.

Beantwoord

Mijn Prepaid is afgesloten vanwege administratieve redenen. Hoe kan dit en hoe kan ik dit voorkomen?


Mijn prepaid-simkaart is afgesloten vanwege administratieve redenen, maar ik heb 'm wel opgewaardeerd?
Hoe kan dit en hoe kan ik dit voorkomen?
icon

Beste antwoord door Samantha 12 June 2017, 15:32

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Een simkaart kan worden afgesloten door twee oorzaken.
De eerste is 6 maanden niet gebruiken. Dan is hij definitief onbruikbaar en ben je je nummer kwijt.
De tweede is vanwege negatief saldo. Opwaarderen zou dan moeten helpen, mits je wel een positief saldo bereikt.
Reputatie 7
Badge +9
Aanvulling op twee: Het gebeurd soms dat het systeem een prepaid aansluiting niet deblokkeert, nadat het beltegoed op was en is aangevuld.
Dank voor de reacties, ga contact opnemen met Simyo om te kijken wat ze er aan kunnen doen.
Nog 1 vraag: Als het nummer is afgesloten, is het dan mogelijk dat deze nog wel in het account staat en zelfs opgewaardeerd kan worden?
Dat kun je eenvoudig zien bij inloggen op mijn Simyo. Zou je nummer vervallen zijn wordt het verhaal anders.
Aanvulling op twee: Het gebeurd soms dat het systeem een prepaid aansluiting niet deblokkeert, nadat het beltegoed op was en is aangevuld.
Wat moet ik doen als het systeem de aansluiting niet degeblokkeerd?
W8 op de reactie van de moderator. Zijn/haar reactie volgt vanzelf, zij kunnen dieper in het systeem kijken, daardoor meer specifiek zijn in hun reactie..antwoord.

Wij zijn net als jij klant, onze mogelijkheden zijn beperkt maar wij zijn behulpzaam.
Friesian, bedankt voor je reactie. Als ik pech heb moet ik dus tot maandag wachten op een oplossing en kan ik dus niet bellen, overigens kan ik nog wel telefoon gesprekken ontvangen.:(
Het kan zijn dat er in het weekend een mod ronddoolt op het forum. Je kunt Twitter bijvoorbeeld proberen of bijvoorbeeld bij kruidv@t ..hem@ een nood sim halen.
Mmmm.... mijn nummer staat nog wel in mijn account, net als mijn (positieve) beltegoed. Ik concludeer daaruit dat mijn nummer dus niet is afgesloten. Ik hoop op een moderator die reageert !?
Voor de forumleden tot nu toe: Dank jullie wel. @ Friesian: mooie spreuk en zeer waar.
Badge +7
Hoi MRdeRoode,

Welkom op het Simyo forum :)

Ik kan het me voorstellen dat het erg vervelend is dat je niet meer kunt bellen en sms'en. Gelukkig is je aansluiting zelf nog wel actief, dus je nummer is niet afgesloten. Je kunt niet meer bellen, omdat je simkaart nog geblokkeerd staat voor uitgaande oproepen. Je kunt in dit geval niet meer bellen en sms'en, nog wel gebeld worden.

Je simkaart wordt om deze reden geblokkeerd, zodra je geen beltegoed meer hebt. Doordat je automatisch opwaarderen aan hebt staan, had je simkaart meteen gedeblokkeerd moeten worden. Dat is helaas niet gebeurd. Sorry hiervoor!

Daarom heb ik de blokkade er meteen afgehaald. Als je je toestel opnieuw opstart, kun je weer bellen.

@Mcboss, Jij bent natuurlijk ook van harte welkom op ons forum 🙂 Bij jou is helaas hetzelfde aan de hand. Ik heb jouw simkaart ook meteen gedeblokkeerd.

Laten jullie weten of jullie weer kunnen bellen?

Groetjes,
Samantha

@wimj12, Groentjuh en Friesian, heel erg bedankt voor jullie hulp 🙂
Hoi Samantha,

Ja, hij doet 't weer, dankjewel!

groetjes,

Mark
Badge +7
Hoi MRdeRoode,

Ah super fijn! Graag gedaan hoor :)

Groetjes,
Samantha
Samantha ik kan inmiddels weer bellen en internetten, helaas heb ik dus 3 dagen problemen gehad en is Simyo onbereikbaar in het weekend.

Reageer