.

Beantwoord

Negatief beltegoed. Hoe kan dit?


Badge
Hallo,

Ik heb voor mijn dochter een Simyo prepaid kaart. De internet bundel was op en deze heb ik binnen enkele uren weer afgelsoten. Nu is haar bel tegoed van + 10 euro naar meer dan 100 euro negatief gegaan.
Hoe kan dit nu. Ik neem toch niet voor niks prepaid om te zorgen dan er niet teveel gebruikt kan worden? Het lijkt dat wifi een storing had waardoor haar telefoon Mobile data ging gebruiken.

Nou had ik het idee dat als de internet bundel op was dat dan ook de internet verbinding afgebroken werd. Of als dat niet het geval was, dat dan in ieder geval maximaal het overgebleven prepaid tegoed verbruikt zou worden (PREpaid namelijk), maar nee: meer dan 100 euro in de min!!

Het is schandalig dat dit kan! Daar neem ik toch geen PREpaid voor.

Tot vandaag was ik tevreden over Simyo maar na vanmiddag zeker niet meer! Wat een rotmanier manier van geld verdienen!
Hopelijk komt hier een fatsoenlijke reactie op. Dit heb ik nog niet meegemaakt met jullie en we hebben hier 3 nummers lopen.

Mvg,

Marcel
icon

Beste antwoord door wimj12 8 July 2017, 18:51

Bekijk originele reactie

15 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey Marcel,

ja niet slim, is alles wat ik kan zeggen. In de voorwaarden van Simyo prepaid die je als het goed is hebt gelezen...
Hierin staat dat je door kan gaan en je dingen die je doet kunt afmaken, zoals bellen sms'en of internetten zodat je niet afgesloten wordt op een belangrijk moment.
Als je dit niet hebt gelezen is het gewoonweg dom en daarnaast zou ik aanraden alleen internet aan te zetten als je ook daadwerkelijk de data nodig hebt in plaats van altijd aan.

En ja ik weet en snap dat je een beetje boos bent, echter is zoals ik al zei dit aangekondigd en als je de voorwaarden wel had gelezen had je dit voorkomen.
Dus doe niet alsof het Simyo haar fout is want dat is het niet.

LINK:https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-heb-een-prepaid-simkaart-met-een-negatief-245
Ik citeer:
"Bij Simyo kun je altijd je gesprek en internetsessie afmaken, zelfs wanneer je beltegoed tijdens het gesprek of internetsessie op raakt. Je wordt dus niet direct afgesloten waardoor het mogelijk is dat je tijdelijk een negatief saldo hebt.

Waardeer je beltegoed zo snel mogelijk op zodat je weer kunt bellen, sms'en en internetten op je mobiel. Je kunt je beltegoed opwaarderen via Mijn Simyo.

Een datamonitor of MB meter geeft nog meer inzicht in je dataverbruik. Het daadwerkelijke verbruik zie je op Mijn Simyo of de Simyo app. Lees deze blog voor meer informatie over het besparen van je databundel."


Groet Paul.
Badge
Hallo Paul,

Dit ben ik niet met je eens. Heeft niets me slimheid je maken maar met interpretaties. Ik heb dit gelezen en een sessie voor mij afmaken interpreteer ik als even iets afronden. Dus paar euro negatief. Kan ik mee leven. Het ging hier meer om 115 euro. Een hele andere orde en in een paar uur tijd. Prepaid neem je om er voor te zorgen dat je kinderen (die soms niet handig zijn. En zeker niet met een verbruikers meter) niet te veel kosten maken en dit binnen de perken blijven. Gelukkig heeft simyo hier netjes mee omgegaan! Echter zou ik de keuze willen hebben om onder nul te blokkeren en alleen noodnummers. Dit is voor mij een reden om alle vier de nummers op te zeggen en naar iemand te gaan die wel dit bied. Het blijft techniek en mensen en er kan altijd wat mis gaan.
Reputatie 7
Badge +7
Ik ben het met Flore eens dat 100 euro in de min niet is wat je verwacht onder "het afmaken van een sessie". Maar daar heb je natuurlijk ook niets aan. Of, en in welke mate Simyo hier een coulance regeling gaat toepassen weet ik niet.

Voor kinderen is prepaid van Simyo eigenlijk niet geschikt. Er zijn andere providers die abonnementen c.q. prepaid aanbieden die blokkeren (en dan soms nog drie nummers oid die je toch nog kan bellen). Simyo is een goede provider, maar voor kinderen zou ik het niet aanraden.
Reputatie 7
Badge +9
115 euro is ongeveer 800 MB, dit kan heel snel opgaan met 3G of 4G internet, 4G met 50 Mbs is 6 MBs kan deze hoeveelheid in 2,5 minuten verbruiken. Videotoepassingen 'vreten' data.
100 euro is een groot bedrag voor vrijwel iedereen, ik zal de laatste zijn om dit te ontkennen, maar 2,5 minuten sessie is echt niet lang.
U schrijft een paar uur tijd, dan lijkt het er op dat de verbinding een stuk langzamer was, maar niet onderbroken werd.
Een moderator zal dit bekijken en beoordelen.
Ik hoop voor u dat er een passende regeling wordt getroffen.
Reputatie 7
Badge +7
Het gaat om prepaid, dus zeker geen 4g.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi wimj12,

Ook met 3G gaat het snel hoor, niet zo snel, maar ik had voordat ik 4G had mijn bundel van toen 500 MB in zeer korte tijd op omdat ik per ongeluk mijn bewakingscamera's actief had op mijn mobiel. Gelukkig had ik een databegrenzer op mijn telefoon, dus ik had minder dan 1 MB overschrijding.
Badge
Ik ben het met Flore eens dat 100 euro in de min niet is wat je verwacht onder "het afmaken van een sessie". Maar daar heb je natuurlijk ook niets aan. Of, en in welke mate Simyo hier een coulance regeling gaat toepassen weet ik niet.

Voor kinderen is prepaid van Simyo eigenlijk niet geschikt. Er zijn andere providers die abonnementen c.q. prepaid aanbieden die blokkeren (en dan soms nog drie nummers oid die je toch nog kan bellen). Simyo is een goede provider, maar voor kinderen zou ik het niet aanraden.


Inderdaad. Helemaal mee eens. Ze hebben het netjes opgelost. Dus dat vind ik tof. Maar zoiets kan zomaar weer gebeuren. We gaan dus met onze vier nummers op zoek naar wat anders. Jammer op zich, want ik ben erg tevreden.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Flore,

Welkom op het Forum!

Ik vind het ontzettend vervelend dat je dochter binnen een korte tijd zoveel internet heeft verbruikt in de min. Bij onze Prepaid aansluitingen is het mogelijk om een laatste datasessie af te maken, waardoor het verbruik in de min terecht kan komen. Ik kan mij heel goed voorstellen dat je hier niet op zit te wachten, maar wij proberen klanten met een tegoed in de min tegemoet te komen door dit bedrag aan te vullen.

Jammer dat je er toch over na zit te denken om over te stappen. :(

@ Paul H, Wimj12 en Franswon, bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Asma
Badge
Hoi Flore,

Welkom op het Forum!

Ik vind het ontzettend vervelend dat je dochter binnen een korte tijd zoveel internet heeft verbruikt in de min. Bij onze Prepaid aansluitingen is het mogelijk om een laatste datasessie af te maken, waardoor het verbruik in de min terecht kan komen. Ik kan mij heel goed voorstellen dat je hier niet op zit te wachten, maar wij proberen klanten met een tegoed in de min tegemoet te komen door dit bedrag aan te vullen.

Jammer dat je er toch over na zit te denken om over te stappen. :(


Beste Asma,

Helaas werkt het toestel nog steeds niet. Het beltegoed is voldoende en ze heeft ook weer een internet bundle. Maar ze kan niet bellen of internetten. Als ze wilt bellen dan wordt er verteld dat ze om adminastrieve redenen niet kan bellen.

Liever gaan wij ook niet weg. Maar we hebben niet echt een keus. Nu waren jullie tolerant maar ik weet niet of dit zo blijft. Ik zou graag zien dan Simyo een optie had die je aan kon zetten dat als het beltegoed op is alles wordt verbroken en alleen noodnummers kan bellen.

Helaas is dat niet het geval en ziet het er ook niet uit dat dit in de nabije toekomst zal gebeuren. Vandaar onze beslissing om wat anders te zoeken.
Reputatie 7
Badge +9
Zucht...

Waarom is die ruim 3 jaar later nog steeds een probleem? Het ACM heeft al eens een kennelijk niet-corrigerende tik gegeven. Is er in die 3 jaar nog iets gedaan om van dit probleem af te komen?

Prepaid is een beetje een probleemkindje aan het worden!
- Negatief beltegoed
- Opwaarderen gaat soms fout (betalen, maar geen beltegoed)
- Dubbele databundels (Één keer willen bestellen, maar 2 keer betalen en krijgen)

Simyo, show the prepaid systemen some love!
Badge +7
Hoi flore,

Wat jammer dat ze nog steeds niet kon bellen en internetten. Haar simkaart stond inderdaad (ook na het opwaarderen) nog steeds geblokkeerd. Sorry hiervoor!

Je hebt inmiddels contact hierover gehad met onze telefonische klantenservice. Zijn hebben de blokkade eraf gehaald. Als het goed is, werkt alles nu weer. Klopt dat?

Je kunt trouwens ook nog overwegen om automatisch opwaarderen aan te zetten. Als dit aan staat, wordt je beltegoed automatisch opgewaardeerd zodra deze onder de € 2,00 komt.

@Groentjuh, Helaas gaat er inderdaad de laatste tijd het een en ander mis bij Prepaid. Hopelijk worden deze problemen snel opgelost.

Als hier nog vragen over zijn, dan hoor ik dat graag.

Groetjes,
Samantha
Badge
Hoi flore,

Wat jammer dat ze nog steeds niet kon bellen en internetten. Haar simkaart stond inderdaad (ook na het opwaarderen) nog steeds geblokkeerd. Sorry hiervoor!

Je hebt inmiddels contact hierover gehad met onze telefonische klantenservice. Zijn hebben de blokkade eraf gehaald. Als het goed is, werkt alles nu weer. Klopt dat?

Je kunt trouwens ook nog overwegen om automatisch opwaarderen aan te zetten. Als dit aan staat, wordt je beltegoed automatisch opgewaardeerd zodra deze onder de € 2,00 komt.

@Groentjuh, Helaas gaat er inderdaad de laatste tijd het een en ander mis bij Prepaid. Hopelijk worden deze problemen snel opgelost.

Als hier nog vragen over zijn, dan hoor ik dat graag.

Groetjes,
Samantha


Beste Samantha,

in het persbericht van AMC in 2014 staat:
"Simyo belooft beterschap: klanten kunnen nu nog maximaal vijf euro rood staan met hun prepaidsimkaart. Bovendien gaat Simyo klanten duidelijker voorlichten over de mogelijkheid om rood te staan, wat de marktwaakhond graag zag."

kennelijk is dit naar 3 jaar tijd nog steeds niet gelukt. Wij hebben besloten om nu op te stappen. Aangezien hier geen verandering in komt.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Flore,

Wat jammer dat je dat zo ziet 😞 Dat is ook de bedoeling hoor, dat je niet meer dan € 5,- negatief kunt staan. Dat is waarom we je dan tegemoet komen 🙂 Verder zijn we heel duidelijk over dat je negatief kunt staan. Dit wordt zelfs vermeld op de pagina waar je een Prepaid simkaart bestelt.

Op wat voor manieren zou jij dit verbeteren?

Groetjes,
Jihane
Badge
Hi Flore,

Wat jammer dat je dat zo ziet 😞 Dat is ook de bedoeling hoor, dat je niet meer dan € 5,- negatief kunt staan. Dat is waarom we je dan tegemoet komen 🙂 Verder zijn we heel duidelijk over dat je negatief kunt staan. Dit wordt zelfs vermeld op de pagina waar je een Prepaid simkaart bestelt.

Op wat voor manieren zou jij dit verbeteren?


Er staat dat je een negatief beltegoed kan krijgen, niet hoeveel. Het kon in mijn geval zo honderden euro's zijn en daar is niemand mee gebaat. Dus ik vind dat je dit zelf moet kunnen instellen. Voor mij is nul euro de grens en kunnen ze niks meer behalve 112 bellen. Andere optie zou kunnen zijn drie andere nummers kunnen bellen (instelbaar) waarvoor je gewoon betaald. Dan kunnen de kids jou bellen en zeggen dat ze niet meer kunnen internetten etc.
Automatisch op waarderen is geen optie want als het mis gaat dan gaat het ook goed mis en was er bij mij een dikke honderd euro afgeschreven.

Nu vind ik het er vaag allemaal en ben je afhankelijk van de goodwill van Simyo. Want als jullie zeggen dan jullie tot 5 euro vergoeden kan je ook kwaad denken en zeggen ok. Dan kan ik lekker door internetten want ik betaal max 5 euro. Dus dit is voor niemand handig.

Als dit op zeer korte termijn zou veranderen dan zou ik blijven maar anders gaan we na de vakantie naar een andere aanbieder.

Eerlijk gezegt snap ik ook niet waarom dit niet veel eerder aangepast is. Dit is voor niemand handig.

Mvg,

Flore
Reputatie 5
Badge +9
Hoi flore,

Mooi dat je je licht laat schijnen over het beltegoed in de min. Je mening is natuurlijk altijd welkom!

Helaas zal dit niet op korte termijn veranderen, al hoop ik natuurlijk dat jullie na de vakantie nog steeds Simyanen zijn!

Heb je verder nog vragen?

Groetjes,
Caspar

Reageer