.

Beantwoord

Ik moet mijn Prepaid actief houden, maar ik heb geen netwerk in Nieuw-Zeeland. Wat nu?

  • 19 February 2017
  • 5 reacties
  • 186 Bekeken

Hi, wij verblijven in NZ voor een langere tijd. Nu moesten wij onze Simyo Sim card actief houden door een belletje te plegen. (Al 5 1/2 maand niet meer gebruikt). Heb online 'bellen in het buitenland' aan gezet. Helaas blijkt dat wij hier in NZ niet met de kaart kunnen bellen. Hebben de kaart ook in een andere telefoon gestopt, maar ook daar werkt de kaart niet. Wij willen de kaart actief houden aangezien wij in April weer terug in NL zijn.
Hebben handmatig gezocht naar netwerken en Vodafone NZ gevonden, maar kunnen daar geen verbinding mee krijgen.
Moet de kaart 'gereset' worden door jullie aangezien deze al langere tijd niet gebruikt is?
Groeten,
Ron.
icon

Beste antwoord door Samantha 20 February 2017, 15:03

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Het is mogelijk dat op jouw locatie in NZ toevallig maar 1 netwerk beschikbaar is, namelijk Vodafone, en dat dit misschien geen roaming partner is van KPN. Is er op een andere plek in NZ een ander netwerk in de lucht waar je wel gebruik van kunt maken?
Reputatie 7
Badge +9
Om een aansluiting in het buitenland gebruikt te kunnen maken, moet op Mijn Simyo de optie "Bellen in en naar het buitenland" aan staan. Deze staat geloof ik onder "Instellingen" -> "Netwerkinstellingen". Mocht deze aanstaan dan kan er technisch iets niet goed zijn gegaan. Een moderator kan dat uitzoeken.

Als alternatief kun je ook proberen:
- je beltegoed op te waarderen
- een data-bundel afschaffen via mijn Simyo
Daarvoor hoeft je simkaart niet 'actief' te zijn, maar het telt ook voor het gebruiken van je aansluiting. Het opwaarderen is daarbij het voordeligste, want het kost in wezen niets.
Badge +7
Hoi ronvsanten,

Welkom op het Simyo forum! :)

Wat heerlijk dat jullie zo lang in Nieuw-Zeeland zijn! Wel vervelend dat je daar geen verbinding met het netwerk te maken, zodat je je Prepaid actief kunt houden. Zoals Groentjuh al aangeeft, kun je je simkaart ook actief houden door je beltegoed op te waarderen of door een internetbundel aan te schaffen. Ik heb nu € 0,01 aan je beltegoed toegevoegd. Nu is je simkaart in ieder geval weer voor 6 maanden actief.

Daarnaast heb ik je simkaart een reset gegeven. Hiermee maakt hij een nieuwe verbinding met het netwerk. Kun je je telefoon ongeveer 10 minuten uitzetten? Hopelijk kan je simkaart daarna wel verbinding met een netwerk in Nieuw-Zeeland maken. Zo kun je in ieder geval gebruik maken van je Simyo simkaart als je hem nodig hebt.

Laat je weten of het is gelukt?

Groetjes,
Samantha

@Scotsman & Groentjuh, Heel erg bedankt voor jullie hulp! 🙂
Iedereen bedankt voor de hulp.
Denk dat het resetten van de simkaart uiteindelijk de oplossing was. Sinds gisteravond (gisterochtend voor Nederland) hebben we verbinding.
Samantha bedankt voor de opwaardering van het beltegoed, dat was direct een geruststelling. Nu de SIM kaart werkt, weten we zeker dat die ook in NL moet werken in April. Wat uitermate handig is als je zoonlief moet zien te bereiken op het vliegveld ;-)
Nogmaals bedankt!!
Groeten,
Ron.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Ron,

Yay, alles werkt 😃 Dat is fantastisch nieuws! Namens Samantha: heel graag gedaan!

Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?

Groetjes,
Jihane

Reageer