.

Beantwoord

Mobiel opwaarderen vervalt, niet automatisch opwaarderen

  • 11 March 2014
  • 17 reacties
  • 1940 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 3 reacties
Per 1 april gaat opwarderen veranderen toch geen grapje zeker.
Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om ‘Automatisch Opwaarderen’ aan te zetten. Dit regel je eenvoudig zelf op Mijn Simyo, onder de tab ‘Mijn instellingen & simkaart’. Zo zit je nooit zonder beltegoed.
Krijg je daar een bevesteging van via mail of moet je het zelf in de gaten houden.
icon

Beste antwoord door mart69 13 March 2014, 18:19

Bekijk originele reactie

17 reacties

Reputatie 2
Badge +6
Hoi zoe33,

Welkom op het forum :)

Het 'mobiel' opwaarderen gaat er inderdaad uit, maar het 'automatisch' opwaarderen blijft gewoon. Het gaat dus alleen om het mobiel opwaarderen met 1244. KPN haalt deze optie per 1 april uit de lucht, wij kunnen daar helaas niets aan veranderen :(

Voor klanten die automatisch opwaarderen aan hebben staan zal er dus niets veranderen :)

Is dat wat je bedoelt?
Badge
Maar krijg je ook een berichtje als je beltegoed wordt opgewaardeerd?
Reputatie 5
Badge +11
Hoi zoe33,

Je krijgt bij Simyo standaard een berichtje als je beltegoed onder de €2 is gekomen. Wanneer je 'automatisch opwaarderen' aan hebt staan wordt je beltegoed opgewaardeerd nadat het onder die €2 komt.
Je krijgt dus geen bericht dat het is opgewaardeerd, maar je weet wel wanneer het is 😉
na automatisch opwaarderen kreeg ik altijd een sms je met uw beltegoed is automatisch opgewaaardeerd met het bedrag wat ik heb aangegeven en dan staat er ook bij wat het nieuwe beltegoed is
Badge +8
Hoi Zoe33,

Volgens mij heeft Mart69 het antwoord gegeven waar je naar op zoek was, toch?
Dankjewel daarvoor Mart69, en ook welkom op het forum 🙂

Wanneer het automatisch opwaarderen plaatsvindt, krijg je dus een sms.
Dus je hebt het wel door, hoe vaak er wordt opgewaardeerd. Dat gaat dan niet ongemerkt. Dat zou ik ook niet prettig vinden.

Is je vraag nu beantwoord?

Groetjes,
Charlene
allemaal heel mooi en ook wel makkelijkl maar.....nu verlies je je telefoon of hij word gestolen
je kunt niet gelijk blokkeren , want je hebt het ding niet ........en een ander maar bellen van jouw aut. opladen
dit is mijn probleem .  Henk
Reputatie 5
Badge +11
Hoi HenkS, welkom op het Simyo forum!

Ik begrijp dat je het betreurt dat mobiel opwaarderen komt te vervallen. Dat doen wij ook :(
Het is ook niet onze beslissing geweest. We maken gebruik van het mobiel opwaarderen van KPN en zij stoppen er mee, dus wij ook...

We zijn wel druk bezig om alternatieven te verzinnen, misschien wel een prepaid app.
Ik heb mijn oom aangemeld voor simyo-prepaid.
Nu heb ik de volgende vraag: ik zou mobiel opwaarderen moeten aanzetten, zodat hij met 1244 het tegoed op kan vragen.
Nu mobiel opwaarderen komt te vervallen, hoe kan hij dan toch nog het tegoed opvragen?

Als ik nu 1244 bel om me aan te melden, wordt ik verwezen naar de website, maar op de website is de mogelijkheid voor aanmelden bij mobiel opwaarderen volgens mij per heden al komen te vervallen.......

Aanmelden met 1244 kan dus niet meer, dus kan dan opvragen prepaid-tegoed ook niet meer.

Ik weet dat het via de website kan, maar mijn oom is niet zo handig met internet....

Wie helpt? Wat komt er voor in de plaats wellicht een  *101#     o.i.d. 

Bij voorbaat dank,

Groeten
Stephan
Reputatie 5
Badge +11
Hoi stephan e 67, welkom op ons forum :)

Helaas is de enige mogelijk na 1 april om je beltegoed te checken om dat via Mijn Simyo te doen. Simyo is een 'online only' provider, dus als je voor iemand die niet erg handig is met internet een aansluiting bestelt, wordt het er niet eenvoudiger op helaas.

Er zijn wel plannen voor een prepaid app, maar ik weet niet wanneer daar meer over bekend wordt gemaakt.

Misschien kun je je oom een cursusje Mijn Simyo geven?
Beste Ernst,

Hartelijk dank voor de reactie.

Helaas is het niet meer mogelijk om op de telefoon te kijken wat het tegoed is. We zullen dit moeten accepteren, maar ik ben wel enigszins teleurgesteld...... Ik heb altijd met veel plezier gebruik gemaakt van Simyo en inmiddels zijn ook mijn ouders overgeschakeld..... Daar wist ik van dat met 1244 controle mogelijk was, maar dat komt dus te vervallen....

Ik ga denk ik niet opzeggen, maar ben wel teleurgesteld omdat mijn oom eerst via Hi (ook van KPN ) wel mobiel het tegoed op kon vragen.

PS: ik zit nu achter een andere PC en kennlijk kan ik in dit forum niet meer reageren met dezelfde gebruikersnaam en/of mailadres. Is het gebruik van dit forum aan een IP-adres gekoppeld ?  Jammer, want als ik de PC nu eens opschoon heb ik geen mailadressen meer beschikbaar om nogmaals te reageren.

Groeten,
Stephan
Badge +6
Hoi stephan e67,

Ja, ik kan me de teleurstelling voorstellen, helaas hebben we zo 1,2,3 nog niet een handig alternatief voor op de telefoon, sorry :(

Wat betreft het inloggen op het forum, zie ik dat gisteren je tijdelijke nummer is omgezet naar je eigen 06-nummer. Omdat je forumaccount gekoppeld is aan een 06-nummer moest je een nieuw account aanmaken, dat zal hierna dus niet nog een keer gebeuren, zolang je dit 06-nummer blijft gebruiken 😉
Hallo,

Helaas snap ik het automatisch opwaarderen niet, op een bericht wordt vermeld dat het niet meer kan en op een ander bericht: regel het zelf op Mijn Simyo onder te tab mijn instellingen en simkaart.

Nu krijg ik alleen in werking dat ik een seintje krijg als mijn bedrag onder de € 2,-- komt maar helaas lukt automatisch opwaarderen me niet.
Wat doe ik fout?
Badge +8
Hoi Lisa123,

Alleen Mobiel opwaarderen via 1244 gaat eruit.
Automatisch opwaarderen blijft gewoon. Jij geeft aan dat je dat nu probeert aan te zetten, maar dat dat niet gaat.
Ik zie hier dat je de optie om automatisch op te waarderen aan hebt gezet, en dat je ook een rekeningnummer gekoppeld hebt aan de aansluiting. Er zou dus gewoon moeten worden opgewaardeerd bij de grens van €2. Je hebt echter nu nog voldoende beltegoed.
Volgens mij gaat het dus helemaal goed komen. :)
Als je toch nog vragen hebt, dan beantwoord ik die graag voor je.

Groetjes, Charlene
Hallo Charlene,

Op mijn "persoonlijke"mail verzocht je me mijn vraag en jouw reactie te vermelden zodat andere medegebruikers er ook iets aan hebben.
Hoop dat dit zo de bedoeling was want je hebt me helemaal gerustgesteld.

Groetjes,
Lisa
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Lisa123,

Helemaal goed! 😃. Bedankt voor je terugkoppeling. Ook namens Charlene.

Groetjes,

Alex
Wanneer komt mobiel opwaarderen  in enige vorm en 1244 terug?


Anders ga ik zoeken naar een andere provider

M.vr.gr.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi maatje, welkom op het forum van Simyo.

Helaas komt mobiel opwaarderen via 1244 niet meer terug :(
Automatisch opwaarderen en opwaarderen met iDeal kan gelukkig nog wel, maar KPN wilde geen 1244 meer... Jammer als dit je doet besluiten over te stappen.

Reageer