zie dat je die nu gevonden hebt :)
Ik zie ook dat je inmiddels hebt opgewaardeerd, dus ik wil je vragen of ik het tegoed dat je in de min was gekomen als beltegoed wilt, of dat ik dit terug laat storten op je rekening. Ik kan me namelijk voorstellen dat je anders wel heel veel beltegoed hebt.
Een terugbetaling, dat duurt wel wat langer voor die is verwerkt, meestal zo'n 3 à 4 weken.
Ik hoop dat dat de schrik wat wegneemt, en jullie start bij Simyo weer wat leuker maakt. :)

Laat je me even weten hoe je de vergoeding wilt ontvangen?

Groetjes,
Charlene
Reputatie 5
Badge +11
Hi René Menke,

Ik heb de €51,75 bij het beltegoed opgeteld. Ik hoop dat je een fijne verjaardag met je dochter hebt (gehad?) 🙂
Beste Simyo,
Ik heb zelf een Simyo-abonnement met vaste maandelijkse kosten. Net mob voor zoontje van 8 gekocht en voor de veiligheid wil ik hiervoor een prepaid-kaartje die we/hij gewoon regelmatig kan opwaarderen.
Ik las op de Simyo-website dat voor de prepaid van Simyo een negatief bedrag mogelijk is van 'enkele euro's' maar dat het voor internet 'meer kan zijn'.
Dat klinkt wat vaag en bij het kijken op het forum via mijn eigen account blijkt dit te kloppen: kinderen hebben soms hoge kosten en ook Simyo geeft aan dat er flinke kosten kunnen ontstaan en het dan blijkbaar regelmatig (eenmalig) compenseren.
Ik wil graag Simyo-abonnement maar durf dit na het lezen van het forum niet zo goed meer aan.

Simyo, zijn er verbeteringen op dit gebied behalve het uitzetten van internetoptie op de telefoon?
Reputatie 7
@EdHeeftEenVraagVandaag

Bij Prepaid van Simyo kun je inderdaad een negatief saldo hebben. Dit om een lopende sessie af te kunnen maken. Maar dat negatieve saldo is max 5 euro. Alles wat meer is zal Simyo compenseren omdat het dan een fout van hun kant betreft. Er is geen onderscheid tussen bellen en internet. De bundels zijn er om voor een x bedrag tegen een gereduceerd bedrag te kunnen internetten. Zonder bundel betaal je het pay as you go tarief. Zonder Beltegoed is je aansluiting uitgaand geblokkeerd.

Meer info hier en hier.

Bij een Sim only abonnement heb je enkel een bescherming in de vorm van een 80 en 100% berichten over het gebruik van je internetbundel. Die berichten zijn relatime, het bijwerken van de MijnSimyo pagina / app niet. Er is dus geen plafond.

Meer info lees je hier.

Voor je zoontje zou ik dan toch prepaid adviseren. Je kunt zijn verbuik monitoren met de app ondanks dat het bijwerken met een vertraging van enkele uren is.
Als toevoeging. Controleer altijd of slimme netwerkwissel / wifi assistent uitstaat.

De discussie over een betere bescherming van Simyo bestaat al langer. Persoonlijk zou ik ook voor je zoontje kiezen voor prepaid. Bij sim only, wat in mijn ogen te vroeg is op die leeftijd, zou ik kiezen voor een provider die meer bescherming biedt, plafond of verlaging van snelheid.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi @EdHeeftEenVraagVandaag,

Leuk dat je ook voor je zoon zit te denken aan een Simyo nummer! Ik kan me voorstellen dat je hier wat vragen over hebt.

Ray en Friesian hebben al een hoop uitgelegd. Ik ben ook van mening dat een prepaid verstandiger is dan een Sim Only abonnement. Natuurlijk is de veiligste manier dan om gewoon de optie internet uit te schakelen. Hij kan dan alleen internetten op plekken met wifi.

Mocht je toch graag willen dat er er geïnternet kan worden, dan kun je het best een internetbundel aanschaffen. Wij waarschuwen in dat geval wanneer 50% en 100% van de bundel is verbruikt. Je kunt dan internet bij kopen, internet uitschakelen of blijven internetten voor €0.15 per MB. Dat laatste is natuurlijk aan te raden omdat zijn beltegoed dan erg snel verdwenen is.

Bij zo'n beetje alle toestellen (iPhone's helaas niet) is tegenwoordig een datalimiet in te stellen in het toestel zelf. Je internet stopt dan automatisch wanneer je bundel op is. Hoe dit werkt + andere tips kun je vinden in deze blog.

Hopelijk heb je hier wat aan! Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag!

Groetjes,

Kevin

Reageer