.

Beantwoord

Negatief beltegoed na eerst gebruik prepaid

  • 6 May 2014
  • 9 reacties
  • 952 Bekeken

Ik inmiddels gezien dat hierover al heel veel - en naar mijn mening volstrekt terechte - negatieve reacties verschenen zijn. Afgelopen vrijdag 2
mei heb ik het bestelde simyo prepaid kaartje in de eerste smartphone (verjaardagcadeautje) voor mijn dochtertje van 11 geplaatst. Met een beltegoed van 27,50 gestart en de volgende dag schrok ik mij de blubber. Na het mailtje u beltegoed is laag, ben ik later op de dag/begin avond op mijn simyo gaan kijken. Ruim 70 euro in de min. Onvoorstelbaar dat dat kan gebeuren, je verwacht immers dat de werking van het kaartje stopt bij beltegoed 0. Diezelfde avond heb ik een aantal instellingen veranderd en het beltegoed aangevuld. Ik voel mij echt belazerd. Het had toch gepast wanneer u mij als besteller van de prepaidkaart voor de "verrassing behoed zou hebben". Zeker omdat dit een bekend fenomeen bij u is. Niets van dat alles/ook in uw mailtje tipt u niet.  Ik vertrouw er eigenlijk op dat u deze ongename kennismaking met Simyo een passend positieve wending kan geven.

René Menke:mad:
icon

Beste antwoord door Charlene 8 May 2014, 10:32

Bekijk originele reactie

9 reacties

Hallo Rene Menke.

Erg vervelend om mee te moeten maken.....
Heb je bij Mijn simyo, instellingen en simkaart, internet uit gezet?
Dan speel je op safe.

En om helemaal alles goed te doen. (op de telefoon)
Zou ik bij instellingen, mobiele netwerken.
Mobiele gegevens uit zetten.
Persoonlijk zou ik indien mogelijk wifi gebruiken.

De rest is voor simyo.

Groet,
Friesian
Ja, zowel op telefoon als via Mijn Simyo internet mogelijkheid uitgezet. Enkel via wifi nog mogelijk.


Hallo Rene Menke.

Erg vervelend om mee te moeten maken.....
Heb je bij Mijn simyo, instellingen en simkaart, internet uit gezet?
Dan speel je op safe.

En om helemaal alles goed te doen. (op de telefoon)
Zou ik bij instellingen, mobiele netwerken.
Mobiele gegevens uit zetten.
Persoonlijk zou ik indien mogelijk wifi gebruiken.

De rest is voor simyo.

Groet,
Friesian
Badge +8
Hoi René Menke,

Welkom op het forum :)
Wat ontzettend vervelend dat jullie daar zo van zijn geschrokken. Bij Simyo Prepaid staat op alle aansluitingen de optie om internet te gebruiken standaard aan. Wij proberen daar goed voor te waarschuwen, al bij het bestellen wordt dat genoemd. Daarna nog eens in de welkomstmail, en ook in de brief bij de simkaart. Erg jammer dat jullie dat over het hoofd hebben gezien. Ik wil je daarom vragen of je een suggestie hebt waar je dat graag vermeld had willen zien. We willen situaties als deze namelijk graag voorkomen. In combinatie met het feit dat je bij Simyo Prepaid altijd je laatste gesprek of internetsessie af mag maken, kan dat namelijk zorgen voor een flink bedrag in de min, zoals jullie is overkomen.
We snappen dat dit niet de bedoeling is geweest en daarom zullen we het tegoed wat je in de min bent komen te staan (€51,75) eenmalig vergoeden. Let wel op dat bij Simyo Prepaid je nog steeds onder €0 kunt komen. Met de optie Internet op je mobiel uit, zal dat in ieder geval niet meer zo uit de hand lopen. Ik zie dat je die nu gevonden hebt :)
Ik zie ook dat je inmiddels hebt opgewaardeerd, dus ik wil je vragen of ik het tegoed dat je in de min was gekomen als beltegoed wilt, of dat ik dit terug laat storten op je rekening. Ik kan me namelijk voorstellen dat je anders wel heel veel beltegoed hebt.
Een terugbetaling, dat duurt wel wat langer voor die is verwerkt, meestal zo'n 3 à 4 weken.
Ik hoop dat dat de schrik wat wegneemt, en jullie start bij Simyo weer wat leuker maakt. :)

Laat je me even weten hoe je de vergoeding wilt ontvangen?

Groetjes,
Charlene
Dag Charlene,

Nou dat vind ik nog eens een prettige verrassing. Ik ben erg blij met deze geste. Zit meteen weer beter in het humeur. De plaats waar je wat mij betreft melding zou moeten maken van van het automatisch aan staan van internet, zou ik verwachten in de brief waarbij het simkaartje toegestuurd wordt. Op een andere plek zou ik niet snel vanuit mezelf zoeken. Zet het te vergoeden saldo maar bij het bestaande beltegoed, dan heeft mijn dochtertje een extra verjaardagscadeautje gehad.

Bedankt voor je reactie en jouw bemiddeling.

René Menke


 
Hoi René Menke,

Welkom op het forum :)
Wat ontzettend vervelend dat jullie daar zo van zijn geschrokken. Bij Simyo Prepaid staat op alle aansluitingen de optie om internet te gebruiken standaard aan. Wij proberen daar goed voor te waarschuwen, al bij het bestellen wordt dat genoemd. Daarna nog eens in de welkomstmail, en ook in de brief bij de simkaart. Erg jammer dat jullie dat over het hoofd hebben gezien. Ik wil je daarom vragen of je een suggestie hebt waar je dat graag vermeld had willen zien. We willen situaties als deze namelijk graag voorkomen. In combinatie met het feit dat je bij Simyo Prepaid altijd je laatste gesprek of internetsessie af mag maken, kan dat namelijk zorgen voor een flink bedrag in de min, zoals jullie is overkomen.
We snappen dat dit niet de bedoeling is geweest en daarom zullen we het tegoed wat je in de min bent komen te staan (€51,75) eenmalig vergoeden. Let wel op dat bij Simyo Prepaid je nog steeds onder €0 kunt komen. Met de optie Internet op je mobiel uit, zal dat in ieder geval niet meer zo uit de hand lopen. Ik zie dat je die nu gevonden hebt :)
Ik zie ook dat je inmiddels hebt opgewaardeerd, dus ik wil je vragen of ik het tegoed dat je in de min was gekomen als beltegoed wilt, of dat ik dit terug laat storten op je rekening. Ik kan me namelijk voorstellen dat je anders wel heel veel beltegoed hebt.
Een terugbetaling, dat duurt wel wat langer voor die is verwerkt, meestal zo'n 3 à 4 weken.
Ik hoop dat dat de schrik wat wegneemt, en jullie start bij Simyo weer wat leuker maakt. :)

Laat je me even weten hoe je de vergoeding wilt ontvangen?

Groetjes,
Charlene
Reputatie 5
Badge +11
Hi René Menke,

Ik heb de €51,75 bij het beltegoed opgeteld. Ik hoop dat je een fijne verjaardag met je dochter hebt (gehad?) 🙂
Beste Simyo,
Ik heb zelf een Simyo-abonnement met vaste maandelijkse kosten. Net mob voor zoontje van 8 gekocht en voor de veiligheid wil ik hiervoor een prepaid-kaartje die we/hij gewoon regelmatig kan opwaarderen.
Ik las op de Simyo-website dat voor de prepaid van Simyo een negatief bedrag mogelijk is van 'enkele euro's' maar dat het voor internet 'meer kan zijn'.
Dat klinkt wat vaag en bij het kijken op het forum via mijn eigen account blijkt dit te kloppen: kinderen hebben soms hoge kosten en ook Simyo geeft aan dat er flinke kosten kunnen ontstaan en het dan blijkbaar regelmatig (eenmalig) compenseren.
Ik wil graag Simyo-abonnement maar durf dit na het lezen van het forum niet zo goed meer aan.

Simyo, zijn er verbeteringen op dit gebied behalve het uitzetten van internetoptie op de telefoon?
@EdHeeftEenVraagVandaag

Bij Prepaid van Simyo kun je inderdaad een negatief saldo hebben. Dit om een lopende sessie af te kunnen maken. Maar dat negatieve saldo is max 5 euro. Alles wat meer is zal Simyo compenseren omdat het dan een fout van hun kant betreft. Er is geen onderscheid tussen bellen en internet. De bundels zijn er om voor een x bedrag tegen een gereduceerd bedrag te kunnen internetten. Zonder bundel betaal je het pay as you go tarief. Zonder Beltegoed is je aansluiting uitgaand geblokkeerd.

Meer info hier en hier.

Bij een Sim only abonnement heb je enkel een bescherming in de vorm van een 80 en 100% berichten over het gebruik van je internetbundel. Die berichten zijn relatime, het bijwerken van de MijnSimyo pagina / app niet. Er is dus geen plafond.

Meer info lees je hier.

Voor je zoontje zou ik dan toch prepaid adviseren. Je kunt zijn verbuik monitoren met de app ondanks dat het bijwerken met een vertraging van enkele uren is.
Als toevoeging. Controleer altijd of slimme netwerkwissel / wifi assistent uitstaat.

De discussie over een betere bescherming van Simyo bestaat al langer. Persoonlijk zou ik ook voor je zoontje kiezen voor prepaid. Bij sim only, wat in mijn ogen te vroeg is op die leeftijd, zou ik kiezen voor een provider die meer bescherming biedt, plafond of verlaging van snelheid.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi @EdHeeftEenVraagVandaag,

Leuk dat je ook voor je zoon zit te denken aan een Simyo nummer! Ik kan me voorstellen dat je hier wat vragen over hebt.

Ray en Friesian hebben al een hoop uitgelegd. Ik ben ook van mening dat een prepaid verstandiger is dan een Sim Only abonnement. Natuurlijk is de veiligste manier dan om gewoon de optie internet uit te schakelen. Hij kan dan alleen internetten op plekken met wifi.

Mocht je toch graag willen dat er er geïnternet kan worden, dan kun je het best een internetbundel aanschaffen. Wij waarschuwen in dat geval wanneer 50% en 100% van de bundel is verbruikt. Je kunt dan internet bij kopen, internet uitschakelen of blijven internetten voor €0.15 per MB. Dat laatste is natuurlijk aan te raden omdat zijn beltegoed dan erg snel verdwenen is.

Bij zo'n beetje alle toestellen (iPhone's helaas niet) is tegenwoordig een datalimiet in te stellen in het toestel zelf. Je internet stopt dan automatisch wanneer je bundel op is. Hoe dit werkt + andere tips kun je vinden in deze blog.

Hopelijk heb je hier wat aan! Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag!

Groetjes,

Kevin

Reageer