.

Beantwoord

Negatief beltegoed en 2 zijdige blokkade

  • 13 January 2013
  • 4 reacties
  • 1313 Bekeken

Badge
Ik kreeg netjes een waarschuwing van Simyo dat mijn beltegoed laag was. Ik zie op Mijn Simyo.nl dat ik een negatief tegoed heb van € 2,63. Dus ik wil opwaarderen, maar het blijkt dat mijn inkomend verkeer ook geblokkeerd is, zodat ik geen banktransacties kan doen (tan-codes ontvangen). Ik dacht dat er pas bij € 5,-- negatief beltegoed een 2 zijdige blokkade ingaat, zoals ik ergens op dit forum heb gelezen. Hoe kan het dan dat dit bij mij al bij zo'n laag negatief bedrag ingaat? Zo kan ik dus ook niet meer opwaarderen. Stuurt Simyo me nu een factuur zodat ik mijn schuld kan voldoen en dan meteen maar met een bevestiging tot de mogelijkheid tot beëindiging van klant zijn?
Aanvulling: Ik probeer het met een eenmalige machtiging, maar ik zie dat zoiets nog wel enkele dagen kan duren voordat het opwaardeerbedrag door Simyo wordt ontvangen. Iemand ervaring met opwaarderen via een CREDITCARD? Hoelang zoiets duurt voordat je opwaardeerbedrag staat bijgeschreven?
icon

Beste antwoord door Alex 14 January 2013, 12:49

Bekijk originele reactie

4 reacties

Badge
Wat betreft de vraag over opwaarderen met een creditcard, dat ben ik inmiddels te weten gekomen. Voor andere geïnteresseerden: Dit gaat ongeveer net zo snel als door middel van een Ideal betaling.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Badman,

Wanneer je beltegoed inderdaad lager is dan -5 euro dan zal de aansluiting tweezijdig worden geblokkeerd. In ons systeem zie ik dat de simkaart op 13/1/13 op een éénzijdige blokkade was gezet. Kan het zijn dat de simkaart al eerder geblokkeerd was? Dit zou namelijk te maken kunnen hebben met de vervangende simkaart.

Groetjes,

Alex
Badge
Alex, het zou best kunnen dat mijn simkaart al eerder geblokkeerd was. Want ik heb idd een vervangende simkaart aangevraagd. Alleen weet ik niets van die blokkade want daar heb ik niets over gehoord. En als dat dan gebruikelijk is dat bij een vervangende simkaart een blokkade wordt ingesteld dan lijkt het me niet meer dan logisch dat deze blokkade direct door Simyo wordt opgeheven zodra de nieuwe simkaart in gebruik wordt genomen. Voor duidelijke communicatie en technische handelingen verdient Simyo beslist niet de schoonheidsprijs en dan druk ik me heel mild uit. 
Groet, Badman
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Badman,

Ik vermoed dat het te maken heeft gehad met een verkeerde menselijke handeling. Ik zie namelijk dat de vervangende simkaart handmatig is opgestuurd. Normaal gesproken kun je gewoon een ongeactiveerde vervangende simkaart bestellen en moet je deze ook zelf activeren via je persoonlijke pagina. De oude simkaart blijft dus bruikbaar tot dat je de vervangende activeert. Excuses voor het ongemak in ieder geval.

Groetjes,

Alex

Reageer