Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Negatief beltegoed. Hoe kan dit?


Badge
  • Startend Simyaan
  • 8 reacties
Hallo,

Ik heb voor mijn dochter een Simyo prepaid kaart. De internet bundel was op en deze heb ik binnen enkele uren weer afgelsoten. Nu is haar bel tegoed van + 10 euro naar meer dan 100 euro negatief gegaan.
Hoe kan dit nu. Ik neem toch niet voor niks prepaid om te zorgen dan er niet teveel gebruikt kan worden? Het lijkt dat wifi een storing had waardoor haar telefoon Mobile data ging gebruiken.

Nou had ik het idee dat als de internet bundel op was dat dan ook de internet verbinding afgebroken werd. Of als dat niet het geval was, dat dan in ieder geval maximaal het overgebleven prepaid tegoed verbruikt zou worden (PREpaid namelijk), maar nee: meer dan 100 euro in de min!!

Het is schandalig dat dit kan! Daar neem ik toch geen PREpaid voor.

Tot vandaag was ik tevreden over Simyo maar na vanmiddag zeker niet meer! Wat een rotmanier manier van geld verdienen!
Hopelijk komt hier een fatsoenlijke reactie op. Dit heb ik nog niet meegemaakt met jullie en we hebben hier 3 nummers lopen.

Mvg,

Marcel
icon

Beste antwoord door wimj12 8 juli 2017, 18:51

Ik ben het met Flore eens dat 100 euro in de min niet is wat je verwacht onder "het afmaken van een sessie". Maar daar heb je natuurlijk ook niets aan. Of, en in welke mate Simyo hier een coulance regeling gaat toepassen weet ik niet.



Voor kinderen is prepaid van Simyo eigenlijk niet geschikt. Er zijn andere providers die abonnementen c.q. prepaid aanbieden die blokkeren (en dan soms nog drie nummers oid die je toch nog kan bellen). Simyo is een goede provider, maar voor kinderen zou ik het niet aanraden.
Bekijk originele reactie

15 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey Marcel,

ja niet slim, is alles wat ik kan zeggen. In de voorwaarden van Simyo prepaid die je als het goed is hebt gelezen...
Hierin staat dat je door kan gaan en je dingen die je doet kunt afmaken, zoals bellen sms'en of internetten zodat je niet afgesloten wordt op een belangrijk moment.
Als je dit niet hebt gelezen is het gewoonweg dom en daarnaast zou ik aanraden alleen internet aan te zetten als je ook daadwerkelijk de data nodig hebt in plaats van altijd aan.

En ja ik weet en snap dat je een beetje boos bent, echter is zoals ik al zei dit aangekondigd en als je de voorwaarden wel had gelezen had je dit voorkomen.
Dus doe niet alsof het Simyo haar fout is want dat is het niet.

LINK:https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-heb-een-prepaid-simkaart-met-een-negatief-245
Ik citeer:
"Bij Simyo kun je altijd je gesprek en internetsessie afmaken, zelfs wanneer je beltegoed tijdens het gesprek of internetsessie op raakt. Je wordt dus niet direct afgesloten waardoor het mogelijk is dat je tijdelijk een negatief saldo hebt.

Waardeer je beltegoed zo snel mogelijk op zodat je weer kunt bellen, sms'en en internetten op je mobiel. Je kunt je beltegoed opwaarderen via Mijn Simyo.

Een datamonitor of MB meter geeft nog meer inzicht in je dataverbruik. Het daadwerkelijke verbruik zie je op Mijn Simyo of de Simyo app. Lees deze blog voor meer informatie over het besparen van je databundel."


Groet Paul.
Badge
Hallo Paul,

Dit ben ik niet met je eens. Heeft niets me slimheid je maken maar met interpretaties. Ik heb dit gelezen en een sessie voor mij afmaken interpreteer ik als even iets afronden. Dus paar euro negatief. Kan ik mee leven. Het ging hier meer om 115 euro. Een hele andere orde en in een paar uur tijd. Prepaid neem je om er voor te zorgen dat je kinderen (die soms niet handig zijn. En zeker niet met een verbruikers meter) niet te veel kosten maken en dit binnen de perken blijven. Gelukkig heeft simyo hier netjes mee omgegaan! Echter zou ik de keuze willen hebben om onder nul te blokkeren en alleen noodnummers. Dit is voor mij een reden om alle vier de nummers op te zeggen en naar iemand te gaan die wel dit bied. Het blijft techniek en mensen en er kan altijd wat mis gaan.
Reputatie 4
Badge +7
Ik ben het met Flore eens dat 100 euro in de min niet is wat je verwacht onder "het afmaken van een sessie". Maar daar heb je natuurlijk ook niets aan. Of, en in welke mate Simyo hier een coulance regeling gaat toepassen weet ik niet.

Voor kinderen is prepaid van Simyo eigenlijk niet geschikt. Er zijn andere providers die abonnementen c.q. prepaid aanbieden die blokkeren (en dan soms nog drie nummers oid die je toch nog kan bellen). Simyo is een goede provider, maar voor kinderen zou ik het niet aanraden.
Reputatie 7
Badge +9
115 euro is ongeveer 800 MB, dit kan heel snel opgaan met 3G of 4G internet, 4G met 50 Mbs is 6 MBs kan deze hoeveelheid in 2,5 minuten verbruiken. Videotoepassingen 'vreten' data.
100 euro is een groot bedrag voor vrijwel iedereen, ik zal de laatste zijn om dit te ontkennen, maar 2,5 minuten sessie is echt niet lang.
U schrijft een paar uur tijd, dan lijkt het er op dat de verbinding een stuk langzamer was, maar niet onderbroken werd.
Een moderator zal dit bekijken en beoordelen.
Ik hoop voor u dat er een passende regeling wordt getroffen.
Reputatie 4
Badge +7
Het gaat om prepaid, dus zeker geen 4g.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi wimj12,

Ook met 3G gaat het snel hoor, niet zo snel, maar ik had voordat ik 4G had mijn bundel van toen 500 MB in zeer korte tijd op omdat ik per ongeluk mijn bewakingscamera's actief had op mijn mobiel. Gelukkig had ik een databegrenzer op mijn telefoon, dus ik had minder dan 1 MB overschrijding.
Badge
Ik ben het met Flore eens dat 100 euro in de min niet is wat je verwacht onder "het afmaken van een sessie". Maar daar heb je natuurlijk ook niets aan. Of, en in welke mate Simyo hier een coulance regeling gaat toepassen weet ik niet.

Voor kinderen is prepaid van Simyo eigenlijk niet geschikt. Er zijn andere providers die abonnementen c.q. prepaid aanbieden die blokkeren (en dan soms nog drie nummers oid die je toch nog kan bellen). Simyo is een goede provider, maar voor kinderen zou ik het niet aanraden.


Inderdaad. Helemaal mee eens. Ze hebben het netjes opgelost. Dus dat vind ik tof. Maar zoiets kan zomaar weer gebeuren. We gaan dus met onze vier nummers op zoek naar wat anders. Jammer op zich, want ik ben erg tevreden.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Flore,

Welkom op het Forum!

Ik vind het ontzettend vervelend dat je dochter binnen een korte tijd zoveel internet heeft verbruikt in de min. Bij onze Prepaid aansluitingen is het mogelijk om een laatste datasessie af te maken, waardoor het verbruik in de min terecht kan komen. Ik kan mij heel goed voorstellen dat je hier niet op zit te wachten, maar wij proberen klanten met een tegoed in de min tegemoet te komen door dit bedrag aan te vullen.

Jammer dat je er toch over na zit te denken om over te stappen. :(

@ Paul H, Wimj12 en Franswon, bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Asma
Badge
Hoi Flore,

Welkom op het Forum!

Ik vind het ontzettend vervelend dat je dochter binnen een korte tijd zoveel internet heeft verbruikt in de min. Bij onze Prepaid aansluitingen is het mogelijk om een laatste datasessie af te maken, waardoor het verbruik in de min terecht kan komen. Ik kan mij heel goed voorstellen dat je hier niet op zit te wachten, maar wij proberen klanten met een tegoed in de min tegemoet te komen door dit bedrag aan te vullen.

Jammer dat je er toch over na zit te denken om over te stappen. :(


Beste Asma,

Helaas werkt het toestel nog steeds niet. Het beltegoed is voldoende en ze heeft ook weer een internet bundle. Maar ze kan niet bellen of internetten. Als ze wilt bellen dan wordt er verteld dat ze om adminastrieve redenen niet kan bellen.

Liever gaan wij ook niet weg. Maar we hebben niet echt een keus. Nu waren jullie tolerant maar ik weet niet of dit zo blijft. Ik zou graag zien dan Simyo een optie had die je aan kon zetten dat als het beltegoed op is alles wordt verbroken en alleen noodnummers kan bellen.

Helaas is dat niet het geval en ziet het er ook niet uit dat dit in de nabije toekomst zal gebeuren. Vandaar onze beslissing om wat anders te zoeken.
Reputatie 7
Badge +9
Zucht...

Waarom is die ruim 3 jaar later nog steeds een probleem? Het ACM heeft al eens een kennelijk niet-corrigerende tik gegeven. Is er in die 3 jaar nog iets gedaan om van dit probleem af te komen?

Prepaid is een beetje een probleemkindje aan het worden!
- Negatief beltegoed
- Opwaarderen gaat soms fout (betalen, maar geen beltegoed)
- Dubbele databundels (Één keer willen bestellen, maar 2 keer betalen en krijgen)

Simyo, show the prepaid systemen some love!
Badge +7
Hoi flore,

Wat jammer dat ze nog steeds niet kon bellen en internetten. Haar simkaart stond inderdaad (ook na het opwaarderen) nog steeds geblokkeerd. Sorry hiervoor!

Je hebt inmiddels contact hierover gehad met onze telefonische klantenservice. Zijn hebben de blokkade eraf gehaald. Als het goed is, werkt alles nu weer. Klopt dat?

Je kunt trouwens ook nog overwegen om automatisch opwaarderen aan te zetten. Als dit aan staat, wordt je beltegoed automatisch opgewaardeerd zodra deze onder de € 2,00 komt.

@Groentjuh, Helaas gaat er inderdaad de laatste tijd het een en ander mis bij Prepaid. Hopelijk worden deze problemen snel opgelost.

Als hier nog vragen over zijn, dan hoor ik dat graag.

Groetjes,
Samantha
Badge
Hoi flore,

Wat jammer dat ze nog steeds niet kon bellen en internetten. Haar simkaart stond inderdaad (ook na het opwaarderen) nog steeds geblokkeerd. Sorry hiervoor!

Je hebt inmiddels contact hierover gehad met onze telefonische klantenservice. Zijn hebben de blokkade eraf gehaald. Als het goed is, werkt alles nu weer. Klopt dat?

Je kunt trouwens ook nog overwegen om automatisch opwaarderen aan te zetten. Als dit aan staat, wordt je beltegoed automatisch opgewaardeerd zodra deze onder de € 2,00 komt.

@Groentjuh, Helaas gaat er inderdaad de laatste tijd het een en ander mis bij Prepaid. Hopelijk worden deze problemen snel opgelost.

Als hier nog vragen over zijn, dan hoor ik dat graag.

Groetjes,
Samantha


Beste Samantha,

in het persbericht van AMC in 2014 staat:
"Simyo belooft beterschap: klanten kunnen nu nog maximaal vijf euro rood staan met hun prepaidsimkaart. Bovendien gaat Simyo klanten duidelijker voorlichten over de mogelijkheid om rood te staan, wat de marktwaakhond graag zag."

kennelijk is dit naar 3 jaar tijd nog steeds niet gelukt. Wij hebben besloten om nu op te stappen. Aangezien hier geen verandering in komt.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Flore,

Wat jammer dat je dat zo ziet 😞 Dat is ook de bedoeling hoor, dat je niet meer dan € 5,- negatief kunt staan. Dat is waarom we je dan tegemoet komen 🙂 Verder zijn we heel duidelijk over dat je negatief kunt staan. Dit wordt zelfs vermeld op de pagina waar je een Prepaid simkaart bestelt.

Op wat voor manieren zou jij dit verbeteren?

Groetjes,
Jihane
Badge
Hi Flore,

Wat jammer dat je dat zo ziet 😞 Dat is ook de bedoeling hoor, dat je niet meer dan € 5,- negatief kunt staan. Dat is waarom we je dan tegemoet komen 🙂 Verder zijn we heel duidelijk over dat je negatief kunt staan. Dit wordt zelfs vermeld op de pagina waar je een Prepaid simkaart bestelt.

Op wat voor manieren zou jij dit verbeteren?


Er staat dat je een negatief beltegoed kan krijgen, niet hoeveel. Het kon in mijn geval zo honderden euro's zijn en daar is niemand mee gebaat. Dus ik vind dat je dit zelf moet kunnen instellen. Voor mij is nul euro de grens en kunnen ze niks meer behalve 112 bellen. Andere optie zou kunnen zijn drie andere nummers kunnen bellen (instelbaar) waarvoor je gewoon betaald. Dan kunnen de kids jou bellen en zeggen dat ze niet meer kunnen internetten etc.
Automatisch op waarderen is geen optie want als het mis gaat dan gaat het ook goed mis en was er bij mij een dikke honderd euro afgeschreven.

Nu vind ik het er vaag allemaal en ben je afhankelijk van de goodwill van Simyo. Want als jullie zeggen dan jullie tot 5 euro vergoeden kan je ook kwaad denken en zeggen ok. Dan kan ik lekker door internetten want ik betaal max 5 euro. Dus dit is voor niemand handig.

Als dit op zeer korte termijn zou veranderen dan zou ik blijven maar anders gaan we na de vakantie naar een andere aanbieder.

Eerlijk gezegt snap ik ook niet waarom dit niet veel eerder aangepast is. Dit is voor niemand handig.

Mvg,

Flore
Reputatie 5
Badge +9
Hoi flore,

Mooi dat je je licht laat schijnen over het beltegoed in de min. Je mening is natuurlijk altijd welkom!

Helaas zal dit niet op korte termijn veranderen, al hoop ik natuurlijk dat jullie na de vakantie nog steeds Simyanen zijn!

Heb je verder nog vragen?

Groetjes,
Caspar

Reageer